Strona 1 z 1

Cieknie wspomaganie spod pompy

: śr sie 22, 2007 19:51
autor: korsarz
Witam od wczoraj cos mi sie zrobiło nagle zaczęło cieknąc cos pod silnikiem, było to na miescie. Kałuza taka az mnie zabolało :(. Podejchałem migiem do mechanika ale jak na złosc przestało, auto chodziło z 45 minut i nie było ani kropli. Pojechałem do domku i nic spokój. dzis wracam z miasta na podwórko wychodze a tam znów kaluża i cieknie spod osłony prawie ciurkiem. nie wiem co to moze byc. Sprawdziłem wszytskie plyny, poza płynem od wspomagania który był na dnie miarki wszystko było. Zdjąłem osłone i pod silnikiem wsszystko jest mokre w jakims smarze czy czymś i nie moge znaleźc przecieku. Nie wiem co robic, dolałem plynu wspomagania i znów nie cieknie. Mógł by mi ktos zapodac schemat tego układu zebym mógł na spokojnie przesledzic kazdy fragment. Sprawa tym bardziej mnie zbolała bo dzień wczesniej wróciłem z Gdańska. Zrobiłem przeszło 1500km i wsio było ok. :( poradzcie cos :( szkoda mi golfa bo to dobry kompan w podrużach.

: śr sie 22, 2007 20:07
autor: damcio151
korsarz pisze:. Mógł by mi ktos zapodac schemat tego układu zebym mógł na spokojnie przesledzic kazdy fragment.
chodzi o schemat wspomagania kierownicy :?:

: śr sie 22, 2007 20:44
autor: korsarz
damcio151 pisze:
korsarz pisze:. Mógł by mi ktos zapodac schemat tego układu zebym mógł na spokojnie przesledzic kazdy fragment.
chodzi o schemat wspomagania kierownicy :?:

no przyadło by sie zebym wiedział gdzie jakie węzyki idą itp

: śr sie 22, 2007 22:04
autor: eel
Myślę, że powinno wystarczyć ;)
Obrazek

Pozdrawiam, eel.

: śr sie 22, 2007 23:33
autor: damcio151
korsarz, zdejmij przednie koło i zobacz jak wyglądają gumy na przekładni/drążkach kierowniczych , muszą być dobrze umocowane i nie zniszczone

: czw sie 23, 2007 18:38
autor: korsarz
znalazłem usterkę jak na zdjęciu widać obok zębatki na pasek wystaje jakaś uszczelka mała a spod niej jakieś metalowe zatrzaski czy coś takiego. Da sie to naprawic?? Prosze o szybka rade.

Obrazek

: czw sie 23, 2007 20:59
autor: Paweł Marek
Trzeba tą pompę wyjąć i dać do naprawy, jak najszybciej, przy okzaji łożysko zmienić i nowy simering. Na czas naprawy możesz pojeździć bez wspomagania ale nie za długo. Węże po odkręceniu ood pompy zawiąż szmatką żeby syfu nie naleciało. Koszt 80-120 zeta za przegląd, wymianę łożyska i simeringu. Jeśli pompa działa to więcej nie będzie trzeba z nią robić, zresztą byłoby to nieopłacalne.

: czw sie 23, 2007 20:59
autor: Sammy
wyglada na to ze rozsypalo ci sie lozysko w pompie wlasnie przerabiam podobny temacik
jesli to tylko lozysko to nie bedzie trudnosci z naprawa

: pt sie 24, 2007 22:19
autor: korsarz
Sammy pisze:wyglada na to ze rozsypalo ci sie lozysko w pompie wlasnie przerabiam podobny temacik
jesli to tylko lozysko to nie bedzie trudnosci z naprawa

i jak sobie z tym poradziłeś?? naprawiałeś??

: sob sie 25, 2007 14:53
autor: Sammy
korsarz pisze:i jak sobie z tym poradziłeś?? naprawiałeś??
wyciaglem pompe i wymienilem lozysko bo wylo
jest ono zabezpieczone zawleczka i wyjmuje sie razem z walkiem
tylko trzeba uwazac zeby sie lozysko walkowe z 2 strony pompy nie rozsypalo
bo wtedy to juz trzeba cala pompe rozbierac

: sob sie 25, 2007 15:27
autor: korsarz
Sammy pisze:
korsarz pisze:i jak sobie z tym poradziłeś?? naprawiałeś??
wyciaglem pompe i wymienilem lozysko bo wylo
jest ono zabezpieczone zawleczka i wyjmuje sie razem z walkiem
tylko trzeba uwazac zeby sie lozysko walkowe z 2 strony pompy nie rozsypalo
bo wtedy to juz trzeba cala pompe rozbierac
gdzie dostałeś to łożysko?? oraz w jakiej cenie bo u mnie w okolicy w sklepach nie ma czegos takiego :/

: sob sie 25, 2007 20:25
autor: Paweł Marek
łożysko 6203 zamknięte, w każdym sklepie z łożyskami bez problemu
trochę fotek
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=steering_g3_gur
opis
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 27cfe6a7f3
z tymi materiałami można już startować.