Strona 1 z 1

Stuki w silniku

: pn sie 20, 2007 20:37
autor: agrala
Mam silnik RP i chodzi on jak diesel tzn strasznie klekocze. Stukanie to wystepuje caly czas, na zimnym i na cieplym silniku. Popychacze sa zalozone nowe, luzow na panewkach nie ma, tloki nie maja luzow na korbowodach a zawory nie udzerzaja w tloki.
Klekotanie ustepuje tylko wtedy gdy hamuje sie silnikiem.
Czekam na opinie.

: pn sie 20, 2007 20:52
autor: Dario84
Moim zdaniem to wina koncowek wtryskow o czym powinno swiadczyc hamowanie silnikiem, kiedy dawka paliwa jest zerowa.

: pn sie 20, 2007 21:29
autor: agrala
nie wydaje mi sie dlatego ze w RP jest tylko jeden wtrysk a to klekotanie jest prawie tak glosne jak w dieselu, moj silnik to benzynka a na gazie wtrysk niedziala a klekocze na gazie i na benzynie

: pn sie 20, 2007 23:00
autor: Dario84
Hehe pomylilem z dieslem ;p

: pn sie 20, 2007 23:52
autor: Adrian1980
czyli wychodzi na to ze w czasie jazdy to slyszysz bo piszesz ze stukanie ustepuje jak hamujesz silnikiem...

moze to skrzynia biegow ?? ja mialem glosne terkotanie podczas jazdy jak puszczalem gaz to stukalo jak przyspieszalem to cisza... do momentu az sie rozleciala skrzynia...
zmienilem skrzynie i teraz jest cicho.

: wt sie 21, 2007 13:50
autor: agrala
halas dobiega z silnika i jest od poczatku odpalenia silnika do momentu jego zgaszenia, nie wazne jaki to bieg czy luz. Halas dopiero ustepuje gdy hamuje sie silnikem, na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu zaczyna klekotac. Halas podobny jest jak w silniku diesela ale jest troche cichszy.
Po prostu silnik klekocze caly czas jak diesel, klekotanie ustepuje gdy hamuje sie silnikiem

[ Dodano: 21 Sie 2007 13:51 ]
Silnik halasuje gdy samochod stoi i w czasie jazdy

: wt sie 21, 2007 14:45
autor: toffic
A zapłon OK?

: wt sie 21, 2007 15:24
autor: agrala
Zaplon ustawiany na lampach i silnik chodzi jak brzytwa, ma tylko problemy przy odpalaniu, trzeba pokrecic z 3 sek zeby odpalil ale to wina kopolki bo sa aluminiowe styki i sie caly czas wypalaja. Jezeli chodzi o osiagi silnika to jest ok

: śr lis 21, 2007 02:49
autor: TrabiVR6
Podepne sie pod temat :)
Posiadam silnik AAA i tez mi sie pojawiaja stuki najglosniej jak jest zimny po rozgrzanu ustepuje ale nie dokonca.W jednym miejscu(okolice pierwszego cylindra) pawdopodobnie zawor.Ale czy moze byc cos innego ?? Bo jakby to byl zawor to po zagrzaniu powinien wyciszysc sie jak popychacz sie nabije Porposze o jakies sugestie na ten temat.

: śr lis 21, 2007 10:34
autor: bugalon
jesli popychacze wymienione to trzeba zobaczyc co sie dzieje ze stopkami wałka rozrzadu. Przy duzych przebiegach stopki mocujace wałki mają tendencje do wycierania sie. Wyjmij wałek pomierz dokladnie czy przypadkiem po dokreceniu stopki bez wałka nie masz owalu zamiast okręgu. Jesli jest owal, to delikatnie zbierz ze stopek materiał (chodzi o wysokosc) i powinno byc wszystko ok (tylko zmierz ile masz zebrac).

Acha zakladam ze pompa oleju w aucie jest sprawna a cisnienie oleju właściwe, bo jesli masz problem z ukladem olejowym to za stopki walka nawet sie nie zabieraj.

: śr lis 21, 2007 10:48
autor: T.O.B.I.
a rozrzad sprawdzales moze sie przestawil na znakach i do niego zaplon ustawiles, cos mi to troche pod spalanie stukowe podchodzi ale moge sie mylic

: czw lis 22, 2007 00:43
autor: TrabiVR6
Przebieg silnika to 96 tkm z 96 roku tylko pompa olejowa ok zaplon tez ok zobacze jeszcze rozrzad Dzieki za porady :grin: