Jakie są prawidłowe dane dla silnika 1.6 ABU?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Jakie są prawidłowe dane dla silnika 1.6 ABU?

Post autor: LordOmen » ndz sie 05, 2007 22:11

Jutro jade na pomiar cisnienia oleju i pomiar kompresji.Wynik ma zadecydowac o wymianie silnika lub ewentualnym remoncie. Bardzo prosze aby ktos podal mi prawidlowe dane abym mial je jak porownac z tymi jakie zobacze jutro. Serwisowki nie mam a ta do sciagniecia jakos nie moge jej pobrac.Z gory dzikuje za informacje. Adam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 22:22

Obrazek Obrazek



LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: LordOmen » ndz sie 05, 2007 22:36

O to chodzilo. Dziekuje:) Punkt dla ciebie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 22:38

LordOmen, chcesz coś jeszcze wiedzieć :?:



LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: LordOmen » ndz sie 05, 2007 23:04

damcio151 pisze:LordOmen, chcesz coś jeszcze wiedzieć :?:
Tak.Zastanawia mnie wartosc normalna 10-15 bar. Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont? Juz ponizej 10? Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile? Pytam bo problem lezy w wymianie hydroregulatorow zaworowych a ostatnio zaczyna mi swirowac kontrolka smarowania na niskich obrotach ale tylko po nagrzaniu silnika. Dodatkowo takze po nagrzaniu cos zaczyna sie odzywac na dole silnika (dzwiek jakby powietrze przechodzace przez dziurawa kartke i to tylko w srednich obrotach.Mysle ze to moze byc panewka na czwartym garku.Problem z gora silnika jest stosunkowo niegrozny ale dol silnika i problem smarowania pojawil sie zaraz po wymianie oleju.Pierwsze myslalem ze to wina filtra wiec zminilem z dlugiego filtrona na malego manna czy jakos tak.Problem pozostal a olej i filtr mam taki jak przed wymiana.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn sie 06, 2007 00:34

Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 06, 2007 00:47

kristo pisze:Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.
walneli tu pomyłkę .... w głównych danych jest 1.6 :)
LordOmen pisze:Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont?
poniżej 8-9
LordOmen pisze:Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile?
odchyłki jakiś będą , ale nie powinny być duże



LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: LordOmen » pn sie 06, 2007 20:39

damcio151 pisze:
kristo pisze:Dlaczego w rubryce pojemność jest 1.4 , a nie 1,6.
walneli tu pomyłkę .... w głównych danych jest 1.6 :)
LordOmen pisze:Jaka jest wartosc ktora wskazuje na remont?
poniżej 8-9
LordOmen pisze:Drugie pytanie to czy kompresja moze sie wahac miedzy poszczegolnymi tlokami a jesli tak to o ile?
odchyłki jakiś będą , ale nie powinny być duże


Juz wszystko wiem.Cisnienie oleju przy 2000obr/min to 0.5bar.Przy pelnym gazie 0.6bar.
Sprezanie odpowiednio 11-11-10-9.5. Silnik do wyrzucenia a kontrolka juz swieci caly czas. Musze rozgladac sie za nastepnym motorem :( W gre wchodzi tylko ten sam silnik bo nie bede zmienial osprzetu a tym bardziej wymienionej skrzyni biegow ktora dziala rewelacyjnie. Na co zwrocic uwage szukajac silnika? Zna ktos sytuacje w Bielsku i okolicach? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 06, 2007 20:44

No chyba lepszego centrum handlu częściami w polsce południowej jak w Jasienicy niema.

[ Dodano: Pon Sie 06, 2007 8:46 pm ]
A z tym remontem to nie wiem. Nie chcesz spróbować tzw malego remontu, czyli zmiana pierścieni i panewek bez szlifu? W VW to się często udaje i starcza jeszcze na sporo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 220 gości