Strona 1 z 2

Co to jest?

: ndz sie 05, 2007 18:54
autor: Itor
koledzy na zalaczonym zdjeciu zaznaczylem 3 koleczkami "urzadzenia" ktore nie wiem do czego sluza moglby ktos pomoc i opisac co to jest?

Obrazek

zdjecie trzeba powiekszyc zeby bylo widac co zaznaczylem

: ndz sie 05, 2007 19:18
autor: pszczyna
Ja widzę 4??? pierwsze od fotogrfa to kabel przepływomieza 2- kabel filtra węglowego lub zawór cząsteczek { oparów spalin}
3 na podszybiu chyba wąż z odmy
4 nie wiem????

: ndz sie 05, 2007 19:26
autor: szatanek
Zauważyliscie ze w tym golfie są odwrotnie wycieraczki ?? :) Wersja angielska?

: ndz sie 05, 2007 19:42
autor: pawel3
Itor,
element zaznaczony w pobliżu cewki zapłonowej to miedziany przewód pleciony w izolacji - nic innego jak połczenie masy od karoseri z silnikiem

to coś w filtrze powietrza to prawdopodobnie czujnik temperatury zasysanego powietrza, ale nie jestem tego do końca pewien

w pobliżu fitra powietrza, to pochłaniacz par paliwa od którego te opary biegną wążem gumowym (element zakreślony w pobliżu podszybia) który następnie łączy z przepustnicą
i to by było na tyle....

: pn sie 06, 2007 19:45
autor: Itor
pszczyna pisze:Ja widzę 4??? pierwsze od fotogrfa to kabel przepływomieza 2- kabel filtra węglowego lub zawór cząsteczek { oparów spalin}
3 na podszybiu chyba wąż z odmy
4 nie wiem????
czy ten filtr weglowy sie jakos czysci?

: pn sie 06, 2007 20:43
autor: pszczyna
Itor pisze:
pszczyna pisze:Ja widzę 4??? pierwsze od fotogrfa to kabel przepływomieza 2- kabel filtra węglowego lub zawór cząsteczek { oparów spalin}
3 na podszybiu chyba wąż z odmy
4 nie wiem????
czy ten filtr weglowy sie jakos czysci?
Nie - jak nawali to do wymiany

: pn sie 06, 2007 20:52
autor: Itor
pszczyna pisze:
Itor pisze:
pszczyna pisze:Ja widzę 4??? pierwsze od fotogrfa to kabel przepływomieza 2- kabel filtra węglowego lub zawór cząsteczek { oparów spalin}
3 na podszybiu chyba wąż z odmy
4 nie wiem????
czy ten filtr weglowy sie jakos czysci?
Nie - jak nawali to do wymiany
a jak to sprawdzic czy nawalil?

: pn sie 06, 2007 21:06
autor: Paweł Marek
Nie wiem czy jest metoda na to. Autu się nic nie stanie, może trochę benzynka pośmierdzieć z okolic prawego koła. To jest układ otwarty. Filtr ma z dołu dziurę. Opary z baku leca przez filtr i tą dziurą wylatują, pary benzyny zostają w filtrze . Jak zawór filtra się otworzy w jakiś czas po odpaleniu silnika do kierunek przepływu się odwraca. Tzn przez dziurę u dołu filtra wpada powietrze, "wymywa" benzynę z węgla i leci przez otwarty zawór do silnika. Taki wymysl ekologów, przerost formy nad treścią.

[ Dodano: Pon Sie 06, 2007 9:08 pm ]
można oczywiście sprawdzić czy zawór działa VAGiem lub słuchając jego charaketrystycznego terkotania w chwilę po zapaleniu.

: czw sie 16, 2007 11:38
autor: tier
tez mam taki silnik jak ty. pilnuj zeby drut w przeplywomierzu byl czysciutki. bedzie zabrudzony to ze 115 koni bedziesz mial 90 :>

: czw sie 16, 2007 18:06
autor: Itor
tier pisze:tez mam taki silnik jak ty. pilnuj zeby drut w przeplywomierzu byl czysciutki. bedzie zabrudzony to ze 115 koni bedziesz mial 90 :>
jezdze na gazie z blosem wiec stan przeplywomierza nie ma zadnego znaczenia ale dzieki za info

: czw sie 16, 2007 18:08
autor: szatanek
A ja sie tak wtrące, w jaki sposób mozna wyczyścic drut z przepływki tak zeby jej nie uszkodzic ??

: czw sie 16, 2007 18:13
autor: Paweł Marek
wacikiem do uszu i sprytusem bardzo delikatnie. Praktycznie raz się udaje, bo na drucie robi sie z metalu tlenek, który powoduje ze drut sie robi cieńszy, więc nie mozna sobie tak czyścić wielokrotnie bo drut i tak traci własności. Dlatego rynek przepływomierzy tak dobrze prosperuje.

: czw sie 16, 2007 18:58
autor: szatanek
A czy te siateczki które chronią drucik mozna zdjąć, bo inaczej sie z wacikiem do niego nie dostane??

: czw sie 16, 2007 19:18
autor: Itor
szatanek pisze:A czy te siateczki które chronią drucik mozna zdjąć, bo inaczej sie z wacikiem do niego nie dostane??
mozna tam jest taki pierscien ktory trzeba sciagnac specjalnymi szczypczykami lub bardzo cienka peseta