Strona 1 z 1
silnik głupieje
: pn sie 13, 2007 20:15
autor: radek12
mam problem z moim 1.6(AEE) od pewnego czasu w trakcie jazdy szarpie gdy pedał gazu jest trzymany mniej więcej w połowie lub przestaje pracować tak jakby niemiał prądu lub paliwa,dopiero gdy rusze pedałem gazu wtedy reaguje,wymieniłem kopułke,palec i świece ale niestety niepomogło,prosze o pomoc,z góry dziękuje i pozdrawiam.
: pn sie 13, 2007 20:35
autor: dolores80
siemka RADEK12 Powiem tak jak ty te same mam problemy co Twój gofer identyczne.Przewaznie dzieje sie po dłuzszym postoju.Tez wszystko wymieniłem i co mogłem i objawy mi sie powtarzaja!! Pomóżcie koledze i równierz mi Pozdrawiam.
: pn sie 13, 2007 20:38
autor: wolfzan
Ja niestety nie pomogę, ale też potrzebuję pomocy. Też mam 1.6 AEE i kurcze dzieje się to samo. Czyżby ten silnik był jakiś felerny?

: pn sie 13, 2007 20:58
autor: zaba84
Ja bym proponowal sprawdzic filtr paliwa, i wydajnosc pompy paliwowej oraz czy daje dobre cisnienie.
: pn sie 13, 2007 21:15
autor: AndrzejP4
Źle szukacie. Winny jest potencjometr położenia przepustnicy/położenia pedału gazu. Da się to wyczyścić i podgiąć wąsy potencjometru.
: pn sie 13, 2007 21:44
autor: bastek016
to samo miałem w octavi pomaga czyszczenie przepustnicy i skasowanie błędu nastawów jesli problem wróci to wymiana przepustnicy na nowa ten silnik tak ma każdy !! prędzej czy póżniej
: pn sie 13, 2007 21:51
autor: Jacenty85
no ten silnik jest felerny i to bardzo...dodajcie tylko czy drga wam gdy pracuje na wolnych obrotach?? Najpierw proponuje wyczyścić przepustnicę i podpiąć się pod kompa. Trzeba sprawdzić błędy - jeśli są i po skasowaniu kompem wracają trzeba je usunąć mechanicznie. tj. wymienić część na którą wskazuje błąd. Następnie gdy błędów juz nie ma należy wprowadzić nastawy podstawowe i tyle. Niektórzy rozbierają przepustnicę zeby dostać się do potencjometru ale w zasadzie poza otwarciem i przeczyszczeniem trybów nie da się nic wiecej zrobić bo sam potencjometr ciężko naprawić
: pn sie 13, 2007 22:31
autor: wolfzan
AndrzejP4 pisze:Źle szukacie. Winny jest potencjometr położenia przepustnicy/położenia pedału gazu. Da się to wyczyścić i podgiąć wąsy potencjometru.
U mnie jest dziwne zjawisko: kiedy wciskam pedał gazu to zanim zacznie "brać" to jest trochę luzu, może to ma coś do rzeczy?
zaba84 pisze:Ja bym proponowal sprawdzic filtr paliwa, i wydajnosc pompy paliwowej oraz czy daje dobre cisnienie.
Filtr paliwa niedawno zmieniałem, nie wiem własnie jak z pompą. Też właśnie podejrzewam, że może być coś nie tak.
Jacenty85 pisze:no ten silnik jest felerny i to bardzo...dodajcie tylko czy drga wam gdy pracuje na wolnych obrotach??
U mnie wolne obroty są na poziomie około 650 i są w miarę równe. Myślałem, że to zdecydowanie za mało, ale wyczytałem, że ten właśnie silnik tak ma i jest ok. Ostatnio miałem problem z obrotami: Jadąc na jakimkolwiek biegu włączałem luz, wtedy obroty spadały do 1200 i tak przez ok 10 sek. Potem spadały i falowały od 800 - 1000. Pomogło odłączenie akumulatora na kilka minut. Jest jeszcze sprawa tego typu, że przy dodawaniu gazu słychać w okolicy przepustnicy jakiś świst: jakby jakieś lewe powietrze czy coś, co sądzisz o tym?
: wt sie 14, 2007 07:27
autor: T.O.B.I.
powinnes sprawdzic podstawe pod zespolem wtryskowym moze sie wypalila, a co do szarpniec albo braku mocy to czasem tez mi sie zdarzy, winna jest albo pompa paliwa albo potencjometr przepustnicy
: wt sie 14, 2007 16:23
autor: pietia-gce
Jacenty85 pisze:no ten silnik jest felerny i to bardzo...dodajcie tylko czy drga wam gdy pracuje na wolnych obrotach?? Najpierw proponuje wyczyścić przepustnicę i podpiąć się pod kompa. Trzeba sprawdzić błędy - jeśli są i po skasowaniu kompem wracają trzeba je usunąć mechanicznie. tj. wymienić część na którą wskazuje błąd. Następnie gdy błędów juz nie ma należy wprowadzić nastawy podstawowe i tyle. Niektórzy rozbierają przepustnicę zeby dostać się do potencjometru ale w zasadzie poza otwarciem i przeczyszczeniem trybów nie da się nic wiecej zrobić bo sam potencjometr ciężko naprawić
Właśnie zrobiłem sobie Vaga na własny użytek i na dniach zerkne co trawie piszczy ale mam pytanie czy jeśli będe miał jakieś błędy których nie da sie skaskować bez wymiany to da sie przywrócić ustawienia podstawowe ?
Jest może jakaś fooporada jak przeczyścić przepustnice ? można tam coś zepsuć ? nie chciałbym nabroić :>
: wt sie 14, 2007 21:38
autor: Jacenty85
Ludzie gdzie przy wielopunkcie podstawa pod wtryskiem ???

no cóż pewnie kolega nie przeczytał oznaczenia ale do rzeczy. Co do zasysania przy dodaniu gazu to zjawisko całkowicie normalne do tego modelu jak również normalne jest lekkie "zwłoka" przy gwałtownym wciśnięciu gazu (jak gwałtownie wdusisz na rozgrzanym silniku to najpierw jest syknięcię a dopiero jakiś ułamek sekundy wchodzi na obroty) Jeśli tego nie masz to znaczy że masz zapłon przyspieszony a jak to masz to znaczy ze jest ok.
Co do błędów które trzeba usunąć mechanicznie to jeśli wymienisz uszkodzony element to wówczas ECU powinno automatycznie pozwolić na usunięcie błędu. Jak Ci falują to wyjmij przepustnicę i po prostu ją wyczyść (szczególnie klapka z kominem) i dokonaj wprowadzenia nastawów podstawowych (wpisujesz 001 i przejdź w nastawy)
: pn sie 27, 2007 13:47
autor: dolores80
doszedłem co to było ale znalazłem lekarstwo poprostu łapał lewe powietrze przy obudowie filtra powietrza zle był włozona obudowa i zamknieta i dla tego mi tak głupiał