Tuleje wachacza + przegub

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

Tuleje wachacza + przegub

Post autor: endryou » pt sie 10, 2007 11:31

Witam,

posiadam Golfa MK4 1,6 16V, '98
byłem u mechanika, bo cos mi stuka w zawieszeniu (a dokładnie kilka rzeczy),
podczas jazdy na nierównej nawierzchni słychać stukot w lewym kole,
gdy wjade w głębszy dół słychac metaliczny stukot (jak metal o metal),
oraz podczas jazdy po łuku w lewo oraz przyśpieszaniu po prostej słychac także jeszcze jeszcze inny stukot - chyba lewy przgub.
Byłem u mechanika - podobno solidny jezeli chodzi o zawieszenie i niedrogo bierze.
Zdiagnozował, iż do wymiany jest tylna tuleja przedniego (lewego) wachacza.
Powiedział również, że należy wymienić to samo po prawej stronie.
Jeżeli chodzi o przegub to niemógł się wypowiedzieć, gdyż wokół jego warsztatu nie ma gdzie rozpędzić (dosłownie ok 10m placu).
Chciałbym się dowiedzieć, czy wymiana tulej jest konieczna - czy mają one wpływ na warunki prowadzenia auta i czy decydują o dlaszym szybszym zużyciu pozostałych części oraz czy decydują o bezpieczeństwie.
Ponadto mechanik powiedział że naprawa to koszt 2 X tuleja (20zł) + robocizna 50zł = 90zł - czy to drogo, tanio, czy w normie?
I chciałbym się dowiedzieć ile może mnie kosztować ewentualna wymiana przegubu.



Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » pt sie 10, 2007 11:53

witam.
oczywiscie elementy zawieszenia graja znaczaca role w bezpieczenstwie naszym na drodze i maja wpływ na prowadzenie auta takze zaleca sie ich wymiane przy zuzyciu. ponadto za wymiane tuleji cena nie jest zla ale polecam przy ich zakupie wybranie dobrej firmy (np Febi 17 zł/szt i zapewne dluzej wytrzyma niz inny tanszy zamiennik).co do wymiany przegubu zalezy od warsztatu a rozpietosc moze byc duza (od 50 zł - ...) jak i od strony ( wewnetrzny czy zewnetrzny). zycze powodzenia



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt sie 10, 2007 16:13

I dolicz jaszcze zbieżność :bigok:



endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: endryou » wt sie 14, 2007 12:04

a czy zbieżnośc bardzo się "rozjedzie" po wymianie tuleji? i czy nie warto poczekać z ustawianiem zbieżności do czasu gdy się okaże że należy wymienić także przegub?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sie 14, 2007 14:09

Jeżeli to nastąpi w najbliższym czasie to warto poczekać ok. 2-3tyg lecz nie zwlekaj bo później zaczną niszczyć się opony i komfort jazdy się pogorsz a nawet w ekstremalnych przypadkach może zagrozić bezpieczeństwu { ściągać może podczas jazdy lub hamowania}



endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: endryou » wt sie 14, 2007 20:57

Jeżeli chodzi o moje opony to i tak już są na wymarciu, od kiedy kupiłem auto w 1998r nie były wymieniane - przebieg 170 000:)

A ile płaci się za przyzwoite ustawienie zbieżności?

Czy po każdym grzebaniu w zawieszeniu należy ustawiać zbieżność?



Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » wt sie 14, 2007 21:02

witam.
zalecane jest ustawienie geometri po kazdej ingerencji w zawieszenie
a co do kosztu ww to waha sie od 50zł w gore.np u mnie w miescie robi to gosc komputerowo i zajmuje mu to 20 minut (nie tak jak gdzie indziej 1-2 godziny) :)



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » wt sie 14, 2007 21:05

geometria geometria a zbieznosc to zbieznosc :D

nie da sie geometrii w 20min ustawic... zbieznosc owszem :D


Obrazek

endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: endryou » wt sie 21, 2007 12:34

Wymieniłem te tuleje, zawieszenie stuka zdecydowanie mniej, ale jeszcze coś stuka.
Majster powiedział, że nie trzeb ustawiac zbieżności po wymianie tuleji wahacza, gdyż "wszystko wraca na swoje miejesce" - więc jak to jest???



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » wt sie 21, 2007 12:53

endryou pisze:Wymieniłem te tuleje, zawieszenie stuka zdecydowanie mniej, ale jeszcze coś stuka.
Majster powiedział, że nie trzeb ustawiac zbieżności po wymianie tuleji wahacza, gdyż "wszystko wraca na swoje miejesce" - więc jak to jest???
Chyba ten majster nie ustawia u siebie zbieżnośći bo inaczej kazałby ci to zrobić. :grin: Prawda jest taka że po kazdej ingerencji w zawias trzeba by ustawić chociaz zbieżność a najlepiej geometrię. Pewnie od tego 98r nie miałeś tez robionej geometrii a na naszych drogach niestety zawieszenia wymagaja okresowej korekty. Z tąd twierdzenie mechanika że po wymianie nic się nie rozjeżdż i jest dobrze nie do końca jest prawdziwe bo nie sprawdził czy wszystko było ok przed naprawą. Warto podjechać na geometrie zapłacić 60zł i mieć pewność że samochód w nerwowej sytuacji zachowa się jak trzeba a nie pojedie prosto na śliskim zakręcie. Ale to tylko rada. Każdy komu juz obrosły genitalia ma swój rozum i robi jak uważa :grin:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości