Strona 1 z 1

Nie pali....dziwne

: śr sie 15, 2007 21:46
autor: K4m
Koledzy....mam taki problem, dzisiaj rano odpalilem u kumpla swojego bolida wsiadlem dojechalem do domciu zgasilem [ wszystko bylo okk ] ....za jakas godzinke wsiadam krece rozrusznikiem i co ? i kaszanka kreci kreci az do bolu...niewiem co jest grane, sprawdzilem bezpieczniki [ te pod maska ] do tego czy kable dobrze siedza i nic nie wynika z tego...

niewiem czy sprawdzac czy paliwo dochodzi i swiece czy jest iskra jesli normalnie dojechalem....gdzies ucieka mi plyn chlodzacy i jest ponizej minimum - ale przy 70 stopniach chlodzi sie wiec jestem pewien ze nie przegrzal sie na 100% .

dzien przed zakladalem car audio tj. tube + wzmacniacz i moze od tego cos sie pochrzanilo ? pomozcie....


ps. apropo tego plynu cieknacego to pompa czy poprostu glowica szarpie plyn ? ile ew. za naprawe glowicy musialbym zaplacic


z gory dzieki i pozdrawiam

: czw sie 16, 2007 08:17
autor: agrala
Musisz sprawdzic czy dochodzi paliwo - wiec sprawdz bezpiecznik nr 18 pod kierownica, nastepnie zobacz czy po wlaczeniu zaplonu slychac pompe (przez ok 3 sek pompa dzaial po wlaczeniu zaplonu) , jezeli jej nie slychac to sprawdz przekaznik nr (67) w pozycji 12 w szkrzynce z bezpiecznikami (po przekreceniu zaplonu powinno byc slychac cykniecie tego przekaznika - 1 raz przy zalaczeniu zaplonu i 1 raz po jakis 3 sek od zalaczenia zaplonu)
Jezeli slychac pompe paliwa to sprawdz zaplon - wez sciagnij przewod ze swiecy i wloz jakas inna i zamasuj ja z silnikiem a druga osoba niech kreci rozrusznikiem ( trzymaj za przewod a nie za swiece) i patrz czy jest iskra
Sprawdz czy masz w ogole paliwo w zbiorniku

: czw sie 16, 2007 18:02
autor: K4m
agrala pisze:Musisz sprawdzic czy dochodzi paliwo - wiec sprawdz bezpiecznik nr 18 pod kierownica, nastepnie zobacz czy po wlaczeniu zaplonu slychac pompe (przez ok 3 sek pompa dzaial po wlaczeniu zaplonu) , jezeli jej nie slychac to sprawdz przekaznik nr (67) w pozycji 12 w szkrzynce z bezpiecznikami (po przekreceniu zaplonu powinno byc slychac cykniecie tego przekaznika - 1 raz przy zalaczeniu zaplonu i 1 raz po jakis 3 sek od zalaczenia zaplonu)
Jezeli slychac pompe paliwa to sprawdz zaplon - wez sciagnij przewod ze swiecy i wloz jakas inna i zamasuj ja z silnikiem a druga osoba niech kreci rozrusznikiem ( trzymaj za przewod a nie za swiece) i patrz czy jest iskra
Sprawdz czy masz w ogole paliwo w zbiorniku
dzieki za porade :)

ale najlepsze jest to ze dzisiaj do pracy pojechalem astra, ale wrocilem.... i co ? schodze do golfika przekrecam kluczyk w stacyjce i slysze piekne brzmienie silnika :D a najabrdziej zdziwilo mnie to ze doslownie nic nie ruszalem !! co to takiego moglo byc ?:| bo ja juz to auto powoli przestaje ogarniac

: czw sie 16, 2007 18:16
autor: Paweł Marek
K4m pisze:co to takiego moglo byc ?:| bo ja juz to auto powoli przestaje ogarniac
bywa. U mnie tak się zaczęła objawiać padaka cewki. W miesiąc po takim czyms padła na amen. Podobnie jest z czujnikiem halla, więc się nie zdziw jak niedługo awaria się powtrórzy.

: pt sie 17, 2007 11:11
autor: K4m
Paweł Marek pisze:
K4m pisze:co to takiego moglo byc ?:| bo ja juz to auto powoli przestaje ogarniac
bywa. U mnie tak się zaczęła objawiać padaka cewki. W miesiąc po takim czyms padła na amen. Podobnie jest z czujnikiem halla, więc się nie zdziw jak niedługo awaria się powtrórzy.
a droga jest taka impreza ?:>

: pt sie 17, 2007 13:45
autor: Paweł Marek
Cewka od 50 za używkę i od 130 za nową (np Mayle). Po swoich doświadczeniach mam już zapasową w bagażniku. Jak za dawnych czasów.

