Po wymianie filtra oleju miga kontrolka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po wymianie filtra oleju miga kontrolka
Z pewnością wielu z Was miało problem z kontrolką ciśnienia oleju po jego wymianie wraz z filtrem. Mam tu na myśli oczywiście filtr FILTRONA. Objawiało się to przy przekraczaniu 2000 obr/min. na gorącym silniku.
Otóż okazuje się, że e-katalog Filtrona zawiera błąd, przez co -tak, jak w moim przypadku uogólnia on zastosowanie filtra OP526 na wszystkie silniki danego typu. W przypadku mojego silnika (1,8 ADZ) następuje rozgraniczenie 07/1994<->08/1994 w związku z czym zamiast OP526/1 miałem założony OP526. Niby mała różnica, a jednak. Różnica w kanałach oraz zaworach.
Reszta jest tu:
http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/ ... t10758.htm
Otóż okazuje się, że e-katalog Filtrona zawiera błąd, przez co -tak, jak w moim przypadku uogólnia on zastosowanie filtra OP526 na wszystkie silniki danego typu. W przypadku mojego silnika (1,8 ADZ) następuje rozgraniczenie 07/1994<->08/1994 w związku z czym zamiast OP526/1 miałem założony OP526. Niby mała różnica, a jednak. Różnica w kanałach oraz zaworach.
Reszta jest tu:
http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/ ... t10758.htm
Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl
http://www.forum.vw-passat.pl
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Po wymianie filtra oleju miga kontrolka
Witam. Ja w niecaly miesiac po zakupie auta tez zmienilem olej (Lotos 15w40) wraz z filtrem oleju marki Filtron.Przed wymiana auto jezdzilo na identycznym oleju ale filtr mialem maly (mann czy jakos tak).Wlasciciel poprzedni zarzekal sie ze nic nie bylo wlane typu moto-doktor.Po wymianie zaczela migac kontrolka pierwsze na niskich obrotach pozniej caly czas.Po tygodniu zaczelo byc slychac panewki i mocne stuki na regulatorach zaworow. Na dzien dzisiejszy czekam na swapa silnika Nie wiem czy wymiana filtra cos da. Lepiej sprawdz isnienie oleju bo moze to byc pompa albo zapchane kanaly smarowania. P.S. zrob to szybko to moze ominiesz remont. PozdrawiamJAFO pisze:Z pewnością wielu z Was miało problem z kontrolką ciśnienia oleju po jego wymianie wraz z filtrem. Mam tu na myśli oczywiście filtr FILTRONA. Objawiało się to przy przekraczaniu 2000 obr/min. na gorącym silniku.
Otóż okazuje się, że e-katalog Filtrona zawiera błąd, przez co -tak, jak w moim przypadku uogólnia on zastosowanie filtra OP526 na wszystkie silniki danego typu. W przypadku mojego silnika (1,8 ADZ) następuje rozgraniczenie 07/1994<->08/1994 w związku z czym zamiast OP526/1 miałem założony OP526. Niby mała różnica, a jednak. Różnica w kanałach oraz zaworach.
Reszta jest tu:
http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/ ... t10758.htm
Ciekaw jestem, czy rzeczywiście filtr jest przyczynkiem, bo miałem ten problem u siebie. Napisz, jeśli jednak Twoja radość była przedwczesna.
Filtr do 1,8 ABS 90KM ma być niby OP526. Tak na oko wygląda jak OP526/1, który niby nie pasuje. Przy eliminowaniu problemu zamontowałem jakiegoś knechta czy innego manna - ale cały czas zamiennik OP526. Może w przyszłości spróbuję ten drugi, jeśli spasuje. Nic nie zmieniało faktu, że jak olej był gorący przy 2000 do 2050 na oko włączał się sygnał i migała lampka oleju - nie zawsze oczywiście, tylko w momentach anemicznej jazdy na np. 5 biegu z ww. obrotami, nie przyspieszając intensywnie. Lekka przegazówka i cisza.
