Strona 1 z 1

VR6 przydymia na niebiesko

: czw sie 23, 2007 11:40
autor: SebaVr6
Witam mam taki problem,bo jak jechalem to sie dlawil i ktos mi powiedzial ze to katalizator,ze ma juz przejechane 200tys i kat moze byc zapchany,no i wyciolem tego kata,wstawili mi zamias niego prosta rure!!!i niedawno zauwazylem ze jak mu tak pozadnie przygazuje i schodzi z obrotow to przydymi??ale jak trzymam tak na 4 5tys to nic nie dymi dopiro jak puszcze gaz i tak na chwile zadymi!!!

: czw sie 23, 2007 12:11
autor: Meduza
Witaj, miałem na moim 400 tys z groszami i cały kompletny wydech był od (jest) nowości. Zresztą kolega jeździ nim do dziś. Ale dymków nie puszcza i kat nie zapchany. To chyba najżywotniejsze silniki z tamtych lat. Może twój ma inny przebieg niż myślisz? A zmierz mu z ciekawości kompresję. Mogło mu się coś stać jeśli poprzedni właściciel nie wymieniał regularnie oleju lub może było cokolwiek robione z tym silnikiem bo chyba pierwszym właścicielem nie jesteś? Pozdrawiam

Jeśli pomogłem to punkcik dla mnie :)

: czw sie 23, 2007 12:22
autor: SebaVr6
2 wlascicielem w polsce jestem!!!przegieg ma org......moze wina oleju bo leje mu castrola gtx 10\40 mozliwe ze za zadki??a poprzedni wlasciciel nie powiedzial mi jaki lal!!!

: czw sie 23, 2007 12:33
autor: Meduza
Do VR6 wskazany jest rzadki olej. Lej mu syntetyk jeśli ma te 500-800 tyś pochodzić. A dymki to jaki kolor mają, niebieski lub czarny? Ważne jest też kim był poprzedni właściciel za granicą. Pewnie masz pełną dokumentację i wiesz kiedy był do Polski sprowadzony? Zobacz wiek właściciela za granicą i właściwie ilu ich było. Mogę ci wiele poradzić bo mam dwa VR6 a poprzednio też miałem już kilka.

: czw sie 23, 2007 13:29
autor: SebaVr6
w niemczech bylo 2 wlascicieli i to starsze osoby!!!w 2005 roku sprowadzony!!!chodz dobrze wszytsko ok tylko nieraz jak wdusze do konca gaz to tak jak by cos przerywalo delitaknie!!!!a tak jest si!!!no i ten dym niebieski,,,,,i to dymi jak mu pozadnie przygazuje i zchodzi z obrotow!!!

: czw sie 23, 2007 14:19
autor: Meduza
Gdzieś dostaje się olej do komory spalania, to spalony olej dymi na niebiesko. Mierz kompresje najlepiej. Jeśli by była w normie to poszukamy dalej. Bywa, że niemiec wymieniał oleje na stacjach benzynowych, gdzie nie wiadomo co mu wlewali (byle taniej) i nie zwracał uwagi na temperaturę oleju w czasie jazdy. Tanie oleje niestety nie powinny przekraczać temperatury 100 kilku stopni C. Takie temperatury niszczą jego właściwości smarujące. A akurat VR6 lubi grzać oleje do wysokich temperatur. No chyba że masz założoną chłodnicę oleju. Sprawdź z przodu pod zderzakiem, jeśli jest założona w odpowiednim miejscu. I napisz co udało ci sie ustalić.

: czw sie 23, 2007 15:10
autor: jabolo
jesli chodzi o wciskanie pedału do podłogi i duszenie sie to podobno przewody WN nalezało by wymienic(tak słyszałem)ale powodów napewno moze byc tysiac ale jak podaje jeden z nich

: czw sie 23, 2007 15:15
autor: Meduza
A tu kolega dobrze radzi. Przewody powinny być w dobrym stanie. Jak kupować to najlepiej takie które też nadają sie do instalacji gazowych. Są lutowane najczęściej.