Strona 1 z 1
[MK3 ABU] Jak działa sterowanie ciepłe/zimne powietrze
: wt lip 31, 2007 14:38
autor: kkasper
Mam pytanie: Jak działa sterowanie klapką ciepłe/zimne powietrze w obudowie filtra powietrza? Chodzi mi dokładnie o to kiedy klapka przesuwa sie w położenie na ciepłe powietrze? Jak zauważyłem w swoim to w obudowie wtrysku jest czujnik (taki pomarańczowy) z dwoma wężykami. Jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?
: wt lip 31, 2007 15:33
autor: Bąku
klapka przesuwa sie na ciepłe powietrze jak zapalasz auto silnik jest zimny i wtedy bierze on ciepłe powietrze żeby sie szybciej rozgrzać jak osiegnie temp to wtedy juz zasysa zimne powietrze, o jaki czujnik ci chodzi do sterowania tą klapka jest taki weżyk wychodzący z wtrysku, weżk podciśnienia....
: wt lip 31, 2007 16:21
autor: kkasper
o ten
: wt lip 31, 2007 19:49
autor: danioo
No to ja też się dołącze do tematu.
Gdzie w silniku AEE jest dokładnie ta klapka ciepłe/zimne powietrze ??
: wt lip 31, 2007 20:31
autor: abpel
witam
Podepne sie pod watek
dzisiaj korzystajac z chwili wolnego czasu chcialem sie przyjzec działaniu termostatu fitlra powietrza...auto stało ok 3 godzin otwieram puszke filtra wyciagam wkład i klapka zamuka dolot *#cenzura#* powietrza mysle odpale i zobacze jak sie przestawia i po odpaleniu klapka cały czas w pozycji zamkniete ciepłe powietrze auto chodzi sobie az osiaga temp ok 90 c i nic klapka jak była tak jest bez zmian..w jaki sposób sptrawdzic działanie tego termostatu i czy objaw opisany jest ok bo cos mi sie wydaje ze nie bo przy zimnym powiniem zamknac dolot zimnego a po rozgrzaniu zamknac dolot cieplego i otworzyc zimne..
dzieki za info
: wt lip 31, 2007 22:09
autor: kkasper
danioo pisze:No to ja też się dołącze do tematu.
Gdzie w silniku AEE jest dokładnie ta klapka ciepłe/zimne powietrze ??
Jak zdejmiesz górną pokrywę filtra powietrza, wyjmiesz filtr to tam powinny być dwie rury - jedna leci do przodu czyli zimne powietrze a druga w stronę kolektora wydechowego. Miedzy nimi powinna być klapka sterowana ciśnieniowo.
[ Dodano: Sro Sie 01, 2007 10:29 ]
Wypowie się jeszcze ktoś ??
: śr sie 01, 2007 12:25
autor: T.O.B.I.
dobrze chlopaki piszecie, ale przy sprawnym tym termostacie trzeba byc szybkim zeby zobaczyc jak sie klapka przesuwa, po siagnieciu obudowy filtra silnik dostanie zimniejsze powietrze i klapka juz leci, chyba ze jest naprawde goraco na dworze i silnik jest goracy, sprawdzenie termostatu: na zimnym silniku i odlaczonym wezyku do obudowy filtra powinien zasysac delikatniepowietrze przez ten uwolniony kruciec, lub uzyc suszarki lub opalarki (tylko delikatnie - dmuchajac na termostat) wtedy bez odpinania wezykow i otwartym filtrze, sie rozpisalem