Strona 1 z 1

Zapłon w silniku AFT

: wt lip 31, 2007 23:20
autor: rybaryb
Witam!!

Na wstępie pragnę poinformować że nie jestem mechanikiem i za okreslenia typu popraw G40 dziękuje :)

Temat wałkowany(sam przeczytałem na tym forum ze 20 podobnych) a mianowicie chodzi o ustawienie zapłonu w silniku AFT.

Czy jest ktoś w stanie udzielić fachmenskiej porady co i jak trzeba zrobić!?? Doczytałem się, że :
-należy przestawić kompa w tryb serwisowy(pyt. czy to to samo co tryb awaryjny??jeżeli nie to gdzie to sie robi w VAG-COM)
-następnie ustawić lampą 6 stopni na zapłonie(ale niestety nic sie nie dzieje jak kręcę aparatem czy to objaw pierdniętego halla ??)
-na wagu mam sporadycznie pojawiający się błąd 515 czyli czujnik halla w aparacie(sprawdzany probówką i niby gitara po skasowaniu błędu silniczek wraca do sprawności ale po wyłączeniu i włączeniu pojawia sie po raz wtóry ten błąd i komp wchodzi a awaryjny tryb)

: wt lip 31, 2007 23:40
autor: wierzba123
Witam!Zeby auto wprowadzic w tryb awaryjny wchodzisz na Vagu w silnik, bloki pomiarowe, blok 001 i przelacz na nastawy podstawowe silnik powinien zejsc na niski obroty. Jesli masz blad Halla i krecisz aparatem a to nic nie daje to pewnie walniety czujnik. Jesli masz przestawiony zaplot to powinien byc blad czujnika Halla z dopiska ze sygnal poza specyfikacja wtedy wystarczy ustawic dobrze zaplon wykasowac blad i powinno byc wszystko ok.

: śr sie 01, 2007 12:12
autor: rybaryb
wierzba123, dzięki o coś takiego właśnie mi chodziło zaczytałem błąd i istotnie wskazanie jest na sygnał poza specyfikacja, po pracy biorę lampę i do boju :)

A wiec zrobiłem wdl instrukcji iiiiiii:
-zapłon jakby nadal nie reagował (wiec wszystko ustawiłem na znaczniki fabryczne)
-po przejechani 20 km i duszeniu oraz z 15 odpaleniach błędów brak.