Problem ostatecznie rozwiązałem montując inny czujnik (jeden z dwóch) o nieco innej wartości (z silnika VR6), mianowicie zamiast 1,8 bar dałem 1,4 bar (kolorów nie pamiętam, reszta idealnie pasuje). Od jakichś 15 tysięcy km nie wiem co to lampka oleju. Tak, wprawdzie oszukałem sam siebie, ale przy tym przebiegu wiele vw ma podobne oznaki, nie wykazując jeszcze potrzeby przeprowadzania remontu wału. W ten sposób usunięciu uległ zdarzający się rzadko moment minimalnego, granicznego spadku ciśnienia w pewnych warunkach starego auta.
PS. Przed dokonaniem ww. manewru wymieniłem: czujnik na nominalny, filtr, olej 10w40, pompę oleju na chwilę.
Filtr do 1,8 ABS 90KM ma być niby OP526. Tak na oko wygląda jak OP526/1, który niby nie pasuje. Przy eliminowaniu problemu zamontowałem jakiegoś knechta czy innego manna - ale cały czas zamiennik OP526. Może w przyszłości spróbuję ten drugi, jeśli spasuje. Nic nie zmieniało faktu, że jak olej był gorący przy 2000 do 2050 na oko włączał się sygnał i migała lampka oleju - nie zawsze oczywiście, tylko w momentach anemicznej jazdy na np. 5 biegu z ww. obrotami, nie przyspieszając intensywnie. Lekka przegazówka i cisza.
Problem ostatecznie rozwiązałem montując inny czujnik (jeden z dwóch) o nieco innej wartości (z silnika VR6), mianowicie zamiast 1,8 bar dałem 1,4 bar (kolorów nie pamiętam, reszta idealnie pasuje). Od jakichś 15 tysięcy km nie wiem co to lampka oleju. Tak, wprawdzie oszukałem sam siebie, ale przy tym przebiegu wiele vw ma podobne oznaki, nie wykazując jeszcze potrzeby przeprowadzania remontu wału. W ten sposób usunięciu uległ zdarzający się rzadko moment minimalnego, granicznego spadku ciśnienia w pewnych warunkach starego auta.
PS. Przed dokonaniem ww. manewru wymieniłem: czujnik na nominalny, filtr, olej 10w40, pompę oleju na chwilę.
- maciejrutkowski
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 19:29
- Lokalizacja: Szczecin/Bern
Witam ja mam ten sam problem w mk2 po wymianie oleju zaczela zapalac sie kontrolka oleju po nagrzaniu tylko ze ja jezdze na filtrze mana.
i oleju 10w 40 a wczesniej mialem shela 15w40 i bylo ok.
Wienc moze olej jest przyczynom nie filtr.Panewki robilem pare tys km temu wienc powinno byc dobre cisnienie.Pozdrawiam.
i oleju 10w 40 a wczesniej mialem shela 15w40 i bylo ok.
Wienc moze olej jest przyczynom nie filtr.Panewki robilem pare tys km temu wienc powinno byc dobre cisnienie.Pozdrawiam.
Pomiar ciśnienia oleju wykazał, że jest 3,5 bar a więc w normie.
Dopiero jutro będę miał ten filtr.
Objawy takie, jak opisał wojtas_GT. Zobaczymy, co przyniesie wymiana.
Ja jednak wolę zostawić wszystko tak, jak ma być w standardzie. A więc czujnik 1,8 bar (biały), filtr oleju Mann W719/30 (już nigdy Filtron),
oraz olej 505.00 (ELF 10W/40).
Dla pewności sprawdziłem i wyczyściłem zaworek zwrotny wkręcony w uchwyt filtra.
Ciśnienie oleju jest to najważniejsza rzecz, więc napewno nie będę kombinował z czujnikiem.
Dopiero jutro będę miał ten filtr.
Objawy takie, jak opisał wojtas_GT. Zobaczymy, co przyniesie wymiana.
Ja jednak wolę zostawić wszystko tak, jak ma być w standardzie. A więc czujnik 1,8 bar (biały), filtr oleju Mann W719/30 (już nigdy Filtron),
oraz olej 505.00 (ELF 10W/40).
