Strona 1 z 3

montaż sterownika do centralnego zamka

: czw sie 09, 2007 19:10
autor: marek2907
a więc kupiłem taki sterownik
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=220514681
i teraz nie wiem jak go podłaczyc :crazy:
to mnie przerosło :blush:
nie wiem który kabelek do którego podłączyć i gdzie najlepiej się wpiać
dołączam schemat podłaczeń od sterownika i proszę o pomoc :prayer:
dodam jeszcze że sterownik obsługuje domykanie szyb i chcę żeby to działało
Obrazek
Obrazek

: czw sie 09, 2007 21:48
autor: Przemo440
jezeli chodzi o centralny to najlepiej sie wpiac przy drzwiach kierowcy jesli masz oryginalnu zamek to masz pneumatyczny sterowany plusem i teraz musisz ustawic to cos JP1 na rozwarty i wtedy bedzie podawał plus na przewód zielony i niebieski tak tu z tego wynika a który kolor u ciebie w aucie odpowaida za zamykanie i otwieranie to sobie sprawdzisz, a z tym modułem na domykanie szyb to ja tu tego nie widze?? jest przewód niebiesko-czarny który daje tylko sygnał na domykanie, wydaje mi sie że jeszcze potrzebujesz miec calu modół domykania bo na tym schemacie tego nie widać, a odnosnie centralnego to mozesz sprawdzic go na krótko podłącz alarm do zasilania i podłącz diody led do sygnalizacji i pilotem przesteruj wtedy bedziesz miał pewność, bo ten schemat tonaprawde jakis taki jakby na przekaznikach??

[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 21:50 ]
funkcja komfort (po zamknięciu zamka pojawia się na 25s sygnał sterowania domykaniem szyb)
czyli tak jak mówiłem musisz miec modół domykania szybek tu jest tylko impuls wyzwalajacy modół domykania

: czw sie 09, 2007 22:17
autor: inek01
Przemo440 pisze:teraz musisz ustawic to cos JP1 na rozwarty
Guzik prawda, sterownik dziala na krotkim impulsie. Po co niby dlugi ? To nie pneumatyk starej generacji, ze trzeba trzymac kluczyk az otworzy :bajer:
Przemo440 pisze:jest przewód niebiesko-czarny który daje tylko sygnał na domykanie, wydaje mi sie że jeszcze potrzebujesz miec calu modół domykania bo na tym schemacie tego nie widać
Przemo440 pisze:czyli tak jak mówiłem musisz miec modół domykania szybek tu jest tylko impuls wyzwalajacy modół domykania
Tu jest impuls jak sam piszesz. Wiec po co jeszcze jakis modul ? Przewod trzeba podlaczyc raem z tym od zamykania do szarego przewodu w aucie...

marek2907, info poszlo na PW.

: czw sie 09, 2007 22:29
autor: Paweł Marek
inek01 pisze:Tu jest impuls jak sam piszesz. Wiec po co jeszcze jakis modul ? Przewod trzeba podlaczyc raem z tym od zamykania do szarego przewodu w aucie...
masę daje. Trza zamienić na plusa przekaźnikiem - przerzutnikiem i dopiero łączyć do szarego

: czw sie 09, 2007 22:32
autor: inek01
Paweł Marek pisze:masę daje. Trza zamienić na plusa przekaźnikiem - przerzutnikiem i dopiero łączyć do szarego
Sorry, zapomnialem tego tu dopisac, ale na PW do marek2907 poszlo.
Sam mam taki sterownik, z reszta kiedys o tym pisalismy Paweł Marek ( :pub: )

: czw sie 09, 2007 22:40
autor: marek2907
Przemo440 pisze:to cos JP1 na rozwarty
jak poznać kiedy to jest rozwarte a kiedy zwarte??
metoda prób i błedów??
sory że takie lamerskie pytania zadaję ale z elektryki kompletna noga jestem :blush:
mozecie mi jeszcze powiedzieć jak zdjąć plastik ten który jest pod uchwytem do otwierania maski ??
wiem są 3 śruby
ale on siedzi pod progiem i obudową słupka
nie chcę nic połamać
i tak już wyrządziłem szkodę goferkowi :blush:
w przypływie gniewu i złości uszkodziłem ręką boczek dzrwiowy :panna: :panna: :panna:

