Strona 1 z 2

Jakie jest wasze zdanie o 1.8T

: czw sie 09, 2007 22:26
autor: eshaton
Witam
Zakupilem VW GOLF IV 1,8 T ,GTI ,20V. Rok 1998.

Na obrotomierzu patrzac pod światło zobaczylem taką ikonkę: CHECK ENGINE.
Ona u mnie sie wogóle nie zapala, nawet po przekreceniu kluczyka.
Myślalem że spalona jest żarowka i rozkrecilem a tam sa diodki.
Pyt_1. Czy można prosic o napisanie jak jest w innych golfach z takim silnikiem?
Pyt_2. Czy ten silnik (1,8T 20V) ma 150KM bo 1,8T 16V ma tez 150Km(z tego co wyczytalem na necie)?
Pyt_3. Jak jest z trwałością tego silnika i na co zwracać uwagę?
Pyt_4. Jaki jest preferowany olej do tego silnika? (z katalogu wynika ze semisyntetik i taki wlalem)

Pozdrawiam Eshaton.

: czw sie 09, 2007 23:11
autor: marek2907
AD1 ikona zapala się wtedy gdy sterownik silnika zapisze jakiś błąd
AD2 silnik 1,8 T ma łącznie 20 zaworów ( 3 dolotowe i 2 wylotowe na jeden cylinder)
AD3 silnik jest trwały tylko pamietaj że po jeżdzie silnik powinien chwilę popracować na biegu jałowym żeby TURBO się ochłodziło (łopatki itp.)

silniczek jest bardzo przyjemny i trwały jeżdziłem paskiem z tym silniczkiem i było bardzo przyjemnie

: pt sie 10, 2007 11:18
autor: MarcoVW
nie ma takiego 1.8T 16V :rotfl:

2.3 V5 tez ma 150KM , ma lepszy moment obrotowy i lepiej sie zbiera , ale ogolniej praktyczniejszy jest 1.8T na przykladzie MK4 jest to zwykly 1.8 125KM + dołozone turbo.
Czesci mechaniczne sa takie same jak w 1.8 dlatego ogolnie jest praktyczniejszy respektem 2.3 V5.

aha wersja MK4 25 jahre 1.8T ma 180KM

: pt sie 10, 2007 12:26
autor: Dwight
2,3 V5 nie ma wiekszego momentu obrotowego i lepiej sie nie zbiera .
Niutków ma 205 przyspieszenie 8,8s natomiast 1,8T ma 210 i 8,5 do setki.No chyba że mówimy o 2,3 V5 o mocy 170Ps to tak 225N/m i 8,2 do setki.
Wracając do 1,8T wersji 150 to Marek2907 napisał to co powinieneś wiedzieć.Ja jezdze osobiście na syntetyku Mobil 1 5W/50 :bigok:

: pt sie 10, 2007 12:32
autor: Bąku
ad 1. tak jak napisał Marek
ad 2. tak jak napisał Marek
ad 3. tak jak napisał Marek dodam tylko że ta chwila to około 1min no może 1.30sek bo jak wyłączysz silnik odrazu to dynamicznej jeździe to od turbiny jest odcinany olej a ona nadal się kręci mimo tego że silnik juz nie pracuje, więc powoli ja szlag trafia
ad 4. olej jak najbardziej słuszny półsyntetyk 10W40 znowu w trosce o turbinę.
ogólnie silnik jest bardzo dobry jeden z lepszych motorów koncernu i silnik jest rozwojowy :grin: :hmm:

Re: Jakie jest wasze zdanie o 1.8T

: pt sie 10, 2007 12:40
autor: eshaton
Sprecyzuje pytanie:
Na obrotomierzu jast CHECK ENGINE czy jak przekrecam kluczyk to powinna sie ta ikonka na chwile zapalic i wyłączyć? Pytam poniewaz u mnie wogole ona sie nie wlacza.
Czy moze ona nie jest wykozystana akurat w tej wersji golfa. Na obrotomierzu jest takze ikonka kierunkowskazu <> ktora taz nie swieci a na srodku licznika sa osobne kierunki ktore dzialaja oddzielnie lewo i oddzielne prawo wiec moze i check tez w tym modelu ma nie zaswiecac sie??????

