Strona 1 z 1

Golf IV 1,9 tdi , syczenie pod maską...

: śr kwie 13, 2005 23:18
autor: klawygosc
Cześć. Silnik 90 konny tdi 1,9 vw IV Variant ,,,, Podczas pełnego przyspieszania i tylko wtedy słychać wyraźnie syczenie z pod maski silnika. Nie myślałem o tym dopóki kolega nie powiedział mi że w jego Octavi z tym samym silnikiem czegoś takiego nie ma co stwierdziłem osobiście. Macie coś na to ?

: śr kwie 13, 2005 23:44
autor: Adamm
moze to Ci turbina swiszczy hehe

:D ja tam lubie tego sluchac :D


ps. jak dajesz gazu to swist idzie tak jakby coraz szybszy?

kumpel w octavi moze miec lepiej wyglusozne auto

: śr kwie 13, 2005 23:52
autor: LOrd
Stawiam również na turbine. Kocham ten świst :grin:

: czw kwie 14, 2005 00:32
autor: Corvax
Jeśli masz turbinę ze stałą geometria będzie świszczeć. W Oktavi o której pisałeś moze byc zmienna geometria - tamte sprężarki chodzą ciszej. Inna przyczyna to nieszczelności w dolocie/układzie podciśsnienia, ale to by sie przekładało na osiągi samochodu i dymienie.

: czw kwie 14, 2005 02:13
autor: klawygosc
JEŚLI SIE KOLEGA NIE PRZECHWALAŁ TO JEGO oCTAVIA POSZŁA 200KM/H A I ZBIERA SIĘ CHYBA CIUT LEPIEJ,, MÓJ GOLFIK JEDYNIE 183KM/H A DYMIĆ A I OWSZEM PRZY OSTREJ JEŹDZIE PUSZCZA DYMA. ,,, WIEM JAK ŚPIEWA TURBINKA ALE TO JEST EWIDĘTNE SYCZENIE. MOZE JEST JAKIS UKŁAD ZABEZPIECZAJĄCY SILNIK PRZED PRZEŁADOWANIEM?... ALE TE SILNIKI SĄ ŻYŁOWANE DO PONAD 150 KM ... ZAPEWNE COŚ ZE SZCZELNOŚCIĄ :( :? :? DZIĘKI.

: czw kwie 14, 2005 09:17
autor: Corvax
A jaki silnik jest w tej Octavii, a jaki w Twoim Golfie. To nie jest tak, że te silniki są żyłowane do 150ps - jedyne co mają ze sobą wspólnego to pojemność skokowa. Prędkość max będzie zależeć od silnika i przełożeń skrzyni. Układ zabezp. przed przeładowaniem jest w każdym silniku z turbiną, a zacięty wastegate objawiał by się totalnym brakiem mocy - napisz wiecej o swoim aucie.