Strona 1 z 1
Uklad chlodzenia
: pt sie 31, 2007 09:17
autor: lukasz83_23
Witam.Wczoraj wymienilem plyn chlodzacy w moim golfie i lapie teraz mi temperature prawie sto stopni i wentylator sie dopiero zalacza.Czy to jest normalne?Pozdrawiam
: pt sie 31, 2007 10:35
autor: JakubMK3
witam,
po wymianie płynu aż tak widocznej różnicy nie powinieneś zauważyć.
czystszy płyn lepiej chłodzi to rzecz oczywista.
jedyne wytłumaczenie może być takie iż przekłamuje wskaźnik temp?!
zrób mały test a może już taki zrobiłeś:
na postoju miej włączony silnik i sprawdź dokładnie kiedy załącza się wentylator?
ja przez długi okres czasu miałem problemy z układem chłodzenia w MK3 i pomyslałem wymienie płyn może coś pomoże i nic było nawet gorzej, płyn szybciej się zagrzewał i normalna temp to 110st - możesz sobie tylko wyobrazić jak mnie szlag trafiał.
wymieniłem termostat i teraz wentylator zapala się przy 90st a przy jeździe moja od świateł do świateł w miescie temp max to 92-95st. zaś na trasie max to 80st.
wniosek był jeden termostat całkowicie się nie otwierał.
moze czas wymienić termostat?
pozdro.
ps. możesz przetestować wskaźnik temperatury od wentylatora. wyciągnij go i samą końcówką włóż do grzejącej się wody. jeżeli zacznie się obracać wentylator prazy wrzącej wodzie (100st) to znak że wszystko jest z nim ok i czas wymienić termostat lub jeździć tak jak do tej pory. zbliża się zima i silnik bedzie potrzebował wysokiej temp - nic się nie martw. ja jeździłem latem swoim golfem jak miał 110st i wszystko wytrzymało - pozdrawiam
: pt sie 31, 2007 10:39
autor: lukasz83_23
NO wlasnie przy 110 zalaczyl sie wentylator i tak pomyslalem ze to moze byc termostat dzieki serdeczne pozdrawiam
what?!?
: pt sie 31, 2007 10:49
autor: rjxt
żaden tam termostat poprostu po każdej wymianie tak jest ,gdyż chłodziwo dobrze się jeszcze nie rozeszło i w miejscu gdzie znjduje się czujnik temp. są jeszcze pęcherze powietrza które wpływają na przekłamania. Jedyny sposób to zrobić krótką trasę do rozgrzania się pełnego motoru i dolanie brakującego chłodziwa
: pt sie 31, 2007 19:16
autor: Śwital
Jeśli chodzi o termostat to producent podaje,że:
1. Teperatura początku otwarcia dla:
-silnika ABD wynosi 84 stopnie
-silnika AAM, ABS, 2E wynosi 87
2. Temperatura całkowitego otwarcia dla:
-ABD 98
-AAM, ABS, 2E 102