Pozdrawiam Eshaton.

: pt sie 10, 2007 12:43
autor: Dwight
Kierunki zapalają się te odzielne te wspólne może w innych modelach .Z tym check engine napisze za chwile jak podejde do auta :bajer:
Upewniłem sie -Nie zapala się podczas rozruchu

: pt sie 10, 2007 12:59
autor: MarcoVW
Dwight pisze:2,3 V5 nie ma wiekszego momentu obrotowego i lepiej sie nie zbiera .
Niutków ma 205 przyspieszenie 8,8s natomiast 1,8T ma 210 i 8,5 do setki.No chyba że mówimy o 2,3 V5 o mocy 170Ps to tak 225N/m i 8,2 do setki
Hmm doopel wobber pokazuje
2.3 V5 150KM ma niutków 220 respektem dla 1.8T 210 niutkow

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=125

: pt sie 10, 2007 13:12
autor: Dwight
W sumie to róznica trudna do ustalenia mam kilka stron gdzie podają 205 faktycznie na "woblerze" podaja 220 ale co tam to ogień i to ogień :bigok:

: pt sie 10, 2007 13:21
autor: MarcoVW
tez widzialem polskie strony i bylo niutkow 205 :kac:

: pt sie 10, 2007 14:12
autor: gtibodek
eshaton pisze:Witam
Zakupilem VW GOLF IV 1,8 T ,GTI ,20V. Rok 1998.

Na obrotomierzu patrzac pod światło zobaczylem taką ikonkę: CHECK ENGINE.
Ona u mnie sie wogóle nie zapala, nawet po przekreceniu kluczyka.
Myślalem że spalona jest żarowka i rozkrecilem a tam sa diodki.
Pyt_1. Czy można prosic o napisanie jak jest w innych golfach z takim silnikiem?
Pyt_2. Czy ten silnik (1,8T 20V) ma 150KM bo 1,8T 16V ma tez 150Km(z tego co wyczytalem na necie)?
Pyt_3. Jak jest z trwałością tego silnika i na co zwracać uwagę?
Pyt_4. Jaki jest preferowany olej do tego silnika? (z katalogu wynika ze semisyntetik i taki wlalem)
kolego masz 180KM a olej zależy jaki był wcześnij i jaki przebieg ale dobrze zrobiłeś najbezpieczniej 10w wlać. Pozdraiwam :bajer:

[ Dodano: 10 Sie 2007 14:16 ]
jak jest gti to bankowo 180KM a turbinkę chłodź min 50sek. Gratulacje masz czym depnąć. Pozdrawiam :bajer:

: pt sie 10, 2007 14:17
autor: eshaton
Dwight pisze:Kierunki zapalają się te odzielne te wspólne może w innych modelach .Z tym check engine napisze za chwile jak podejde do auta :bajer:
Upewniłem sie -Nie zapala się podczas rozruchu
Dzieki Dwight

Jeszcze dwa pytania:
1. Zeby wymienic w tym silniku (1,8Turbo 20V) pasek rozrzadu musze kupic: pasek + napinacze.
Ile tych napinaczy bo 3 mechanikow mowi co innego czy cos jeszcze dokupic?.

2. Pilot w kluczyku 2 przyciski jest uszkodzony (nawet nie wiem czy jest z tego auta) jak znalezc odpowiedni tyl do kluczyka. Bo po wygladze raczej sie tego nie zrobi bo widzialem pilot w kluczyku do seata starego, wygladal identycznie a mial diode podczerwona.

: pt sie 10, 2007 14:22
autor: gtibodek
eshaton pisze:1. Zeby wymienic w tym silniku (1,8Turbo 20V) pasek rozrzadu musze kupic: pasek + napinacze.
Ile tych napinaczy bo 3 mechanikow mowi co innego czy cos jeszcze dokupic?.
kolego masz dwie rolki i pompe wody na rozrządzie

: pt sie 10, 2007 14:22
autor: kiss
Wymieniasz pasek, rolki napinające i rolki prowadzące i najlepiej pompę wody