[ Dodano: 09 Sie 2007 22:41 ]
wiem że JP1 ma być zwarte ale jak to poznać

: czw sie 09, 2007 23:07
autor: Przemo440
marek2907 pisze:mozecie mi jeszcze powiedzieć jak zdjąć plastik ten który jest pod uchwytem do otwierania maski ??
po piersze musisz sciagnoć ten plastik na progu pozniej odkrecasz jedna sróbke która jest tak zatopiona i nastepnie dwie śróbki od rączki do otwierania maski, rączke trzeba wyczepic całkowicie z linki i teraz delikatnie odsuwasz całość w kierunku siedzenia

: czw sie 09, 2007 23:13
autor: inek01
marek2907 pisze:jak poznać kiedy to jest rozwarte a kiedy zwarte??
metoda prób i błedów??
Poprostu nic nie rob. Fabrycznie jest zwarte.
marek2907 pisze:mozecie mi jeszcze powiedzieć jak zdjąć plastik ten który jest pod uchwytem do otwierania maski ??
wiem są 3 śruby
ale on siedzi pod progiem i obudową słupka
nie chcę nic połamać
Listw progowa mozesz podniesc do gory przednia strona, ale najlepiej ja wyjmij, bo bedzie pozniej przeszkadzac. Nie wiem jakie masz nadwozie. W 3D jest taki kolek w tylnej czesci listwy. Wykrecasz lub wyjmujesz z niego srodek, a poznej ta kwadratowa czesci i wyciagasz listwe w gore.

Juz dokladnie nie pamietam ale ten plastik spod raczki da rade chyba wyciagnac spod obudowy slupka bez zdejmowania jej...

: czw sie 09, 2007 23:48
autor: marek2907
Poprostu nic nie rob. Fabrycznie jest zwarte.
ale ja już to parę razy nacisnąłem :crazy:
Przemo440 pisze:rączke trzeba wyczepic całkowicie z linki
to wiem ale jak zdjać próg żeby niepołamać zatrzasków ostatni braciak zdejmował próg i połamał połowe zatrzasków
gofer 5drzwi

: czw sie 09, 2007 23:52
autor: inek01
marek2907 pisze:ale ja już to parę razy nacisnąłem
Tam sie nic nie naciska. Zwora siedzi na miejscu i zwiera piny.

: sob sie 11, 2007 08:44
autor: marek2907
inek01 pisze:Tam sie nic nie naciska. Zwora siedzi na miejscu i zwiera piny.
zatrybiłem to :bigok:
wsio zmontowane :bigok: dziala elegancko
dzięki inek01, za shemat podłaczeń (trochę trudny do rozszyfrowania, jesli pozwolisz to poprawię go tak żeby dokładnie było widać co z czym podłaczyć i go tu umieszczę) :pub:

tylko powiedzcie mi pod co podpiać się z kabelkami od kierunków??
chcę żeby podczas otwierania i zamykania migały światła postojowe :bigok:

: sob sie 11, 2007 09:21
autor: inek01
marek2907 pisze:trochę trudny do rozszyfrowania, jesli pozwolisz to poprawię go tak żeby dokładnie było widać co z czym podłaczyć i go tu umieszczę
Nie ma sprawy.
Schemat dostalem, od sprzedajacego z Allegro. Sam mialem go kiedys pprawic, ale mi sie juz szczerze nie chcialo :P

: sob sie 11, 2007 09:51
autor: Patriko_GTI
a wiec tak sa dwie mozliwości podłaczenia jesli masz pneumatyczny cz orginalny moze zamontowac go w dzrwiach albo przy samej pompce myśle ze to drugie rozwiązanie jest lepsze. zamki orginalne sterowane pompka działają na zasadzie dwóch plusów t.j. podanie impulsu + 12 v do centralki aby otworzyc oraz zamknąć. podstawa to znaleźć przewody pod które trzeba sie wpiąć. najlepiejelepiej byłoby sprawdzić miernikiem wziąść wiązke przewodów od pneumki lekko naciąć izolacje i pokolei sprawdzac np. ktoś zamyka dzwi kluczykiem a ty sprawdzasz na którym przewodzie pokaze sie impuls + 12v podobnie z otwieraniem

: sob sie 11, 2007 10:06
autor: cyno
A jak ten kluczyk ze składanym grotem ??? Wygodny w użytkowaniu ???