Strona 1 z 2
Prośba w ustaleniu jaki to silnik
: pn sie 20, 2007 16:12
autor: Gutekspc
Witam. Mam taki problem, że nie wiem, jaki silnik siedzi w moim golfie. Wiem tylko, że jest to 1.6 na gaźniku (w tej chwili pierburg 2e2). Nie wiem z którego jest roku nawet. Numery silnika mam starte, siedzi na nim skrzynia 4 biegowa. Prośba o pomoc, gdyż nie potrafiliśmy dziś w warsztacie dobrać nawet linki sprzęgła (nie ma rysunków w katalogu), a zbieram się do wymiany all sprzęgła. Jest taka szansa, że silnik jest po 89', mimo iż Golf jest z 87'. Załączam foto:
Proszę o pomoc, może ktoś pozna silniczek, bo mnie szlag już trafia..
: pn sie 20, 2007 16:19
autor: Maćkooo
Witam
Jest to silnik o pojemności 1,6 . najprwadopodobniej RF. Ale możliwe ze także moze to być PN lub EZ. Jednak dziwie się ze nie potrafili ci dobrać linki poniewac silniki te to są jak bracia. Roznica jest w tym ze kazdy ma inna moc. Odpowidnio 69KM, 72KM i 75KM. Sprwadz w briefie w takeij tabeli ile jest napisane ze ma kW. Bedzie wszystko jasne.
Części do kazdego z nich są identyczne. Wiec nie wiem w czym problem, no moze nie wszytskie ale napewno wiekszość.
: pn sie 20, 2007 16:25
autor: Gutekspc
Słuchaj, zamawiałem w warsztacie już dwie linki, obie z przed 89' do 1.6. Obie miały inne końcówki, inną regulację.. W katalogu do tej pojemności do roczników przed 89' nie ma więcej, więc w tym problem.
Drugim problemem jest to, że bez wiedzy jaki to silnik, nie łatwo jest wymienić sprzęgło - jedyne co mi przyszło do głowy, to zdjąć skrzynię i mierzyć szerokość tarczy.. I dobierać..
: pn sie 20, 2007 16:33
autor: Maćkooo
Hmm dziwne ja zamawiałem linke tez i od razu pasowała. Sprawdz wpierw ta liczbe kW. Kilowaty mowia o mocy wiec bedziesz wiedział jaki amszsilnik jesli nie był wymieniany.
: pn sie 20, 2007 16:39
autor: Gutekspc
Jak mam sprawdzić liczbę kW? Na hamowni? W dowodzie mam 0,00 kW. Książki nie wydano. Gdyby to było takie łatwe, to już w piątek nie było by problemu, a ja od piątku z nim walczę..
Jakiś czas temu myślałem, że sobie poradzę bez wiedzy jaki to silnik. Ale jednak nie. Stąd ta prośba..
: pn sie 20, 2007 16:43
autor: Maćkooo
Nie chodziło mnie o hamownie ani dowód.
T
am tego nie znajdziesz . Masz briefa zielonego(dowód zakupu pojazdu) . Znajdz wśród papierów i na drugiej stronie jest taka strona zawinięta. Tam wszytsko jest. Tylko nie mów ze nie masz briefa
: pn sie 20, 2007 16:55
autor: Gutekspc
Mam tylko umowę kupna - sprzedaży. Ale znalazłem tam nr. silnika: RF021100. Ta, ale czy to znaczy że mam RF'kę? Jeśli tak, to w takim razie problem nie mija - RF był do 89' produkowany, a linki nie podchodzą.. Może mam linkę od innego silnika? Masz taką? Albo skrzynia jest inna, a razem z nią linka, sprzęgło..
: pn sie 20, 2007 17:02
autor: Maćkooo
Zgadza sie RF to numer silnika .
Mozliwe ze masz silnik wymieniony. Jesli nie to podaj wszytskie informacje tzn rok prod. Gaznik , skrzynia, Kod np c, CL, GL GT, GTI itd. Moze cos pomyslimy. Albo jakis matołek ci podawał czesci bo czasem nawet jesli powiesz wszytsko ok to oni moga sie pomylic.
: pn sie 20, 2007 17:16
autor: Gutekspc
No matołek to nie - znajomy, który zna się na rzeczy.. Wersja CL, skrzynia 4-ka, rok fury 87', silnika nie wiem, gaźnik pierburg 2e2. Widzisz tą gruszkę na foto powyżej? Taką kremową? To manualna regulacja linki sprzęgła. Takiego szukam, a nie mogę znaleźć.
: pn sie 20, 2007 17:17
autor: koonrad
silnik RF
sprzęgło (jesli kompletne, tj: tarcza, docisk koło pasowe) możesz brać nawet od diesla 1.6 czy benzyny 1.8 RP
pasuje-to wiem na 100%
ostatnio do kolegi wkładalismy skrzynie 5-tke bo miał 4-ro biegowa w MkII JP.
z racji tego że sprzęgło okazało sie juz nie za rewelacyjne, a auto miało być zrobione godzine później to kupił komplet do benzyny RP. Facet sprawdził w katalogu i wyszło ze te silniki maja taka sama średnice tarczy.
Benzyna RF ma ciut mniejsza średnice tarczy. dlatego osobiście radziłbym Ci wsadzić od RP.
co do linki: kup linke z reczna regulacja naciagu i musi pasować.
te linki z samoregulatorem sa dla mnie niezrozumiałe
pozdrawiam
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:18 ]
Gutekspc pisze:To manualna regulacja linki sprzęgła. Takiego szukam, a nie mogę znaleźć.
no a co masz z nia nie tak??
: pn sie 20, 2007 17:19
autor: Maćkooo
koonrad pisze: kup linke z reczna regulacja naciagu i musi pasować.
te linki z samoregulatorem sa dla mnie niezrozumiałe
No własnie kolega ma tutaj racje. Ja tez kupiłem z reczna regulacją, wyregulowalem ijak mi pasowało i jest git . Jesli kupowałes z auto to moze tutaj lezy przyczyna błedu.
: pn sie 20, 2007 17:24
autor: Gutekspc
koonrad pisze:no a co masz z nia nie tak??
Zestarzała się..
Maćkooo pisze:Jesli kupowałes z auto to moze tutaj lezy przyczyna błedu.
Nie kupowałem z auto regulacją. Ale wg. katalogu były.. bez regulacji. Nie wiem o co z tym chodzi.
A co do sprzęgła to masz rację - tak też zrobię.
[ Dodano: 20 Sie 2007 17:25 ]
Dzięki za pomoc.
: pn sie 20, 2007 17:26
autor: koonrad
Zestarzała się..
jak ZESTARZAŁA SIE??
jak ciężko chodzi to wlej do srodka troszkę oleju i tyle.
po co szukac sobie problemów??
: pn sie 20, 2007 17:29
autor: Gutekspc
Regulacja idzie w piz**.. Chodziła ciężko, wódeczka pomogła, ale linka wydaje dziwne odgłosy (trzeszczy, czasem piszczy), a z doświadczenia wiem, że bywają to objawy zjechanej linki - może walnąć. A nie jest to miła sprawa..