Problem z odpalaniem ALH

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szomar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 10:22
Lokalizacja: JęDRZEJóW

Problem z odpalaniem ALH

Post autor: szomar » ndz sie 26, 2007 10:45

Na wstępie przepraszam za założenie odrębnego tematu, ale nie znalazłem podobnego który dotyczył by GOLFA MK4 - dodach że jestem kompletnym laikiem w tym temacie.
Moje auto to GOLF MK4 1,9 TDI z 1999 roku - silnik ALH
Mój problem dotyczy kłopotów z odpalaniem przy rozgrzanym silniku.
Przeczytałem forum od dechy do dechy - fakt pojawia sie wiele sugestii ale na dobra sprawę to sam nie wiem juz co mam z tym robić. Wypowiadają się użytkownicy że ALH ma kiepawe oprogramowanie - czy to może byc przyczyna...?
Auto ma wymieniony rozrząd, świece, nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa, nie był również podłączany do VAG-a (ale w mojej okolicy niestety jest tylko jeden kolo, który jak byłem u niego chcial rozbierać silniki - po co - nie wiem !!!!). Dodam że po odpaleniu auto chodzi bez problemu - pieknie przyspiesza, nie ma dużego spalania - jedyny problem jest tylko z turbiną bo na V biegu przy około 3100 - 3300 wyłacza się - ale to z kolei jak czytałem na forum prawdopodobnie problem z przepływomierzem powietrza. I mam jeszcze pytanie - czy zna ktoś w okolicach Kielc dobrego fachowca z Vag-iem ???
Pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2007 10:31 przez szomar, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » ndz sie 26, 2007 11:49

podloncz do vaga szkoda czasu tak grzebac, po to to jest by nam pomoglo..



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 11:57

szomar pisze:jedyny problem jest tylko z turbiną bo na V biegu przy około 3100 - 3300 wyłacza się
najprawdopodobniej to łapie Ci notlaufa ...... najlepiej zrobić diagnozę dynamiczną na 4 biegu
Co do odpalania to spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temp. płynu chłodniczego



szomar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 10:22
Lokalizacja: JęDRZEJóW

Post autor: szomar » ndz sie 26, 2007 18:30

no wszystko ok. ale co to jest "notlauf".. i wracając do turbiny czy to normalne jest że jak zgasze silnik słychać jakby schodziło powietrze z okolic zaworu N75 (he he to przynajmniej wiem gdzie jest:) )



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 18:38

no wszystko ok. ale co to jest "notlauf".. i wracając do turbiny czy to normalne jest że jak zgasze silnik słychać jakby schodziło powietrze z okolic zaworu N75 (he he to przynajmniej wiem gdzie jest:) )
notlauf , czyli przeładowanie i tryb awaryjny ....... tu potrzeba jest diagnoza dynamiczna
szomar pisze:i wracając do turbiny czy to normalne jest że jak zgasze silnik słychać jakby schodziło powietrze z okolic zaworu N75 (he he to przynajmniej wiem gdzie jest:) )
n75 cyka , powietrze stamtąd nie schodzi ...... więc najprawdopodobniej masz nieszczelny któryś z wężyków od n75 i dla tego łapie Ci notlaufa



szomar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 10:22
Lokalizacja: JęDRZEJóW

Post autor: szomar » ndz sie 26, 2007 18:46

ok sprawdze to jutro... a na razie dziekuje bardzo za pomoc!! pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 18:52

szomar, przy odpalaniu na ciepłym silniku jak masz problem to odłącz czujnik temp. płynu chłodzącego tak jak napisałem i sprawdź jak możesz kąt wtrysku



zgrzytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 28, 2007 12:03
Lokalizacja: drawsko pom
Kontakt:

Post autor: zgrzytek » wt paź 30, 2007 23:06

damcio151 pisze:szomar, przy odpalaniu na ciepłym silniku jak masz problem to odłącz czujnik temp. płynu chłodzącego tak jak napisałem i sprawdź jak możesz kąt wtrysku
:blush: witaj mam pytanko ,jak odłacze ten czujnik na ciapłym silniku i ponownie zapale z trudnosciami to czujnik jest ok...AAA,,ten czujnik znajduje sie na tej gumowej rurze ktura idzie do chłodnicy,,,tez walcze z tym samym problemem ..pozdro zgrzytek :kufel:


piotr'/'/'/'

Awatar użytkownika
nordbasse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 31, 2008 18:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: nordbasse » pn cze 15, 2009 21:00

Co do problemu z odpalaniem... w ALH najczęście3j jest po prostu za mała dawka paliwa na ciepłym silniku. Nie kombinuj z rozłączaniem czujnika - palił będzie ale więcej i będzie głupiał. Jedyne sensowne rozwiązanie to przeprogramowanie map startowych. Każdy kumaty serwis Ci to zrobi za jakies 200-400 PLN.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 307 gości