Strona 1 z 2

GTI bierze olej, plyn chlodniczy

: wt lip 31, 2007 23:02
autor: trutil
witam 1 sprawa to ze mechanik ktory poraz 1 robil mi samochod po przyjezdzie z niemiec nalal pelny syntetyk nie wiedzac co bylo lane wczesniej golf zaczol mi brac olej chlopaki z forum doradzili zebym zmienil na mineralny kupilem mobil1
i jezdze na nim ale bierze mi dalej olej i jeszcze jedna sprawa zaowazylem
ze ubywa mi plynu od chlodnicy dolewam a on ubywa i kopci mi samochod nie
mocno ale leci bialy dymek przy dodawaniu gazu jest troche mocniej czy to
cos powaznego czy drobna usterka mysle nad uszczelka pod glowica ale to
narazie wstepne podejrzenia bo rozbierac i leciec w koszty to niezabardzo
co robic pomocy:((( pozdro

: wt lip 31, 2007 23:07
autor: krisvw
mi troche oleju zmyka moze pol litra na 10000 a dymek hmm tez jest ale jak jest zimno :) uszczelka bardzo mozliwe przy okazji warto wymienic uszczelniacze zaworowe :smoke:

: wt lip 31, 2007 23:13
autor: koonrad
zobacz czy nie masz śladów płyny na bagnecie (biały osad) bądź znacznej ilości białego kislu w odmie.
jeśli do tego np. płyn w zbiorniczku jest beżowy to jest uszkodzona uszczelka pod głowicą

: śr sie 01, 2007 09:49
autor: trutil
wlasnie nie ma takich oznak olej jest tak jak olej w zbiorniczku tez jest wpozadku przy odmie nie ma sladow bialego szlamu:((( a oleju nie bierze 0,5l na 10 000 tylko ja mam inaczej znika szybciej

: śr sie 01, 2007 09:50
autor: Darcyn
tylko i wylacznie uszczelka pod glowicą. szybko wymianiaj

: śr sie 01, 2007 10:03
autor: trutil
nawet jesli na bagnecie nie ma znaku to mam leciec w koszty wszystko wskazuje na to jakby bylo ok a wiesz co sie wiaze z wymiana uszczelki to nie 10zl:\

: śr sie 01, 2007 10:07
autor: Darcyn
to dlaczego kopci. moze kopci na niebiesko?

[ Dodano: 01 Sie 2007 10:09 ]
jak plyn znika a nie masz plamy pod autem to co sie z nim dzieje?? spala sie. nie musi byc zadnych oznak. plyn w zbiorniku zeby byl brazowy to musialoby ci uszczelke wydmuchac! a u ciebbie moze jest tylko male uszkodzenie.......

: śr sie 01, 2007 10:12
autor: trutil
nie kopci na niebiesko jest bialy dymek pod autem tez nie ma plamy wszystko jest suche plyn tez nie jest brazowy wiec moze i to tak wyglada ze jest to male uszkodzenie i robia sie cyrki. A to ze bierze olej moze byc przyczyna ze koles nalal pelny syntetyk??

: śr sie 01, 2007 10:16
autor: Darcyn
pelny syntetyk jest zadki, i dlatego go mogło wciągnąć. ale teraz masz minerala to juz nie powinien (jesli chodzi o sprawe oleju a nie techniczną)

: śr sie 01, 2007 10:20
autor: trutil
ale jednak dalej bierze wiec cos nie tak a co do tego dymku i plynu chlodniczego dalej jestes przy uszczelce pojade do mechaniora i sie dowiem co i jak ale oni to odrazu by chcieli pol silnika wymienic:P

: śr sie 01, 2007 10:29
autor: Ivanhoe
A kiedy leci ci ten biały dymek? Rano jak odpalisz auto? W deszczową pogodę kiedy jest wilgotno albo zimno? Napisz coś więcej

: śr sie 01, 2007 10:40
autor: trutil
teraz mnie zaskoczyles nie bralem tego pod owage kiedy zapalam auto i leci bialy dymek wiem ze od wilgotnosci powietrza zalezy duzo ale nie przygladalem sie na to w taki sposob bede musial obadac jak to wyglada. Narzie jest tak ze zapalam i pochwili pokazuje sie dymek nie duzy ale jest.

: śr sie 01, 2007 10:41
autor: Darcyn
no jak jest wilfotno to i mi dymek leci..

: śr sie 01, 2007 10:48
autor: Ivanhoe
sprawdź czy płyn nie ucieka w innym miejscu. czasami jest jakaś nieszczelność na złączkach, na bloku silnika. wyciek może nie być duży, czasami nawet niezauważalny, bo pod wpływem temperatury silnika może szybko odparowywać. Niekiedy łatwo znaleźć takie miejsce po białym nalocie.

Co do ubywania oleju to bym zaczął od wymiany uszczelniaczy zaworowych (koszt - 150 zł), nie trzeba od razu robić remontu silnika.