MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Post autor: daszczyk » czw sie 02, 2007 10:19

Witam !!!
Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;)) zaśpiewał mi za robocizne 250 zł z ustawieniem zbieżności. Czy to dużo .. i czy trudno wymienia sie te tuleje ??? bo słyszałem że jest problem w kombi.

pozdro


Seba

Martino81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt lis 29, 2005 12:12
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Martino81 » czw sie 02, 2007 10:25

W kombi masz tuleje dwu połówkowe. Ja u siebie w hatchback'u dałem 200 z częściami. Jak nie masz ściągacza to lipa - trzeba na siłę. Montaż jest gorszy bo tuleje mają kołnierz i ciężko się je wciska. Robota może prosta ale ciężka. Powodzonka

I jeszcze jedno jak nie jesteś pewien czy Cię kolo nie wali w dzwona to wjedź na kanał i wciśnij breszkę pomiędzy tuleje a wahacz i gnij na boki. Jak będziesz miał luzy i guma będzie pracować na tulei to do wymiany.
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 10:29 przez Martino81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » czw sie 02, 2007 10:29

tuleje w tylniej belce ciężko Ci będzie wymienić samemu
jeśli chodzi o koszt tulei to do htb kosztują po 35zł (są dwie sztuki) a do kombiaka po 25zł (są cztery sztuki)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sie 02, 2007 10:44

daszczyk pisze:Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;) )
pytanie co ma tylna belka wspólnego ze zbieżnością kół przednich? nic, zrób tak jak pisał Martino81 spr. sam lub pojedz na szarpaki na stację diagnostyczną


:-k ...

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw sie 02, 2007 10:56

no właśnie ma znaczenie tył i gościu przekonująco mi to wytłumaczył.... do czego on ma mi tą zbieżność ustawić ja tył pływa ...;))) do ściany czy do sufitu ;)) byłem z nim w kanale i są luzy i nawet popękane okucia... mówił o tym jak by się znał w temacie bo to stacja która robi tylko zawieszenia.
pozdro


Seba

LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Post autor: LordOmen » czw sie 02, 2007 13:42

daszczyk pisze:Witam !!!
Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;)) zaśpiewał mi za robocizne 250 zł z ustawieniem zbieżności. Czy to dużo .. i czy trudno wymienia sie te tuleje ??? bo słyszałem że jest problem w kombi.

pozdro
Czesc.Ja zlecilem belke przedwczoraj. Wymiana jest lekko mowiac ciezka.Dwie tuleje Febi kosztowaly mnie 120 zl a robocizna 100 zl. Poki co bez zbieznosci. Nie oplaca sie wymieniac samemu bo jak np. u mnie trzeba bylo ciac i pozniej spawac jakis regulator hamowania bo sie odkrecic nie dalo (belka od nowosci rocznik auta 04.1993). Po wymianie cacy:)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sie 02, 2007 19:45

daszczyk bzdura -- zbieżność ustawia sie względem kabiny a nie sufitu czy ściany, tylna oś nie ma nic wspólnego z przednią osią
daszczyk pisze:gościu przekonująco mi to wytłumaczył....
ciekawy jestem jak ci to wytłumaczył ...


:-k ...

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw sie 02, 2007 20:50

jak tylna oś nie ma nic wspólnego z przednią przy ustawianiu zbierzności ;))) tak jak mówisz to samochody by zostawiały cztery ślady .... może niech inni się wypowiedzą i skomentują to ??!!!
pozdro


Seba

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 02, 2007 21:00

Zbieżność właściwie oznacza to samo co różnicę między odległościami pomiędzy krawędziami felg kół przednich prawego i lewego do przodu i do tyłu od piasty. I faktycznie tył do tego ma niewiele. Poprostu zwyczajowo się ustawia laserami w stosunku do tyłu bo tak maszyny są skonstruowane. Zęby się pomylić to belka tylna musiałaby być zgięta, bo nawet jak jest przestawiona po dzwonie w bok to nic to nie zmienia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw sie 02, 2007 21:14

zbieżność okej może i z tyłem nic nie ma a GEOMETRIA ??? bo to byłem robić, geometrię całą.

pozdro


Seba

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 02, 2007 21:20

Pisalem o zbieżności kół przednich, geometria owszem tył też obejmuje, tylko że w Golfie jest normalnie nieustawialna. Najwyżej jak ktoś ma czteroślada po dzwonie to można coś kombinować z mocowaniem belki do budy albo półosiek do belki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sie 02, 2007 21:22

daszczyk pisze:a GEOMETRIA ??? bo to byłem robić, geometrię całą.
i na to czekałem -- geometria koła a geometria auta to też całkiem inne ustawienie, pamiętaj jedno --- nawet geometria ustawienia koła przedniego nie ma wiele wspólnego z tyłem gdyż tył jest ustawiany fabrycznie


:-k ...

Kamilos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lut 03, 2007 21:14
Lokalizacja: Trzebiel/Czaple

Post autor: Kamilos » czw sie 02, 2007 21:27

Po co robicie problem? w hatchbaku zbieżności na tylnej osi sie nie ustawia to wiadomo jak jest w kombi niewiem ale poprostu mechanik stwierdził że są wyrobione tuleje i trzeba je wymienić ot co.


kamilos

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw sie 02, 2007 21:33

spoko !!! dzięki za komentarze i wyjaśnienie problemu, a tuleje były swoją drogą zurzyte. No tył w kombi też jest na stałę i nic się nie ustawia.

pozdro


Seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 178 gości