Strona 1 z 2

Corrado 2.0 16V 9A jaki wtrysk????

: ndz sie 05, 2007 16:55
autor: kelebrion
Witam jaki wtrysk miało corrado 2.0 16V 9A (136PS) Elektroniczny czy mechaniczny ??

: ndz sie 05, 2007 16:57
autor: barteKKK03
mechaniczny

: ndz sie 05, 2007 17:01
autor: kelebrion
Czyli chcac załozyc gaz to nie bedzie za dobrze ten silnik chodzil???

: ndz sie 05, 2007 17:07
autor: Paweł Marek
Może sie dość szybko zepsuć wtrysk w sensie tym że ba benzynie nie bedzia chciał działać. Są układy zabezpieczające, poszukaj gogglami coś takiego jak stop ke-jetronik lub coś w tym stylu. A najlepiej zostaw to auto bez gazu. Jestem wielkim zwolennikiem LPG ale takiego cukiereczka jak Corrado 16-tka bym nie gazował

: ndz sie 05, 2007 17:09
autor: barteKKK03
Myślę że druga generacja + blos wystarczy żeby "jakoś" jeździł.
Dobry mechanik w takich sprawach to połowa sukcesu

: ndz sie 05, 2007 17:11
autor: deamon
Ja swoją 16'stke zagazowałem i chodzi oki, nawet 3 dni temu rozwaliłem skrzynie na gazie :/
Ważne jest żeby zawsze odpalać na benzynie bo cała "waga" od wtrysku smarowana jest beną.

: ndz sie 05, 2007 17:41
autor: driVWer
nie rozumiem was. macie kase na kupienie samochodu a później wkładacie gaz. Może przed kupnem samochodu sie zastanówcie ile pali i czy was stac na paliwo, a jak nie stac to kupcie sobie rower. To jest moja opinia i nie chcem nikogo obrażać ale *#cenzura#*...a mnie jak ktoś kupi na przykład gti a później wkłada gaz, przecież wie że będzie dużo palić, z tym trzeba sie liczyć

: ndz sie 05, 2007 19:45
autor: Paweł Marek
driVWer pisze:ale *******...a mnie jak ktoś kupi na przykład gti a później wkłada gaz,
sorki, kazdy ma prawo do swojego zdania ale to jest dział techniczny i nic nie wniosło to co napisałeś. Masz od tego dział do pogaduszek

: ndz sie 05, 2007 22:52
autor: homsky
kelebrion pisze:Czyli chcac załozyc gaz to nie bedzie za dobrze ten silnik chodzil???
Bedzie dobrze chodził o ile gazem zajmie sie naprawde kumaty gazownik, o ile z pracą silnika na gazie nie ma problemów o tyle może sie pojawiac problem z pracą silnika na benzynie , tu zaleca sie raczej uzywanie benzyny do rozruchu i przejażdzki choć kawalek , problemem jest tutaj rozdzielacz paliwa który jest smarowany benzyna , w przypadku jej braku przez dłuzszy czas i pracy na sucho poprostu lubi ulegac uszkodzeniu , zatarciu itd , mozna temu przeciwdziałac montując dodatkowe zabezpieczenia o których wspomniał Paweł Marek, więcej o gazowaniu aut na wrysku mechanicznym K/Ke-Jetronic dowiesz się na forum Audi, tam jest naprawde kopalnia wiedzy jesli chodzi o ten temat : http://www.audiklub.org/phpBB2/index.php , chłopaki przerabiają te tematy w swoich 2.0 i 2.3

: ndz sie 05, 2007 23:12
autor: kamil g60
Mechaniczny ale sterowany jest elektronicznie i na gazie bedzie chodzic ok

: ndz sie 05, 2007 23:17
autor: homsky
Mechaniczny ale sterowany jest elektronicznie i na gazie bedzie chodzic ok
KE-Motronic w silniku 9A to typowy mechaniczny wtrysk paliwa

: pn sie 06, 2007 09:16
autor: zodiak
homsky pisze:
Mechaniczny ale sterowany jest elektronicznie i na gazie bedzie chodzic ok
KE-Motronic w silniku 9A to typowy mechaniczny wtrysk paliwa
Czysto mechaniczny wtrysk jest w K-Jetroniku (silnik np. KR) w 9A jak sama nazwa mówi KE-Motronic jest wtrysk mechaniczny ale sterowany elektronicznie (dawką paliwa steruje "komputer" z sondą lambda).
Przy zachowaniu szczelnośco dolotu gaz powinien się sprawować OK. Ja miałem gaz ale w k-jetronicu i sprawował soę wyśmienicie, w 9A też ludzie mają i nie narzekają.
Podstwą jest aby ZAWSZE odpalać na benzynie a nie na gazie, wtedy wtrysku szlag nie trafi.

: pn sie 06, 2007 19:22
autor: kelebrion
hmmmmmm to sie zdecydujcie:):):) czysto mechaniczny czy mechaniczny sterowany elektronicznie:)??? bo wczoraj bylismy z kolega ogladac 9A i nigdzie tam zadnego kompa nie widzielismy:)

: pn sie 06, 2007 19:34
autor: Paweł Marek
Źle szukaliście. Ke-motronic jest zbliżony do ke-jetronika. Czyli jak wyżej napisano wtrysk mechaniczny sterowany elktronicznie. Przy czym sama część mechaniczna wystarczy do awaryjnej jazdy. 9A ma sterownik silnika zbierający dane z sondy lambda, czujnika temperatury płynu, potencjometru czujnika masowego , wyłącznika przy przepustnicy i kilku innych rzeczy.
Ze względu na konieczność smarowania benzyną elementów wtrysku mechanicznego samo odpalanie na gazie z reguły nie wystarcza i w końcu pojawiają się problemy.
Na szczęście jak pisałem są układy zabezpieczające. Bez nich nawet szkoda próbować. Jeśli już musisz gazować pytaj gazownika o nie (stop-ke się to nazywa na przykład). Bo wiem że nie każdy o tym wie i słyszał.

[ Dodano: Pon Sie 06, 2007 7:38 pm ]
Dużo dowiesz się czytając o mercedesach, bo tam typowo są te wtryski mechaniczne, np http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... w=previous