Dla pewności sprawdziłem i wyczyściłem zaworek zwrotny wkręcony w uchwyt filtra.
Ciśnienie oleju jest to najważniejsza rzecz, więc napewno nie będę kombinował z czujnikiem.
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 21:12 przez JAFO, łącznie zmieniany 8 razy.
Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl
http://www.forum.vw-passat.pl
Filtr wymieniony. Teraz jest Mann W 719/30
Olej wymieniony. ELF competition STI 10W/40 (VW 505.00)
Nie chcę zapeszać, ale...
Wcześniej kontrolka zapalała się po przejechaniu ok 10km.
Teraz po jednorazowym przejechaniu 32km oraz przy kilkunastokrotnym płynnym przechodzeniu przez 2000rpm objaw się nie pojawił.
Gdyby tak było, to oznaczać to może tylko jedno:
Te CHU*E z Filtrona wprowadzają w błąd, którego następstwem może być uszkodzenie silnika.
_________________
Olej wymieniony. ELF competition STI 10W/40 (VW 505.00)
Nie chcę zapeszać, ale...
Wcześniej kontrolka zapalała się po przejechaniu ok 10km.
Teraz po jednorazowym przejechaniu 32km oraz przy kilkunastokrotnym płynnym przechodzeniu przez 2000rpm objaw się nie pojawił.
Gdyby tak było, to oznaczać to może tylko jedno:
Te CHU*E z Filtrona wprowadzają w błąd, którego następstwem może być uszkodzenie silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 21:15 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.
Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl
http://www.forum.vw-passat.pl
- maciejrutkowski
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 19:29
- Lokalizacja: Szczecin/Bern
Póki co jest OK.
Napiszę, po podeksploatowaniu oleju i dłuższych trasach.
[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 13:30 ]
No dobra, rozpocząłem temat, więc teraz czas na moje spostrzeżenia.
Po wymianie filtra oleju kilka miesięcy temu, przejechaniu paru tysięcy kilometrów stwierdzam jednoznacznie, że objaw świecenia kontrolki ciśnienia oleju i piszczenia buzzera nie pojawił się ani razu.
Winnym tychże objawów był filtr oleju.
Napiszę, po podeksploatowaniu oleju i dłuższych trasach.
[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 13:30 ]
No dobra, rozpocząłem temat, więc teraz czas na moje spostrzeżenia.
Po wymianie filtra oleju kilka miesięcy temu, przejechaniu paru tysięcy kilometrów stwierdzam jednoznacznie, że objaw świecenia kontrolki ciśnienia oleju i piszczenia buzzera nie pojawił się ani razu.
Winnym tychże objawów był filtr oleju.
Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl
http://www.forum.vw-passat.pl
Ja po ostatniej wymianie też mam coś takiego.
Kupiłemk Filtrona do ABV (vr6)
Wlałem nowiutki olej 15W40
Pochodził trochę, wsiadłem ruszyłem i przy pierwszych światłach zaczęło bzyczeć i świecić że olej coś nie tak...
Oleju jest wg instrukcji 5,5 litra filtr wymieniłem na dedykowany do ABV, numery się zgadzały, przy wymianie zalałem fitr świeżym olejem i było ok dopóki nie ruszyłem?
Czyli co? Wina filtra?
Czujki nie ruszałem wogóle, pompa jest ok... .
Nie wiem co to, pomóżcie!!!
Kupiłemk Filtrona do ABV (vr6)
Wlałem nowiutki olej 15W40
Pochodził trochę, wsiadłem ruszyłem i przy pierwszych światłach zaczęło bzyczeć i świecić że olej coś nie tak...
Oleju jest wg instrukcji 5,5 litra filtr wymieniłem na dedykowany do ABV, numery się zgadzały, przy wymianie zalałem fitr świeżym olejem i było ok dopóki nie ruszyłem?
Czyli co? Wina filtra?
Czujki nie ruszałem wogóle, pompa jest ok... .
Nie wiem co to, pomóżcie!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości