Muli się po dłuższej jeździe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Muli się po dłuższej jeździe

Post autor: mpendzik » pt sie 17, 2007 14:57

Witam serdecznie

Co może być przyczyną tego, że samochód po przejechaniu np 80 - 100km dziwnie się muli - tzn. nie szarpie, nie gaśnie ale wolno przyspiesza.... staje się taki wolny... i zauważyłem że wtedy bierze więcej oleju - tzn. muszę na drugi dzień dolać około 1/4l nieraz troszkę mniej.
Płynu chłodniczego raczej nie ubywa, ale pod uszczelką głowicy się poci. Pod korkiem oleju również nie ma nic podejrzanego - żadnej mazi.... na bagnecie też czysto...

Jeżeli chodzi o normalną jazdę po mieście to nie ma problemów - oleju nie bierze - normalnie przyspiesza - dzieje się to tylko na dłuższych odcinkach.

Aha - temp. wygląda w porządku - wskazówka nie przekracza pół podziałki....

Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Samochód to VW Golf II 1,6 PN benzyna.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt sie 17, 2007 15:10

Witam
Mój pomysł to taki że byc moze cos sie dzieje z kablami wysokiego napiecia. Sprawa w końcu obija sie o wysoką temperature. Mozliwe ze kopułka jest juz w stanie kiepskim. Ktos kiedys pisał o czujniku halla ze jak auto lapie temperature to cos sie z nim dzieje jesli ejst niedobry. Trzeba poszukac co to moze byc. Odrazu trudno stwierdzic gdy sie samemu tego nei doswiadczy.
Nei doczytałem o tej uszczelce. No to mzoe byc ona jesli sie auto nagrzeje to uszczelka moze sie odginac lub zmioeniac włąsciwosci. A poza tym jesli sie poci tio i tak czeka cie wymiana tej uszczelki w koncu ejst b. ważna. Zajmij sie nią to moze bedziesz miał odpowiedz na twoj problem. Mozeliwe takze ze jakas inna uszczelka ma porzedmuchy i auto nagrzane dostaje lee powietrze . Mzoe kolektor ssacy , byuc mzoe któras uszczelka przy przepsutnicy. Trzeba posprawdzac.
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 15:14 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pt sie 17, 2007 15:14

No ale to możliwe że gdy czujnik Halla jest uszkodzony i gdy temp. jest wysoka to silnik bierze więcej oleju ?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob sie 18, 2007 01:19

mpendzik pisze:No ale to możliwe że gdy czujnik Halla jest uszkodzony i gdy temp. jest wysoka to silnik bierze więcej oleju ?
No właśnie rzecz w tym że nie. A sprawdz jeszzce taka sprawe. Zobacz czy wowczas gdy bierze tego oleju najwiecej czy leci niebieski dym z rury. Ale najpierw luknij w obudowe filtra powietrza. Jesli masz odme od głowicy to czasem w golfach odmą dostaje sie olej do filtra i ubytek murowany co wiecej auto zamula i filtr masz do wymiany. Zobacz i daj znac.
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 01:20 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » sob sie 18, 2007 08:18

Miałem już tak kiedyś że w filtrze powietrza znalazłem olej.... to było wtedy jak jechałem w duży deszcz - dziś sprawdzę co tam sie dzieje. A co może być przyczyną tego że odmą wydostaje sie olej do filtra ?
Pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob sie 18, 2007 09:14

Jezeli odma leci ci olej to znaczy ze masz juz liche cisnienie na garach, Jest za duze cisnienie w silniku (w skrzyni korbowej) i wypycha olej przez odme



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob sie 18, 2007 13:41

Dokładnie przedmuchy z komory korbowej są przyczyna ale co do tego cisnienia na garach się nie zgodze. Dodam ze jakies tam porzedmuchy są dopuszczalne w koncu po to jest odma zeby to cisnienie upuszczac. Ja zrobiłem remoncik silnika wymiana pierscieni uszczelniaczy o nadal przedmuchy lekkie pozostały. Jest na to sposób kup taką czesc w motoryzacyjnym : tłumik płomieni. Koszt 3zł/ Wpakuj w rure od domy tylko tak zeby nmie wpadł do komory rozrządu. To zatrzyma olej!!!
:D
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 13:42 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » sob sie 18, 2007 20:37

Czyli to wypychanie oleju przez odmę nie ma nic wspólnego z uszczelką pod głowicą ? Boje sięże czeka mnie remont silnika - właśnie - nie orientuje się może ktoś z was jaki to jest koszt ?

Pozdrawiam serdecznie



kub2a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 16:50
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: kub2a » sob sie 18, 2007 21:39

Jeśli to uszczelka pod głowicą, to koszt jest spory: ostatnio pytałem kilku mechaników w tej sprawie i wszyscy mówili coś ok. 700- 750 za wszystko.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob sie 18, 2007 22:38

Ja za remony zapłaciłem 800zł w tym 300 zł robocizna. Zależy ile autko am przebiegu jesli jakies 200 tys km to nadchodzi czas remontu.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sie 19, 2007 10:01

Przejechane kilometry nie musza byc wyznacznikiem remontu, wszystko zalezy od jazdy.
Nawet w silnik po remoncie bedzie dmuchal przez odme. Normalne jest to ze silnik dmucha bo przeciez ruszaja sie tloki. Mozna to bardziej zauwazyc w maluchu-nawet silnik po remoncie niezle dmucha a to dlatego ze przacuja tam 2 tloki na raz.
Cisnienie w komorze korbowej wzrasta kiedy maleje cisnienie na tlokach bo cisnienie z tlokow czesciowo przedostaje sie do komory korbowej i to powoduje wydmuchy oleju. Najlepiej by bylo sprawdzic cisnienie miernikiem i wszystko bedzie jasne czy to wina pierscieni.
Kolega mial tak w bmw ze zygalo mu niemilosiernie olejem i smierdzialo spalonym olejem (cisnienie od 6 do 9), po remoncie silnik nie bral juz oleju i nie zygal.
Mozna sobie wlozyc tlumik plomieni ale fabrycznie go tam nie ma, mozliwe ze to pomoze ale po jakims czasie znowu siezacznie.
Ja do swojego wlozylem nowe pierscienie i uszczelniacze na zawory (koszt ok 300zl), splanowalem glowice i teraz nic nie bieze oleju. Przedtem bral jakies 700-800 ml oleju na 1000km ale nie zygal odma a cisnienie bylo ok 9 na tlokach, teraz jest 11



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości