Strona 1 z 1

Potrzebne parametry do geometri zawieszenia -40 mm

: śr sie 15, 2007 09:49
autor: regitmc
Witam!
Nosze się z zamiarem obniżenia swojego MkIV, a konkretniej chcę wymienić sprężyny na obniżające o 40 mm. Sprężyny już jakiś czas przyjechały do mnie, teraz chce je założyć i tu pojawił się mały problem. Mianowicie chodzi o to że po wymianie muszę ustawić geometrie zawieszenia i zbieżność, a nikt w okolicy nie jest w posiadaniu odpowiednich parametrów diagnostycznych do obniżonego Golfa. Wszyscy mają tylko i wyłącznie parametry do standardowych sprężyn. Jeśli jest ktoś z was w posiadaniu takowych parametrów to proszę o pomoc. Dodam że sprężyny są niemieckiej firmy GT Cupline i obniżają Golfa o 40 mm.
Za wszelką pomoc z góry dzięki...

: śr sie 15, 2007 15:44
autor: miHoo79
Hmmm powiem Ci tak mialem polo 2f coupe na kicie jamexa -60/-40, Pan od geometrii ustawial mi zbieznosc jak do serii z przodu nie szlo ustawic kata wiec zrobil tak jak bylo tylko mozliwe, zrobilem polowka 100 000 km i opony zdzieraly sie w sposob prawidlowy, nie zauwazylem zadnych nieprawidlowosci w prowadzeniu itp.
Teraz mam golfa -40/-40 i gosc ustawial mi zbieznosc i katy po wymianie zawieszenia i drazkow i tez jest wszystko ok. Jest to fachowiec starszego sprzetu i robi to na lampach i tablicach a nie komputerowo, ale jak na razie narzekac nie moge.
Pozdro

: śr sie 15, 2007 18:14
autor: tauka
Ja tam mam 60/40 i gość też zawsze ustawia na ustawienia seryjne i zawsze jest ok.

: śr sie 15, 2007 22:08
autor: regitmc
Znalazłem w moim mieście kolesia który ma parametry geometrii nawet do Corvety C5 i podobno jest najlepszy w swoim fachu w tej okolicy. Myślę że zwrócę sie do niego z tym problemem, może zrobi tak jak piszecie że ustawi kąty i zbieżność według własnej wiedzy a nie konkretnych narzuconych parametrów.
CZekam jednak jeszcze na jakieś pomocne materiały lub opisy...

: czw sie 16, 2007 00:14
autor: rakczek
REGITMC no wlasnie zamierzam tez posadzic swojego gofra na identycznych sprezynach ale nie wiedzialem ze trzeba robic geometrie.

Kolega jakis czs temu obnizal Seata Leona Cupra R i nie robil nic wiecej a jakos to gra.

Hmm wyglada na to ze trzeba.

Czy jak juz bedziesz mial wiedzial wiecej info podzelisz sie nimi???

Pozdrawiam

: czw sie 16, 2007 00:34
autor: tauka
rakczek pisze:REGITMC no wlasnie zamierzam tez posadzic swojego gofra na identycznych sprezynach ale nie wiedzialem ze trzeba robic geometrie.
No jak nie trzeba jak trzeba. Przecież żeby włożyć springi z przodu najprostszym sposobem jest zdjęcie amorka, a w tym momencie ucieka geometria, więc trza ją ustawić.

: czw sie 16, 2007 00:45
autor: rakczek
no wlasnie bo juz nie kumam...

Wymienialem jakis czas temu drazki i bylem na zbieznosci, kolesie powiedzieli ze mam kopnienta geometrie ale ze wogole to jakies gumy moga byc wyrobione itd wiec nie da sie tego ustawic....

Okazuje sie ze da sie tylko pytanie jak???

Mieszkam w UK a tu niestety nie potrafie znalezc odpowiedzi na to pytanie...
A przeciez ludzie wymieniaja tu amory, czyli co?? nie robia geometri potem??? nie kumam

: czw sie 16, 2007 00:49
autor: tauka
rakczek pisze:Wymienialem jakis czas temu drazki i bylem na zbieznosci, kolesie powiedzieli ze mam kopnienta geometrie ale ze wogole to jakies gumy moga byc wyrobione itd wiec nie da sie tego ustawic....
No bo jak np będziesz miał gumy wyrąbane na wachaczach, to się nie da zbierzności ustawić, powniewać koło i tak dostaje luzu podczas ustawiania i zmienia swoje położenie.

: czw sie 16, 2007 08:31
autor: regitmc
tauka pisze:
rakczek pisze:Wymienialem jakis czas temu drazki i bylem na zbieznosci, kolesie powiedzieli ze mam kopnienta geometrie ale ze wogole to jakies gumy moga byc wyrobione itd wiec nie da sie tego ustawic....
No bo jak np będziesz miał gumy wyrąbane na wachaczach, to się nie da zbierzności ustawić, powniewać koło i tak dostaje luzu podczas ustawiania i zmienia swoje położenie.
Dokładnie jak kolega pisze....
A jeśli coś konkretnego się dowiem w tej sprawie to na pewno dam znać w tym temacie...
Jeszcze dziś spróbuje podjechać do tego szpeca, więc wieczorem powinienem wiedzieć trochę więcej....

: czw sie 16, 2007 13:33
autor: rakczek
Super zatem czekam na jakis news.

Pytnako mam jeszcze czy razem ze sprezynami wymienasz ammo tez?? czy zostawiasz oryginal??