Strona 1 z 1

Solenoid do zamka, do czego podpiąć?

: ndz sie 19, 2007 01:08
autor: machinogodzilla
Witam!


Chciałbym sobie zamontować solenoid do otwierania zatrzasku w tylnej klapie, tak żeby guziczek był w miejscu, gdzie w bogatszych wersjach jest kontrolka poduszki. Skąd pożyczyć do tego prąd? Jedyna ekstra elektryka u mnie to zapalniczka :grin:


Pozdro :kufel:

Re: Solenoid do zamka, do czego podpiąć?

: ndz sie 19, 2007 01:22
autor: rtk
machinogodzilla pisze:Witam!


Chciałbym sobie zamontować solenoid do otwierania zatrzasku w tylnej klapie, tak żeby guziczek był w miejscu, gdzie w bogatszych wersjach jest kontrolka poduszki. Skąd pożyczyć do tego prąd? Jedyna ekstra elektryka u mnie to zapalniczka :grin:


Pozdro :kufel:
A co to je ten solenoid ??? :hmm:
Jesli nie masz wogole CZ w aucie to mozesz zalozyc silownik slave. Moj opis montazu jest w dziale FAQ. Ja mam zrobione sterowanie z alarmu, ale skoro Ty chcesz otwierac za pomoca guziora to jeden przewod silownika podpinasz pod mase, a drugim zapodajesz +12V poprzez przycisk typu reset :bigok:

: ndz sie 19, 2007 10:58
autor: machinogodzilla
To je właśnie ten siłownik. Wydaje mi się, że jak się spojrzy na zasadę działania to jest to solenoid. Ale nie mogłem znaleźć wtedy innego słowa na to urządzenie do ciągnięcia druta :helm: :helm: :bigok:

Dzięki! Poradę znalazłem, takie coś chcę zamontować, jak zwał tak zwał. Właśnie chcę mieć taki guziczek jak do katapulty, wielki czerwony guzik :grin: A czy +12V mogę pożyczyć od przewodu z zapalniczki, bo mam niedaleko, a akurat będę rozpruwał tamtą okolicę?

: ndz sie 19, 2007 11:14
autor: rtk
machinogodzilla pisze:To je właśnie ten siłownik. Wydaje mi się, że jak się spojrzy na zasadę działania to jest to solenoid. Ale nie mogłem znaleźć wtedy innego słowa na to urządzenie do ciągnięcia druta :helm: :helm: :bigok:

Dzięki! Poradę znalazłem, takie coś chcę zamontować, jak zwał tak zwał. Właśnie chcę mieć taki guziczek jak do katapulty, wielki czerwony guzik :grin: A czy +12V mogę pożyczyć od przewodu z zapalniczki, bo mam niedaleko, a akurat będę rozpruwał tamtą okolicę?
Mysle ze od biedy moze byc i pod przewod +12V zapalniczki. Bedziesz z niego korzystal sporadycznie przez ulamek sekundy wiec mysle ze auto nie splonie :rotfl:

: ndz sie 19, 2007 11:33
autor: agrala
Przed przykreceniem silownika sprzwdz jak podlaczyc do niego+ i -. Chodzi o to ze jak wcisniesz swoj guzik od "katapulty" to silownik powinien sie wcignac, jezeli go podlaczysz odwrotnie to silownik wypchnie ramie i nie otworzy ci klapy.
Sprawdz ten swoj guzik czy daje prad tylko wtedy gdy go nacisniesz bo w przeciwnym wypadku mozesz spalic silownik

: ndz sie 19, 2007 11:38
autor: rtk
agrala pisze:Przed przykreceniem silownika sprzwdz jak podlaczyc do niego+ i -. Chodzi o to ze jak wcisniesz swoj guzik od "katapulty" to silownik powinien sie wcignac, jezeli go podlaczysz odwrotnie to silownik wypchnie ramie i nie otworzy ci klapy.
Sprawdz ten swoj guzik czy daje prad tylko wtedy gdy go nacisniesz bo w przeciwnym wypadku mozesz spalic silownik
Racja , zapomnialem napisac o sprawdzeniu biegunowosci silownika przed definitywnym podlaczeniem instalki. Jesli chodzi o przelacznik to napisalem ze typu reset :chytry:

: ndz sie 19, 2007 11:40
autor: agrala
Zgadza sie ze reset i masz racje tylko niech sprawdzi ta awoje katapulte czy ona jest typu reset

: ndz sie 19, 2007 12:18
autor: machinogodzilla
rtk pisze:Bedziesz z niego korzystal sporadycznie przez ulamek sekundy wiec mysle ze auto nie splonie :rotfl:
:shock: He he dzieki wielkie :D To ja sobie moze pociagne swiezy kabelek od aku. Ciagne wlasnie do wzmacniacza wiec duzo sie nie narobie.

A katapulta jest reset :D

Dzieki! :pub:

[ Dodano: 28 Sie 2007 02:30 ]
Jeszcze na koniec zapomnialem spytac. A do czego moge podlaczyc kabel - ? :smoke: