Strona 1 z 1

Uszkodzony przepływomierz????

: śr sie 08, 2007 09:25
autor: -pawlo111
Mam tak juz sporo czasu ze zawsze jak autko ma zimny silnik i na benzynie jak odpalam to zaraz gasnie. Trzeba umiejetnie operowac gazem. Ale po przejechaniu tych 100m juz nie gasnie ale ma strasznie niskie obroty. Jak sie zagrzeje ( mam MFA- i pokaze to 50 stopni) to obroty wracaja do 1000 :) ale zawsze ma tak ze wskazówka obrotomierza spadnie ponizej 1000obr i wyrówna. Mam tez gaz i na gazie zapali i obroty trzyma ale jak jest zimny silnik to zaraz mi gasnie na Gazie. Ogólnie dziwna sytuacja bo autko po złapaniu temp 50 stopni jest sprawne :rotfl:

Silnik 1.8 oznaczenie PF bez kata juz. Wtrysk wielopunktowy elektroniczny

Moze przerabiał to ktoś juz albo widzial gdzies podobny temat :panna: :panna: :panna:

: śr sie 08, 2007 10:43
autor: michal0604
Wyczyść przepustnicę powinno pomóc. To piewsze przyszło mi na myśl.

: śr sie 08, 2007 10:45
autor: Maćkooo
Witam
Na gazniku takie objawy oznaczały kłopoty z pierwsza przepustnica.
Ty masz
Golfa GT wiec moze byc cos ze ssaniem. Przepustnica jest na początku całkowicie zamknieta i silnik sie dławi gdyz nie ma powietrza. A w miare jak sie rozgrzewa to przepustnica sie otwiera pod wpływem wzrostu temperatury. Ja obstawiam czujnik temperatuty gdyz choc sam nei mam wtrysku to wiem ze gdy komputer podaje zły sygnał na zimnym silnik(z powodu uszkodzonego czujnika) to autoi moze miec kłopoty na zimnym silniku. W kazdym bądź razie jesli po odpaleniu trzeba mu dawac gazu aby nie zgasł to bedzie na pewno to.
Pozdro

: śr sie 08, 2007 10:52
autor: KONDZIO222
-pawlo111 pisze:Mam tak juz sporo czasu ze zawsze jak autko ma zimny silnik i na benzynie jak odpalam to zaraz gasnie.
A czasem nie strzelił ci parę razy?

: śr sie 08, 2007 12:06
autor: Paweł Marek
Ponieważ problem jest również na LPG to elektryczne uszkodzenie przepływki wyklucz. Zajrzyj do niej czy klapka łatwo sie otwiera i nie ociera o scianki, w razie czego podpiłuj papierem ściernym.
Następna sprawa, koniecznie sprawdź ustawienie paska rozrządu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu (-6 stopni przy ok 2200 obrotów na minutę). Na złe ustawienie wyprzedzenia wskazuje to przygasanie i powrót do 1000 obrotów. Normalnie powinno być bez przygasania i około 800-850/min.
Potem kolejne rzeczy to znaczy regulacja wtrysku - bo w twoim jest chyba sróba regulacyjna od składu mieszanki na przepływce i od wolnych obrotów na wtrysku, ale te rzeczy robiłmym na końcu, po wykluczeniu tego co napisałem wyżej i po upewnieniu się jeszcze raz czy dolot jest szczelny.
Jest jeszcze małe prawdopodobieństwo że regulator wolnych źle działa, ale to tak powiedziałbym na sqamym końcu.
Sprawdź przy ustawianiu zapłonu czy po dodaniu gazu zmienia się kąt.

: śr sie 08, 2007 18:36
autor: -pawlo111
Paweł Marek pisze:w twoim jest chyba sróba regulacyjna od składu mieszanki na przepływce i od wolnych obrotów na wtrysku,
tym juz krecilem i niby cos pomoglo ale na 2 dzień z rana to samo

: śr sie 08, 2007 18:50
autor: Paweł Marek
Oboma śrobami kręciłeś? Ja bym jednak zaczął od kontroli ustawienia rozrządu i zapłonu, potem reszta. Wtryski digifanta z tych lat nie sa na tyle mądre, żeby sobie same ewentualne błedy skorygowały

: czw sie 09, 2007 11:56
autor: -pawlo111
tak mam ojca mechanika z VW z 20 letnim stażem.Jak ma czas to mi czasem cos pomoze. Bede wymienial pasek rozrzadu to zobacze ustawienie. Ale szukam wlasnie co oprucz tego moze byc.

czujnik temp?

jeszcze chlopaki zauwazylem dosyc ciekawa sytuacje. Jak silnik jest zimny i odpalam to normalnie gasnie. Ale czasem jak mu delikatniutko dam gazu ale to pisze mikro delikatnie to potrafi sie podniesc na obrotach i chodzic ok ( i jak go nie rusze to bedzie chodzil) do czasu az wcisne wiecej gazu wtedy spada do tego co bylo i gasnie.

za co sie najpierw brac?

: czw sie 09, 2007 13:28
autor: toffic
Trzbea ustawić I przepustnice i potem wolne obroty

: czw sie 09, 2007 14:27
autor: -pawlo111
toffic pisze:Trzbea ustawić I przepustnice i potem wolne obroty
wiecie jak???

: czw sie 09, 2007 15:11
autor: bodzio_j
-pawlo111, sprawdź niebieski czujnik temperatury. Zmierz omomierzem, na zimno powinien mieć kilka kohm, na gorąco ko 300ohm. Możesz też zdjąć wtyczkę i zobaczyć czy będzie jakaś różnica w obrotach.