Strona 1 z 1

co z układem chłodzenia

: ndz sie 05, 2007 20:58
autor: waja12
mam jeszcze problem z układem chłodzenia . cały czas ucieka mi płyn chłodniczy i prawie codziennie muszę dolewać płyn. na silniku widać jakiś osad tak jakby z pod głowicy ale jakby była by to głowica to chyba olej mieszał by się z płynem a tak nie jest ,pomóżcie

: ndz sie 05, 2007 21:01
autor: GTH
Koledze chyba uszczelka pod glowica sie tez skonczyla

: ndz sie 05, 2007 21:13
autor: Lukas_1
waja12 są pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, z tłumika wydobywa się jasny dym, moc spadła?

: ndz sie 05, 2007 21:17
autor: waja12
o to chodzi ze jak płyn mi ucieka to w zbiorniczku jest zero płynu i odrazu się grzeje i trudno zobaczyć czy są pęcherzyki

: ndz sie 05, 2007 21:36
autor: Lukas_1
waja12 sugeruje zalać płyn (najlepiej wody skoro tak szybko Ci ucieka) zapalić bolid, i obadać na postoju, jeżeli nie dymi, nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniku, to może jakiś przewód od cieczy chłodzącej jest nieszczelny. A uszczelkę pod głowicą mogło tak „wydmuchać” że nie konicznie płyn będzie się mieszał z olejem.

: czw lut 25, 2010 20:14
autor: zxs
Postanowiłem się podpiąć pod temat bo zauważyłem coś dziwnego w zbiorniczku wyrównawczym.

- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.

- brak mazi pod korkiem ale jest sporo pary wodnej (to chyba przez zimę)

- olej czyściutki – nie ubywa ani nie przybywa

- płyn czyściutki – widzę dno zbiornika, brak tłustych oczek.

- na metalowych drutach czujnika poziomu płynu w zbiorniczku jest przyczepionych kilka paprochów i pęcherzyki powietrza o średnicy około 1,5mm.

- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?


Co myślicie? Zastanawiają mnie te pęcherzyki na czujniku i te kropelki na ściankach.
Czy mam walniętą uszczelkę lub głowicę?

: czw lut 25, 2010 20:51
autor: Naparstek
zxs pisze:- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?
Raczej to jest normalne zjawisko że płyn nagrzewa się do wysokich temperatur i później skrapla. Nie ma tu nic niepokojącego.
zxs pisze:- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.

Trochę mało jak na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy ten gruby gumowy przewód układu chłodzenia jest bardzo twardy przy pracującym silniku. Uszkodzona uszczelka pod głowicą daje o sobie znać między innymi w ten sposób, bo wtedy kompresja bije w układ chłodzenia. Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody gumowe czasami wyciek jest trudny do zlokalizowania bo płyn kapie na rozgrzany silnik i szybko paruje i trudno dostrzec nieszczelność. Ja bym się narazie tym nie martwił dolał płynu i obserwował czy dużo ubywa. Wiadomo że co jakiś czas trzeba dolewać płynu w każdym samochodzie :bajer: