Strona 1 z 2

H7 a H1

: śr sie 01, 2007 01:10
autor: Lukasz_mk2
Mam pytanie odnośnie żarówek w przednich lampach. Jak jest różnica w "świeceniu" między żarówką H1 a H7 i czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?

: śr sie 01, 2007 07:42
autor: wolfzan
Siemano.

Różnica jest ogromna, ja mam właśnie takie u siebie.

Co do drugiej części pytania to nie bardzo się orientuję, bo ja już kupiłem z takimi lampami, ale myślę, że sama wymiana powinna wystarczyć. :pub:

: śr sie 01, 2007 07:50
autor: zodiak
Lukasz_mk2 pisze:czy zakładając lampy przystosowane do żarówek H7 trzeba coś więcej robić niż tylko wymienić reflektory(golf '93)?
Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.

: śr sie 01, 2007 10:27
autor: Lukasz_mk2
zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp). I od razu chce zaznaczyć że jak bym wymieniał żarówki to z całymi lampami, w temacie chodzi mi czy przy instalacji elektrycznej nie trzeba jakiś przekaźników montować czy coś takiego.

: śr sie 01, 2007 18:22
autor: AFN140KM
Lukasz_mk2 pisze:
zodiak pisze:Jeśli wcześniej były lampy H1+H1 to nie trzeba nic zmieniać.
a jak nie mam H1+H1 ?? to dużo przeróbek(mam stary typ lamp).
Jeśli masz stary typ, to chyba masz H4, więc Twoje pytanie powinno brzmieć: różnica między H4, a H1 lub H4, a H7. Mylę się?
Określ dokładnie, co masz w autku, a co chcesz założyć.

: czw sie 02, 2007 12:35
autor: Lukasz_mk2
faktycznie mam H4 i myśle nad wymianą reflektorów, znalazłem parę interesujących mnie egzemplarzy na allegro i w opisach aukcji jest napisane że posiadają żarówki H1 lub H7, i tu moje pytanie które lepiej świecą i które da się założyć bez żadnych przeróbek elektryki?

: czw sie 02, 2007 12:37
autor: bodzio_j
Lukasz_mk2 pisze:posiadają żarówki H1 lub H7, i tu moje pytanie które lepiej świecą i które da się założyć bez żadnych przeróbek elektryki?
Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.

: czw sie 02, 2007 12:46
autor: Lukasz_mk2
hmm, to mam jeszcze jedno pytanie mam teraz el. regulacje wysokości świateł czy te silniczki które mam teraz będą pasowały do nowych lamp??

: czw sie 02, 2007 13:51
autor: AFN140KM
bodzio_j pisze:Żadnych nie da się ot tak założyć bez przeróbek. H4 jest żarówką dwówłóknową, a H1 i H7jednowłóknowe. Musisz dorobić kostki. A jeśli nie masz przekażników to też warto założyć.
I tu się mylisz! Dowód:

Obrazek Reflektor H4, Obrazek Reflektor H1 + H1.

Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflektora!
Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
Silniczki powinny być takie same.

: czw sie 02, 2007 13:56
autor: Lukasz_mk2
to looxAFN140KM a co z reflektorami na H7, i ile W ma żarówka H7 ?? I ogólnie czy duża jest różnica w "świeceniu" H1 a H7???

: czw sie 02, 2007 14:21
autor: sHpAaKu
AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się mylę?
H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.

pozdro

: czw sie 02, 2007 14:24
autor: AFN140KM
Lukasz_mk2 pisze:to looxAFN140KM a co z reflektorami na H7, i ile W ma żarówka H7 ?? I ogólnie czy duża jest różnica w "świeceniu" H1 a H7???
Jeśli chodzi o reflektory H7 to raczej masz na myśli reflektory a'la Golf IV. Wtedy masz żarówki H7 + H3, które mają po 55W.
Różnica między żarówką H7, a H1 jest niewielka, tzn. konstrukcyjnie prawie to samo, ale H7 jest większa i ma dłóższe włókno, dlatego daje więcej światła.
Natomiast największą różnice zobaczysz przy przejściu z H4 na H1+H1 i jeśli mogę Ci coś zaproponować to zastosuj żarówki Philips Premium +30% o mocy 55W. Są bardzo żywotne i świecą o wiele mocniej od standardowych żarówek. I nie łakom sie na żarówki Tungsrama +60%. Dla mnie g.... warte!

[ Dodano: 02 Sie 2007 14:40 ]
sHpAaKu pisze:H4 ma 60W na "długich" a 55W na "krótkich". Teraz tak: Z fizyki wiemy że P[W] = U[V] * I[A]. Prąd spada -> moc spada. Zobacz sobie ile V masz na klemach a ile na kostce przy jednym z reflektorów zaróno na włączonym i wyłączonym silniku. Wtedy zrozumiesz sens działania i montowania przekaźników.

pozdro
Całkowicie się z Tobą zgadzam, ale widzisz, że gość nie chce nic przerabiać i dorabiać. Poza tym w tym autku są oryginalne przekaźniki fabryczne! Jakość instalacji w 14-letnim VW na ogół jest zadawalająca, więc spadek mocy będzie niezauważalny.

: pt sie 03, 2007 02:06
autor: bodzio_j
AFN140KM pisze:Jak widać wtyczki są identyczne. Inny jest tylko schemat wewnętrzny samego reflekto
Faktycznie, mój błąd.
AFN140KM pisze:Co do przekaźników, to po co je dorabiać skoro żarówka H4 ma moc 60W + 55W, a żarówki H1, czy H7 maja po 55W? To logiczne, że cały reflektor H1+H1, będzie pobierał o 5W mocy mniej niż reflektor H4. Czy się myl
Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.

: pt sie 03, 2007 10:10
autor: AFN140KM
bodzio_j pisze:Jeśli się mylę to popraw. Na św. mijania zarówno H4 jak i H7 reflektor pobiera tyle samo prądu. Na długich H4-65W (świeci tylko jedno włókno), a H7 2x55W(bo chyba świecą obie żarówki)a więc 110W.
Co do sensu stosowania przekaźników - oprócz mniejszych strat oszczędzają również wyłącznik.
Masz rację! Tylko mi chodziło o pobór prądu "całego" reflektora, zakładając, że żarówka H4 zaświeci dwoma włóknami naraz (łączna moc obydwu włókien H4 - 105W, a H1+H1 - 110W). W przypadku Golfa III nie stosuje się dodatkowych przekaźników, ponieważ są już fabryczne, natomiast w innych autach stosowanie przekaźników może być jak najbardziej uzasadnione.