Strona 1 z 1

Co trzeba wymienić jak ślizga się sprzęgło?

: czw sie 23, 2007 00:52
autor: trzeci.p
Witam!

Mam pytanie co się zepsuło, docisk czy tarcza, jeśli ślizga się sprzęgło? Lepiej wymienić komplet czy tylko część, która się zużyła? Jakiej firmy sprzęgło polecacie? Znalazłem komplet firmy HART za 169zł, czy ktoś może coś o nim powiedzieć?

Pozdrawiam.

: czw sie 23, 2007 00:56
autor: toffic
Powinno wystarczyć samą tarcze wymienić, chyba że dociks jest odkształcony/przegrzany to również. A jak automat na lince?? Bo najczęstszą przyczyną szybkiego zużycia sprzęgła jest uszkodzony samoregulator

: czw sie 23, 2007 01:04
autor: spek
trzeci.p, Jak wymieniać to juz komplet bo troche roboty przy wymianie jest. Wymienisz samą tarcze a za jakis czas posypie sie docisk i robota od nowa. Najlepiej kup sprzęgło LUK albo SASCH.

: czw sie 23, 2007 01:04
autor: trzeci.p
tzn? w jaki sposób go sprawdzić czy jest sprawny i co może wskazywać że jest uszkodzony?

: czw sie 23, 2007 01:11
autor: spek
trzeci.p, Nacisnij na cięgno sprzęgła na końcu linki linka powinna sie wysynąć a samo regulator pstrykac jeżeli linka sie nie wysuwa może być cały czas lekko naciągnięa dlatego terz sprzęgło może sie slizgać :) Tylko czy w 1.4ABD jest samoregulator hymm raczej wydaje mi sie że nie i linka w 1.4 jest regulowan ręcznie sprawdz to :grin:

: czw sie 23, 2007 01:25
autor: trzeci.p
jest na 100%. Kiedyś zdjąłem linkę sprzęgła i miałem wielki problem ją założyć bo regulator ją skrócił i za cholere nie mogłem jej włożyć na swoje miejsce. Poruszałem nim i jakoś się zluzował co pozwoliło na założenie linki. Ale nadal nie wiem kiedy jest uszkodzony? Sprzęgło zaczyna mi się ślizgać najczęściej w trasie, gdy jadę na 5-ty biegu i chce przyspieszyć, czasem na czwórce. Gdy jeżdze po mieście to jest w miare OK. Czasami jak podjeżdzam pod krawężnik i lekko przygazuje jak ma cięzko, to później przez jakiś czas się ślizga...

: czw sie 23, 2007 01:27
autor: Kaczor
spek pisze:trzeci.p, Nacisnij na cięgno sprzęgła na końcu linki linka powinna sie wysynąć a samo regulator pstrykac jeżeli linka sie nie wysówa może być cały czas lekko naciągnięa dlatego terz sprzęgło może sie slizgać :) Tylko czy w 1.4ABD jest samoregulator hymm raczej wydaje mi sie że nie i linka w 1.4 jest regulowan ręcznie sprawdz to :grin:

Typowe stwierdzenie na tym forum :"raczej wydaje mi się" - i po co coś pisać jak się nie wie na pewno ? ABD fabrycznie MIAŁY linki z samoregulatorem

i pisze się "wysuwa" , litości ...

[ Dodano: Czw Sie 23, 2007 01:31 ]
trzeci.p pisze:jest na 100%. Kiedyś zdjąłem linkę sprzęgła i miałem wielki problem ją założyć bo regulator ją skrócił i za cholere nie mogłem jej włożyć na swoje miejsce. Poruszałem nim i jakoś się zluzował co pozwoliło na założenie linki. Ale nadal nie wiem kiedy jest uszkodzony? Sprzęgło zaczyna mi się ślizgać najczęściej w trasie, gdy jadę na 5-ty biegu i chce przyspieszyć, czasem na czwórce. Gdy jeżdze po mieście to jest w miare OK. Czasami jak podjeżdzam pod krawężnik i lekko przygazuje jak ma cięzko, to później przez jakiś czas się ślizga...
tarcza na finiszu - można założyć albo samą tarcze albo komplet - komplet bardziej uzasadniony ekonomicznie , jakieś 100 zl więcej , co przy tej robocie raczej warto zainwestować

: czw sie 23, 2007 01:37
autor: trzeci.p
ok, wymienie komplet. Jeśłi chodzi o firmę hart, to co o niej sądzicie? Sachs jest drogie, valeo i luk też. Autem planuje jeździć do wiosny więc nie chce już w niego inwestować, ale nie chce też wkładać jakiegoś badziewia co się rozpadnie po 500 km... Co radzicie? Może znacie jakieś tanie i dobre sprzęgło?

: czw sie 23, 2007 02:26
autor: Direct
Wymien caly komplet ... bedziesz mial pewne ze jest dobre i nowe !!!!
JA polecam ci SASCH no albo LUK ... na tym pojezdzisz napewno :)
pozdrawiam