Problem z domykaniem szyb z kluczyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Vito Corleone
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 26, 2006 23:39
Lokalizacja: Gdynia

Problem z domykaniem szyb z kluczyka

Post autor: Vito Corleone » wt lip 31, 2007 12:53

Witam ponownie! Tym razem mam problem z elektryka szyb przednich w 3d. Otwieranie i zamykanie szyby od strony pasazera jest przestawione tzn. gdy chcesz zamykac musisz przyciski kierowac w kierunku otwierania szyby i na odwrot. Pozornie nie powinno to przeszkadzac w uzytkowaniu i nie przeszkadza. Jednak mam rowniez domykanie szyb z kluczyka w centralnym zamku i tu pojawia sie problem gdy che z tego skorzystac szyba od strony kierowcy sie zmayka a od strony pasazera cala otwiera :( Czy ktos uporal sie juz z takim problemem?


My spirit you cannot breeaaak!

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt lip 31, 2007 13:08

Z twojego opisu i mojej wiedzy wynika że na przełączniku bądź przy silniczku masz zamienione bieguny(przełóż kable na odwrót) i chyba będzie dobrze. :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 31, 2007 13:33

Mogą być zamienione kable zasilające przy silniku, przy włączniku, lub kable sterujące (szary zielony) przy włączniku w zamku lub gdzieś we wtyczce drzwi. Najlepiej popatrzeć gdzie coś było kombinowane bo zapewne tam jest pomyłka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt lip 31, 2007 14:11

Ja miałem taki problem, bo kupiłem sobie silnik od szyby od passata. Rozwiązałem to tak, że wyjąłem cały moduł sterowania szyby, rozmontowałem go i wyciągnąłem sam silnik. Przy silniku masz dwa grube piny które wchodzą pomiędzy takie łapki na płytce drukowanej modułu sterującego. Ja uciąłem ta dwa piny i trochę niżej bliżej szczotek silniczka dolutowałem dwa przewody a z drugiego końca przewody dolutowałem do tych metalowych szyn zakończonych łapkami na płytce modułu, oczywiście zamieniająć polarność tak ,żeby silnik kręcił się w odpowiednią stronę.
przewody muszą być dość grubę tzn 1-1,5 mm bo tam duże prądy płyną.
Do tego musiałem lutownicą wypalić trochę miejsca w plastiku na przewody.
Ja tak to zrobiłem bo wydaje mi się, że nie można bezkarnie zamienić masy z plusem (czerono-żółty kabel) na na wtyczce do modułu.

[ Dodano: 31 Lip 2007 14:21 ]
Po prostu wygląda na to, że ktoś albo przewijał silnik i nawinął odwrotnie zwoje, albo wynieniał spalone szczotki i założył takie które nają odwróconą polarność, albo poprostu zamienił silnik na taki co kręci się w przeciwną stronę. Bo z tego co zrozumiałem to jesli naciśniesz przycisk w drzwiach kierowcy np w doł to szyba idzie do góry i to samo jest jak przyciskasz przycisk w drzwiach pasażera, tak?

[ Dodano: 31 Lip 2007 14:30 ]
Ale jeśli nie przeszkadzają Ci te odwrotnie działające przyciski i tylko chcesz się uporać z centralnym to najłatwiej będzie zamienić kabelki bodajże szary i zielony (nie jestem pewien tych kolorów. Dla pewności możesz sprawdzić gdzie pojawia się napięcie jak przekręcisz i przytrzymasz kluczyk w zamku, raz w jedną potem w drugą stronę) we wtyczce do modułu elektrycznej szyby pasażera.
Tu masz schematy elektryczne:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g3
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 14:36 przez Jerzas, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości