brak pradu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 22, 2007 16:45

Maćkooo pisze:Witam
Akumulator to urządzenie rozruchowe. Stad jego nazwa akumulator rozruchowy. Za działanie aua podczas jazdy odpowiada tylko i wyłącznie alternator.
Prsoty teścik zapalasz auto i wyjmujesz kleme + z akumulatora. Jesli auto zgaśnie alternator nie dziala. Powody źle zregenerowany, przewody źle podłączone, regulator napięcia do wymiany bądź przewód (znajduje się na skrzyni beigów) masowy odlączony.
Pozdro
Mylisz się - akumulator dostarcza mcocy do wzbudzenia alternatora - odłącz niebieski kabelek i pojeździj sobie trochę - jak rozładuje się aku, to samochód stanie i nawet najlepszy alternator nie pomoże - mało tego, nawet lampka ostrzegawcza od braku ładowania się nie będzie świeciła - sam miałem taki przypadek.
Jezeli chodzi o odłączanie akumulatora podczas pracy silnika - nie wolno tego robić, choćby dlatego, że jest on także jednym z elementów stabilizujących napięcie z alternatora - alternator jest generatorem prądu przemiennego, ma wprawdzie wewnątrz mostek prostowniczy, jednak na jego wyjściu napięcie nie jest stałe, tylko tętniące, akumulator działa jak kontensator w zasilaczu - jego pojemność powoduje zmniejszenie tętnienia napięcia.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 22, 2007 16:49

Przeczytaj obojetnie jaka ksiazke w ktorej jest opisana zasada dzialania alternatora to sie dowiesz dlaczego nie mozna sciagac klem podczas pracy alternatora.
Na dowod tego kiedys sciagnalem w skodzie i siadly wszystkie zarowki, blyslo sie i tyle.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sie 22, 2007 16:51

dzieki wszystkim za pomoc
GENE mial racje podobnie lipek81 przyczyna byl brak wzbudzenia alternatora czyli niestykajacy niebieski kabelek
leca punkty


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 22, 2007 16:54

nie moge dodac zalacznika na forum ale wyslalem ci Mackoo zdjecie strony z ksiazki gdzie tojest napisane ale pewnie odpiszesz ze to nie dowod



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » śr sie 22, 2007 16:55

akumulator ma swoja opornosc, a altenrator musi wytwarza bardzo duzy prad
jezeli aku jest podlaczony to wszystko gromadzi sie w nim, a jezeli alternator nie ma obciazenia no to cale ten prac przechodzi na pozostale elementy wyposarzenia alektrycznego....

moze akurat miales szczescie ze nie strzelilo nic, ale ja tez znam przypadki gdzie strzelaly zarowy i nie tylko... :/
wiec lepiej wystrzegac sie takich rzeczy :/


Obrazek
Służę pomocą z VAG

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 22, 2007 17:04

Pekol dzieki za poparcie, przynajmiej jedna osoba ktora zna sie na elektryce



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 22, 2007 17:15

Lipek81 pisze:Mylisz się - akumulator dostarcza mcocy do wzbudzenia alternatora - odłącz niebieski kabelek i pojeździj sobie trochę - jak rozładuje się aku, to samochód stanie i nawet najlepszy alternator nie pomoże - mało tego, nawet lampka ostrzegawcza od braku ładowania się nie będzie świeciła - sam miałem taki przypadek
Spoko spoko ja tez mialem przygode z alternatorem. Nie masz do końca racji. Wiem oczym mowa. Piszesz o czyms bezsenownym . W czasie jazdy jak odłaczysz alternator to jasne ze akumulator się rozładuje. Miałem taka sytucaje i takze kontrolka sie nie siweciła. Walnięty był regulatro napiecia. Tak mi rzoladowalo akumulatro że switła siadły kompletnie. Przy holowaniu nie mialem nawet awaryjnych. A było ciemno. Przyznaje myliłem się z tym ze sie odłacza akumulator ale u mnie to sie sprawdziło i wiem ze alternator daje te prawidlowe 14,4V.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » czw sie 23, 2007 08:13

Mam tu jeszcze dla dociekliwych i ciekawych schemat połączeń alternatora, lampki ładowania i akumulatora:

Obrazek


Dzięki za vwpower punkt !!! :pub: :okej:


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 396 gości