Strona 1 z 1

Peknieta rurka

: czw sie 23, 2007 11:41
autor: Bolo GTI
Witam.
Moze ktos mi powiedziec od czego jej ta rurka, na ktora wskazuje strzalka? Chcialem kupic ja w sklepie, ale po zadnym numerze, ktory sie nie niej znajduje nie mozna znalezc czesci. Nie ma czegos takiego jak: 1H0 ...

Obrazek

Z gory dziekuje.

Pozdrawiam

: czw sie 23, 2007 12:30
autor: dziejo
Bolo GTI pisze:c od czego jej ta rurka, na ktora wskazuje strzalka?
jest to odma ! odpowietrzanie skrzyni korbowej
ogólna informacja

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.



W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda

: czw sie 23, 2007 13:04
autor: Bolo GTI
To jak powiem w sklepie, ze potrzebuje rurke do odmy to beda wiedzieli o jaka chodzi? Chcialbym to zrobic, bo denerwuje mnie taka poklejona :)

Dzieki!

: czw sie 23, 2007 13:06
autor: dziejo
spytaj się o ODME

: czw sie 23, 2007 16:00
autor: Paweł Marek
Kup sobie to:
http://allegro.pl/item226307556_waz_odp ... t_2_0.html
Jest trochę inny jak oryginalny ale jednoczęściowy i z gumy, bez tych badziewnych kruchych rurek. Mam i jest super.
Cena oryginału Aso cię zszokuje

: czw sie 23, 2007 21:53
autor: Bolo GTI
Mowisz, ze dobrze pasuje?

: czw sie 23, 2007 22:03
autor: Paweł Marek
Bolo GTI pisze:Mowisz, ze dobrze pasuje?
tak, zwróć tylko uwagę na tych fotkach z allegro że inaczej udołu jest założona, nie do środka do dziury tylko na zewnątrz i zaciska się opaską.
Jedno ale. Tam u góry gdzie są blisko siebie te dwie rurki w bok do separatora trzeba w tej podróbie (choć to ponoć jest oryginał, faktycznie ma nabite znaki vw) wyciąć lub wywiercić trochę gumy, bo otwory na te rurki od separatora sa ciut za daleko, ale to niewleki problem, zobaczysz o co chodzi przy zakladaniu. Poza tym super.

: pt sie 24, 2007 07:48
autor: Bolo GTI
Dzieki.