Strona 1 z 1

Jakie są prawidłowe dane dla silnika 1.6 ABU?

: ndz sie 05, 2007 22:11
autor: LordOmen
Jutro jade na pomiar cisnienia oleju i pomiar kompresji.Wynik ma zadecydowac o wymianie silnika lub ewentualnym remoncie. Bardzo prosze aby ktos podal mi prawidlowe dane abym mial je jak porownac z tymi jakie zobacze jutro. Serwisowki nie mam a ta do sciagniecia jakos nie moge jej pobrac.Z gory dzikuje za informacje. Adam

: ndz sie 05, 2007 22:22
autor: damcio151
Obrazek Obrazek

: ndz sie 05, 2007 22:36
autor: LordOmen
O to chodzilo. Dziekuje:) Punkt dla ciebie

: ndz sie 05, 2007 22:38
autor: damcio151
LordOmen, chcesz coś jeszcze wiedzieć :?:

: ndz sie 05, 2007 23:04
autor: LordOmen
damcio151 pisze:LordOmen, chcesz coś jeszcze wiedzieć :?:
Tak.Zastanawia mnie wartosc normalna 10-15 bar. Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont? Juz ponizej 10? Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile? Pytam bo problem lezy w wymianie hydroregulatorow zaworowych a ostatnio zaczyna mi swirowac kontrolka smarowania na niskich obrotach ale tylko po nagrzaniu silnika. Dodatkowo takze po nagrzaniu cos zaczyna sie odzywac na dole silnika (dzwiek jakby powietrze przechodzace przez dziurawa kartke i to tylko w srednich obrotach.Mysle ze to moze byc panewka na czwartym garku.Problem z gora silnika jest stosunkowo niegrozny ale dol silnika i problem smarowania pojawil sie zaraz po wymianie oleju.Pierwsze myslalem ze to wina filtra wiec zminilem z dlugiego filtrona na malego manna czy jakos tak.Problem pozostal a olej i filtr mam taki jak przed wymiana.Pozdrawiam

: pn sie 06, 2007 00:34
autor: kristo
Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.

: pn sie 06, 2007 00:47
autor: damcio151
kristo pisze:Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.
walneli tu pomyłkę .... w głównych danych jest 1.6 :)
LordOmen pisze:Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont?
poniżej 8-9
LordOmen pisze:Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile?
odchyłki jakiś będą , ale nie powinny być duże

: pn sie 06, 2007 20:39
autor: LordOmen
damcio151 pisze:
kristo pisze:Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.
walneli tu pomyłkę .... w głównych danych jest 1.6 :)
LordOmen pisze:Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont?
poniżej 8-9
LordOmen pisze:Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile?
odchyłki jakiś będą , ale nie powinny być duże


Juz wszystko wiem.Cisnienie oleju przy 2000obr/min to 0.5bar.Przy pelnym gazie 0.6bar.
Sprezanie odpowiednio 11-11-10-9.5. Silnik do wyrzucenia a kontrolka juz swieci caly czas. Musze rozgladac sie za nastepnym motorem :( W gre wchodzi tylko ten sam silnik bo nie bede zmienial osprzetu a tym bardziej wymienionej skrzyni biegow ktora dziala rewelacyjnie. Na co zwrocic uwage szukajac silnika? Zna ktos sytuacje w Bielsku i okolicach? Pozdrawiam

: pn sie 06, 2007 20:44
autor: Paweł Marek
No chyba lepszego centrum handlu częściami w polsce południowej jak w Jasienicy niema.

[ Dodano: Pon Sie 06, 2007 8:46 pm ]
A z tym remontem to nie wiem. Nie chcesz spróbować tzw malego remontu, czyli zmiana pierścieni i panewek bez szlifu? W VW to się często udaje i starcza jeszcze na sporo.