Swap z 1.3 na 1.6TD, jakie koszty?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap z 1.3 na 1.6TD, jakie koszty?
mam pytanko ile tak orientacyjnie by kosztowala robocizna przy zamianie silnika mam 1,3 benzyna a zamienic na 1.6 TD...
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 21:50 przez kinek86, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysiek
ja robilem swapa z 1.3 na zwyklego diesla bo silniczek umieral.
Sam koszt przekladki wyniosl 250zl, tyle wzial mechanik, ja tylko podstawilem swoje auto i dawce. Elektryke robilem sam. + 1000zl za calego golfa dawce.
Jesli swap to najlepiej kup cale auto, bo nigdy nie wiesz co ci bedzie potrzebne...
Sam koszt przekladki wyniosl 250zl, tyle wzial mechanik, ja tylko podstawilem swoje auto i dawce. Elektryke robilem sam. + 1000zl za calego golfa dawce.
Jesli swap to najlepiej kup cale auto, bo nigdy nie wiesz co ci bedzie potrzebne...
[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]
Widzisz klinek z tymi swapami to nie jest tak zielono jak by się wydawało.
Mi silnik 1V ze skrzynią, dodatkowa pompą od JR i przesyłką wyszedł 1150 do tego nowe filtry, rozrząd 240 do tego musiałęm dokupić rure dolotową i jakiś filtr pow. 165 i mechanik za swapa podmiane pompy wymiane rozrzdau dopasowanie starego wydechu i jeszcze jakies pierdoły elektryczne typu inne wtczki do czujników inne złącze na alternatorze skosował jeszcze 1100. czyli razem wyszło 2655.
teraz do tego dochodzi jeszcze nowy wydech bo stary od JP wytrzymał 3500 km i się rozleciał. Nowy wydech Bosala zamówiłem za jakies 470, jutro będzie. Znów trzeba rzucić będzie jakąs kase za wymiane
Teraz policz sobie ile to wszystko wyjdzie i weź pod uwage to że masz benzynę i trzeba troche elektryki przerobić wstawić inne zegary. silnik 1.3 jest inaczej pochylony tak więc chyba musisz kupić silnik ze wszystkimi łapami ale to ci tronic powie dokładniej.
Gdybym nie miał w swojego włożone już tyle pracy i pieniędzy i nie miałbym do niego takiego sentymentu jaki mam to poprostu bym kupił drugiego golfa a tego opchnoł na częsci.
Mi silnik 1V ze skrzynią, dodatkowa pompą od JR i przesyłką wyszedł 1150 do tego nowe filtry, rozrząd 240 do tego musiałęm dokupić rure dolotową i jakiś filtr pow. 165 i mechanik za swapa podmiane pompy wymiane rozrzdau dopasowanie starego wydechu i jeszcze jakies pierdoły elektryczne typu inne wtczki do czujników inne złącze na alternatorze skosował jeszcze 1100. czyli razem wyszło 2655.
teraz do tego dochodzi jeszcze nowy wydech bo stary od JP wytrzymał 3500 km i się rozleciał. Nowy wydech Bosala zamówiłem za jakies 470, jutro będzie. Znów trzeba rzucić będzie jakąs kase za wymiane
Teraz policz sobie ile to wszystko wyjdzie i weź pod uwage to że masz benzynę i trzeba troche elektryki przerobić wstawić inne zegary. silnik 1.3 jest inaczej pochylony tak więc chyba musisz kupić silnik ze wszystkimi łapami ale to ci tronic powie dokładniej.
Gdybym nie miał w swojego włożone już tyle pracy i pieniędzy i nie miałbym do niego takiego sentymentu jaki mam to poprostu bym kupił drugiego golfa a tego opchnoł na częsci.
do swapu z 1.3 na 1.6d/td potrzebujesz praktycznie wszystkiego co jest pod maska. u mnie zostal tylko zbiorniczek wyrownawczy i kawalek wydechu.
wymieniasz silnik, skrzynie, polosie, chlodnice, wydech. Lapy 1.6 sa oczywiscie inne niz 1.3. za to poduszki pasuja. Nawet alternator ma troche inne kolo pasowe. Jesli we wlewie baku masz takie plastikowe ustrojstwo to bak tez do wymiany inaczej bedziesz mial trudnosci z tankowaniem diesla, smok w baku tez jest inny. problemy pojawiaja sie takze z lewarkiem zmiany biegow, w 1.3 ta rurka idaca od lewarka do skrzyni jest krotsza o 10cm (trzeba dospawac lub wymienic). Podlaczenie elektryki lacznie z automatem do swiec zarowych za to nie stanowi wiekszego problemu. Licznik oczywiscie jest inny.
Najbardziej w takim wypadku oplaca sie kupic cale autko (np powypadkowe lub sprowadzone i nie rejestrowane) bo mamy wszystkie czesci a jeszcze sprzedajac reszte zwroci sie czesc kosztow.
Jesli jeszcze masz jakies pytania to pisz.
wymieniasz silnik, skrzynie, polosie, chlodnice, wydech. Lapy 1.6 sa oczywiscie inne niz 1.3. za to poduszki pasuja. Nawet alternator ma troche inne kolo pasowe. Jesli we wlewie baku masz takie plastikowe ustrojstwo to bak tez do wymiany inaczej bedziesz mial trudnosci z tankowaniem diesla, smok w baku tez jest inny. problemy pojawiaja sie takze z lewarkiem zmiany biegow, w 1.3 ta rurka idaca od lewarka do skrzyni jest krotsza o 10cm (trzeba dospawac lub wymienic). Podlaczenie elektryki lacznie z automatem do swiec zarowych za to nie stanowi wiekszego problemu. Licznik oczywiscie jest inny.
Najbardziej w takim wypadku oplaca sie kupic cale autko (np powypadkowe lub sprowadzone i nie rejestrowane) bo mamy wszystkie czesci a jeszcze sprzedajac reszte zwroci sie czesc kosztow.
Jesli jeszcze masz jakies pytania to pisz.
[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]
no taaa ale diesel spali jeszcze mniej (5l/100km) tanszego paliwa (3,60zl a nie 4,20zl) ;p
Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2007 14:37 przez tronic, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jaką ty masz turbodziure w 1V ??? no chyba nie za duzastonefree pisze:Żeby jeszcze nie ta turbodziura...
Co do przyśpieszenia to dieselek wcale nie duzo gorzej przyśpiesza wrecz identycznie:)
A Td to juz inna bajka ani 1.3 ani 1.6 nie podchodzi a jak sie pare modów zrobi to i 1.8 ma problem :p a spalanie cały czas w okolicach 5l/100km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 415 gości