Strona 1 z 1

Obroty, bieg jalowy, obciazenie silnika przy skrecaniu

: wt sie 21, 2007 18:41
autor: _Mati_
VW Golf III 1996 1,4 - benzynka - gaz 230 000km przebieg po remoncie silnika... przechodzac do sedna sprawy ->
gdy na rozgrzanym silniku (zimny silnik brak objawow) dojezdzam do swiatel wciskam sprzeglo obroty spadaja do ok 500 po sekundzie tak jakby sie odbijaja od tej granicy i w zrastaja mniej wiecej do 860 .. podobnie rzecz sie ma gdy stoje i np chce zaparkowac kiedy mocno skrecam kierownica obroty spadaja czuje sie ze silnik dostal dodatkowe obciazenie nie wiem czy to wspomaganie czy tez paski zaczynaja lekko popiskiwac jakby sie cos slizgalo .. rowniez gdy wlaczam np nawiew na maxa swiatla i radyjko obroty spadaja co moze byc przyczyna takowego stanu
sam po przeczytaniu postow mam pare pomyslow
przeplywomierz
przepustnica
silniczek krokowy

wiem ze ni przepustnice mozna przeczyscic tylko dokladnie nie wiem w ktorym miejscu sie ona znajduje i jak sie do tego zabrac poradzcie cos .. nie mam takiego doswiadczenia w mechanice jak wy mam nadzieje ze ktos wpadnie na genialny pomysl i wlasnie to pomoze :)

: wt sie 21, 2007 19:50
autor: Yuri
Nie wiem czy Ci to pomoze ale u mnie byly bardzo podobne objawy i wyczyscilem przepustnice i pomoglo. Zapodalbym foty ale nie mam pojecia czy w 1.4 jest tak samo przepustnica jak u mnie, a nie chce Cie w blad wprowadzac.

skret w prawa strone

: wt sie 21, 2007 20:17
autor: Sky
mam golfa III 1.8i 66KN (90KM). gdy wskazowka pomiaru paliwa spada ponizej 1/2 baku przy skrecie w prawo dusi sie silnik. bylem z tym u mechanika i kazal wymienic filtr paliwa. po wymianie problem jest nadal. co moze byc ??

: pt sie 24, 2007 23:33
autor: _Mati_
Dokladnie AEX to moj malutki silniczek ;) ale na miasto i dla biednego studenta w sam raz :) dziek za podpowiedz przynajmniej troszke sie uspokoilem.. balem sie ze moze to spowodowac jakas wieksza usterke ( moge spac spokojnie)

ale ciekawi mnie czemu tak sie dzieje ehhh gazownik powiedzial mi ze to powierze pozostale w silniku bo nie tylko gazem ale i powietrzem operuje

ale skoro u pobratenca mojego samochodzika podobnie jest wiec chyba nie musze za bardzo sie bac

: sob sie 25, 2007 01:27
autor: Jacenty85
Ten silniczek jest bardzo słaby i kiedy skręcasz bardzo obciąża go pompa od wspomagania. Jesli doszłoby do sytuacji, że zgasłby to wówczas polecam wyczyścić przepustnice, ewentualnie wprowadzić nastawy podstawowe a przy okazji skontrolować kąt wyprzedzenia zapłonu. Jesli pytasz dlaczego tak jest, że po wysprzęgleniu obroty lekko spadną to Ci powiem, że kiedy silnik toczy się na biegu to nie pobiera benzyny czy gazu (cut off-chyba że nieaktywne). Jesli natomiast nagle go wysprzęglisz on musi zapewnić mu zasilanie dla podtrzymania obtorów plus dochodzi jeszcze do tego zmiana polożenia klapki przepustnicy i wychodzi taki efekt - jak wcześniej mówiłem calkowicie naturalny i normalny.
A tak na marginesie- czy twój AEX lekko drga kiedy pracuje na wolnych obrotach??

: ndz sie 26, 2007 18:53
autor: _Mati_
gdy pracuje na wolnych obrotach zachowuje sie chyba dosc normalnie do momentu w ktorym nie zaczne go obciazac jakims sprzetem (radyjkiem, dmuchawa , swiatelkami) badz skrecac wtedy na moment obroty spadaja i zaczyna leciutko telepac silnikiem ale to przez momencik czuje te wibracje tak to jest oki tzn nieznaczne wibracje ktore w autku mi nie przeszkadzaja i nie denerwoja

o ile pamietam czasem zdarzalo sie ze na postoju w zimie gdy mialem wlaczone radyjkko swiatla dmuchawy wycieraczki radyjko podgrzewanie tylniej szyby + ladowarke pod telefon kom. wtedy rzeczywiscie przy rozgrzanym silniku zdarzalo sie ze na wolnych obrotach telepalo autkiem nieznacznie ale juz mocniej