Stuki w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Stuki w silniku

Post autor: agrala » pn sie 20, 2007 20:37

Mam silnik RP i chodzi on jak diesel tzn strasznie klekocze. Stukanie to wystepuje caly czas, na zimnym i na cieplym silniku. Popychacze sa zalozone nowe, luzow na panewkach nie ma, tloki nie maja luzow na korbowodach a zawory nie udzerzaja w tloki.
Klekotanie ustepuje tylko wtedy gdy hamuje sie silnikiem.
Czekam na opinie.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn sie 20, 2007 20:52

Moim zdaniem to wina koncowek wtryskow o czym powinno swiadczyc hamowanie silnikiem, kiedy dawka paliwa jest zerowa.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn sie 20, 2007 21:29

nie wydaje mi sie dlatego ze w RP jest tylko jeden wtrysk a to klekotanie jest prawie tak glosne jak w dieselu, moj silnik to benzynka a na gazie wtrysk niedziala a klekocze na gazie i na benzynie



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn sie 20, 2007 23:00

Hehe pomylilem z dieslem ;p


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pn sie 20, 2007 23:52

czyli wychodzi na to ze w czasie jazdy to slyszysz bo piszesz ze stukanie ustepuje jak hamujesz silnikiem...

moze to skrzynia biegow ?? ja mialem glosne terkotanie podczas jazdy jak puszczalem gaz to stukalo jak przyspieszalem to cisza... do momentu az sie rozleciala skrzynia...
zmienilem skrzynie i teraz jest cicho.
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 23:53 przez Adrian1980, łącznie zmieniany 1 raz.


Czarny turboklekocik

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt sie 21, 2007 13:50

halas dobiega z silnika i jest od poczatku odpalenia silnika do momentu jego zgaszenia, nie wazne jaki to bieg czy luz. Halas dopiero ustepuje gdy hamuje sie silnikem, na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu zaczyna klekotac. Halas podobny jest jak w silniku diesela ale jest troche cichszy.
Po prostu silnik klekocze caly czas jak diesel, klekotanie ustepuje gdy hamuje sie silnikiem

[ Dodano: 21 Sie 2007 13:51 ]
Silnik halasuje gdy samochod stoi i w czasie jazdy



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sie 21, 2007 14:45

A zapłon OK?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt sie 21, 2007 15:24

Zaplon ustawiany na lampach i silnik chodzi jak brzytwa, ma tylko problemy przy odpalaniu, trzeba pokrecic z 3 sek zeby odpalil ale to wina kopolki bo sa aluminiowe styki i sie caly czas wypalaja. Jezeli chodzi o osiagi silnika to jest ok
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 15:25 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TrabiVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 21, 2007 02:26
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: TrabiVR6 » śr lis 21, 2007 02:49

Podepne sie pod temat :)
Posiadam silnik AAA i tez mi sie pojawiaja stuki najglosniej jak jest zimny po rozgrzanu ustepuje ale nie dokonca.W jednym miejscu(okolice pierwszego cylindra) pawdopodobnie zawor.Ale czy moze byc cos innego ?? Bo jakby to byl zawor to po zagrzaniu powinien wyciszysc sie jak popychacz sie nabije Porposze o jakies sugestie na ten temat.


http://trabantowy.prohost.pl/gs/forum/viewtopic.php?t=1063

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lis 21, 2007 10:34

jesli popychacze wymienione to trzeba zobaczyc co sie dzieje ze stopkami wałka rozrzadu. Przy duzych przebiegach stopki mocujace wałki mają tendencje do wycierania sie. Wyjmij wałek pomierz dokladnie czy przypadkiem po dokreceniu stopki bez wałka nie masz owalu zamiast okręgu. Jesli jest owal, to delikatnie zbierz ze stopek materiał (chodzi o wysokosc) i powinno byc wszystko ok (tylko zmierz ile masz zebrac).

Acha zakladam ze pompa oleju w aucie jest sprawna a cisnienie oleju właściwe, bo jesli masz problem z ukladem olejowym to za stopki walka nawet sie nie zabieraj.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 21, 2007 10:48

a rozrzad sprawdzales moze sie przestawil na znakach i do niego zaplon ustawiles, cos mi to troche pod spalanie stukowe podchodzi ale moge sie mylic


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
TrabiVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 21, 2007 02:26
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: TrabiVR6 » czw lis 22, 2007 00:43

Przebieg silnika to 96 tkm z 96 roku tylko pompa olejowa ok zaplon tez ok zobacze jeszcze rozrzad Dzieki za porady :grin:


http://trabantowy.prohost.pl/gs/forum/viewtopic.php?t=1063

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 349 gości