: ndz sie 19, 2007 20:14
autor: K4m
Paweł Marek pisze:Cewka od 50 za używkę i od 130 za nową (np Mayle). Po swoich doświadczeniach mam już zapasową w bagażniku. Jak za dawnych czasów.
uzywke kupowac czy lepiej nowke ? bo zeby tak nie bylo ze kupie a ona tak padnie jak ta stara :P i czy dlugo sie schodzi z wymiana tego ? bo ja w temacie silnika to puki co jestem zielony :p

: ndz sie 19, 2007 20:25
autor: Paweł Marek
Wymiana to jest odkręcenie dwóch śrób i przełożenie wtyczki oraz kabla. Jakieś 10 minut bez wprawy. Problem jest tylko taki że trzeba dostać się z paluszkami do nakrętek śrób mocujących cewkę. Nakrętki są od tyłu blachy na podszybiu i trzeba podważyć plastykową osłonę . W sklepie na cewkę dostaniesz dwa lata gwarancji, czy używka będzie lepsza nikt nie przewidzi. Mam dwie trójki w domu i w obu fabryczne cewki padły przy przebiegu ok 250 tys.

: ndz sie 19, 2007 20:32
autor: oli1980
umnie objawy były podobne
jak był zimny spoko ale jak sie nagrzal to niekiedy jezdzilem 3 - 4 dni i nic a 5 tego kicha silnik kreci iskry niema a po ok 15 niekiedy 20 min odpala jak by nic mu niebyło

wymieniłem aparat załonowy z czujnikiem hall i problem sie rozwiazał koszt urzywanego w dobrym stanie z kopułka ( boscha) i starymi przewodami naallegro 130 zeta

razde szypko zdecydowac sie na naprawe bo jak nieodpali na parkingu to super
mi zgas jak ruszałem na duzym skrzyzowaniu tylko ruszyłem i kicha silnik zgas
obok przechodiłodwuch kraweznikow nietyle zechcieli wezwac pomoc zeby odcholowac
gdy sie niezgodziłem to glina powiedział ze na skrzyzowaniu sie nieparkuje -poprostu geniusz - a jak sieokazało ze sam niedam rady go zepchnac bo było pod gore to przez radio wołał dyrzurnego i pytał sie czy moze pomuc w zepchniecu samochodu utrudniajacego ruch na skrzyzowaniu poprostu zamorowało mnie ale dostał pozwolenie i zepchneli mnie na parking a nastepnie spisali i skontrolowali stan techniczny
poprostu super policja :helm:

: ndz sie 19, 2007 21:45
autor: K4m
Paweł Marek pisze:Wymiana to jest odkręcenie dwóch śrób i przełożenie wtyczki oraz kabla. Jakieś 10 minut bez wprawy. Problem jest tylko taki że trzeba dostać się z paluszkami do nakrętek śrób mocujących cewkę. Nakrętki są od tyłu blachy na podszybiu i trzeba podważyć plastykową osłonę . W sklepie na cewkę dostaniesz dwa lata gwarancji, czy używka będzie lepsza nikt nie przewidzi. Mam dwie trójki w domu i w obu fabryczne cewki padły przy przebiegu ok 250 tys.
no zgadza sie wlasnie autko ma 260 najechane i teraz takie pytanie mam, czy golym okiem jak wyjme to bede w stanie ocenic czy to to czy aparat zaplonowy czy cos innego ? bo szkoda utopic kase na to wszystko jak mozna tylko jedna czesc wymienic i powinno hulac

: ndz sie 19, 2007 21:54
autor: Jacenty85
no tak...ja w swoim bagażniku też wożę cewkę, aparat zapłonowy i lampe stroboskopową do diagnozy czy jest iskra...tak zawsze bezpieczniej.

: ndz sie 19, 2007 21:54
autor: Paweł Marek
Gołym okiem nic nie ocenisz, chyba w wyjątkowych przypadkach jak coś przepalone.
Cewki nawet miernikiem możesz nie ocenić, bo ma przebicia dopiero podczas pracy. Czujnik halla można, miernikiem mniej więcej, a dokładnie oscyloskopem, albo podłączjąc się pod Vag na pracującym silniku.
Dlatego jeśli chodzi o cewkę najlepszym wyjściem jest podmiana, nie trzeba zaraz kupować, można pożyczyć od kolegi.

: ndz sie 19, 2007 22:05
autor: K4m
Paweł Marek pisze:Gołym okiem nic nie ocenisz, chyba w wyjątkowych przypadkach jak coś przepalone.
Cewki nawet miernikiem możesz nie ocenić, bo ma przebicia dopiero podczas pracy. Czujnik halla można, miernikiem mniej więcej, a dokładnie oscyloskopem, albo podłączjąc się pod Vag na pracującym silniku.
Dlatego jeśli chodzi o cewkę najlepszym wyjściem jest podmiana, nie trzeba zaraz kupować, można pożyczyć od kolegi.
w sumie dobry patent lecz... niestety zaden z moich kolegow nie jezdzie mk3 :( i taka prosba... czy ktorys maniak jest z warszawy i pomoglby mi z taka podmianka ? najlepiej okolice targówka ;)