Strona 1 z 2
: śr sie 22, 2007 13:58
autor: RuncoR
No ja może tez opisze jak wyglądała moja historia
A więc jakiś czas temu miałem to samo ... silnika nie dało się odpalić bez dodania gazu i po wciśnięciu sprzęgła gasł. Ale, że odkryłem to wieczorem postanowiłem iść do domu i pomajstrować nad ranem. Rano poszedłem do garażu i pierwsze co to stwierdziłem, że jeszcze raz spróbuje go odpalić ...... o dziwo zadziałał
byłem w 7 niebie bo myślałem, że to chwilowy wybryk
Dwa dni temu niestety znowu się stało i tym razem samo się nie chce naprawić
Proszę, pomóżcie mi bo jestem kompletnie spłukany i nie mogę sobie pozwolić na mechaników (a z drugiej strony lubię grzebać przy tym samemu
)
: śr sie 22, 2007 15:58
autor: Paweł Marek
http://www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2e3vw.htm
na początek zdejm fitr z gaźnika i zobacz jak zachowuję się przepustnica rozruchowa oznaczona nr 10 na 3-ej fotce z drugiego linka.
Zaraz po zapaleniu a właściwie już w trakcie zapalania ma być uchylona na 3-4 mm (ktoś kręci rozrusznikiem a Ty patrzysz na nią. Jeśli stoi pionowo lub całkowicie zamknięta to może być przyczyna, jeśli ma właściwą pozycję będziemy myślć dalej.
: śr sie 22, 2007 21:39
autor: RuncoR
No niestety przepustnica jest ciągle w tej samej pozycji, czyli jest uchylona.
: śr sie 22, 2007 22:07
autor: Paweł Marek
Czemu niestety, na zimnym tak ma być, a na ciepłym ma być pionowo. Na ciepłym też gaśnie? Może tylko zwykla regulacja jest potrzebna. Nie masz kogoś w pobliżu ktoby spróbował? Bo oczywiście prawdopodobna jest jakaś awaria, ale skuteczność regulacji trzeba sprawdzić.
: czw sie 23, 2007 09:58
autor: RuncoR
W moim wypadku akurat nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Gaśnie na wolnych a po dodaniu gazu pracuje bez problemu i tyle
: czw sie 23, 2007 11:23
autor: Paweł Marek
No to ssanie źle działa , to znaczy jest nieskuteczne na zimnym i nie wyłącza się na ciepłym. Blaszka o której pisalismy jest połaczona ze sprężyną bimetalową która ja otwiera w fazie nagrzewania, jest ona pod półokrągłą pokrywką, a drugi element który ją ustawia tuż po odpaleniu do czarny siłownik Pull-down z góry i z przodu gaźnika. Coś z tych rzeczy sie uwaliło.
: czw sie 23, 2007 13:22
autor: Maćkooo
Witam
Dla mnie sprawa jasna jak kolega Paweł napisał klapka - przepustnica pierwsza nie otwiera sie i tyle. Objawem na zimnym jest to ze aby wszedł w rytm to trzeba trzymac z pół minuty gaz. POtem jest lepiej. Jesli masz zepsuty siłownik ssania mozna go zastapic prostym trikiem. Alke najpierw to sprawdź. A jesli na ciepłym jest źle to możliwe że spadła spręźyna z bolca w srebrnym pojemniku po lewej stronie gaźnika. Jesli jest luźna po zdjęciu obudowy filtra na zimnym silniku to już wiesz że to jest ten kierunek.
: czw sie 23, 2007 17:03
autor: RuncoR
Przepraszam panowie ale wprowadziłem was i siebie w błąd !! przepustnica jest lekko otwarta, ale co ciekawsze nie zamyka się ani nie otwiera w całości
więc co teraz ?? jestem bliski poddania się
może to jakaś bzdura ale sami pewnie wiecie, że pasmo porażek zniechęca i to bardzo
: czw sie 23, 2007 19:19
autor: Maćkooo
Wniosek wyglada prosto . Jest zablokowana. Musisz przeczyszcic ja zeby nie było oporów. Chyba ze jest lepsza mozliwosc. Ktos ją specjalnie zablokował w tej pozycji. Sprawdz to .
: czw sie 23, 2007 20:43
autor: RuncoR
Wielkie dzięki panowie ale jedyne co mi przychodzi na myśl to oddanie tego do mechanika
a że jeszcze silnik bierze mi olej i to hektolitrami (wychodzi mi to na pierścienie bo w oleju widać malutkie opiłki metalu) więc najprawdopodobniej będę go wymieniał na inny, tzn. tez 1,3 ale z innego auta. Mam na oku silnik za 250zl. Więc pewnie się skusze
Paweł Marek, należy ci się punkcik za te posty bo dużo wyjaśniają
: czw sie 23, 2007 21:00
autor: tronic
Sam sie wlasnie zmagalem do dzis z podobnym problemem.
Silnik 1.3 MH gaznik 2e3. Na ssaniu odpala i dziala do czasu az sie zagrzeje, potem brak wolnych obrotow i gasnie. Przyczyna bylo brak zasilania elektrozaworu.
: czw sie 23, 2007 22:34
autor: RuncoR
Tak ... ale u mnie nie odpala jeśli nie dodam gazu, nie ważne czy jest zimny czy ciepły. A na wolnych obrotach gaśnie też nie zależnie od temperatury silnika.
POPROSTU CAŁKOWITY BRAK WOLNYCH OBROTÓW !!
: pt sie 24, 2007 13:53
autor: tronic
sprawdz czy jest napiecie na tym elektrozaworze i czy masz mase na gazniku. tak dla swietego spokoju
: pt sie 24, 2007 15:37
autor: wapniak6
panowie pomóżcie!!! jest tak mam mk2 z 90r 16 na jednopunktowym wtrysku...i oto ptoblem pierwsze gasł na wolnych obrotach obroty spadały do zera czase przy wyluzowaniu hapowaniu ogulnie też gasł... a wczoraj stanoł na drodze i pupa ... nieche zapalić odczekałem chwile zapalił i zgasł i tak chyba z 4 razy i tak jakoś sie dotalajtałem do domu dziś nie zapali wogule cały czas rozrusznik krenci wydaje sie że łapie ale nie może załapać czasem zapali na chwile i zaraz zgaśnie.... co to może być? pomocy można na gg 1293156