Strona 1 z 1

odpowietrzenie czy uszczelka?

: wt lip 31, 2007 08:40
autor: jakub1000
pomóżcie mi mam taki problem silnik trzyma normalnie temperaturę 90 stopni bez termostatu
na zakręconym zbiorniczku nie wyrzuca płynu!!!! na odkręconym powietrze(bąbelki) podnoszą stan w zbiorniczku i opada i tak caly czas dodam jeszcze ze chłodnica jest delikatnie dziurawa, a przewód od pompy wodnej ten dolny prawie zawsze zimny, podejzewałem uszczelke pod głowicą ale wydaje mi się ze to nie to bo wtedy woda wytryskała by ze zbiorniczka wyrównawczego do góry! może jest coś zabite??? pomóżcie mi bo sie chyba zamęczę z tym silnikiem...

: wt lip 31, 2007 15:41
autor: greg
coś mi tu nie gra bo
jakub1000 pisze:na zakręconym zbiorniczku nie wyrzuca płynu!!!!
a na wężach czuć uderzenia?
jakub1000 pisze:a przewód od pompy wodnej ten dolny prawie zawsze zimny
a
jakub1000 pisze:silnik trzyma normalnie temperaturę 90 stopni
no to jak - tylko mały obieg i tylko 90stopni? coś uwalone chyba bo niemożliwe

: wt lip 31, 2007 21:42
autor: jakub1000
greg, właśnie tak jest samochód w czasie jazdy na małym obiegu daje sobie rade dzisiaj założyłem nowy termostat i zauważyłem że gotująca woda jest w zbiorniczku wyrównawczym przewody twardnieją dopiero od 95C na wskazówce... na węzach nic nie czuć...
można od wrócić obieg wody w tym samochodzie??? (bo ja już rozważam ze jakiś magik mógł to zrobić)

po założeniu termostatu chłodnica delikatnie ciepła a dolny wąż ledwo ciepły przy pompie albo wcale... normalnie rozkładam ręce kupiłem pompę wody ale nie jestem pewien czy to ona coś knoci....:(((((
HELP

[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 22:14 ]
a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób...

[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 22:19 ]
a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób...

: wt lip 31, 2007 22:28
autor: greg
jakub1000 pisze:a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób
Obrazek

: śr sie 01, 2007 09:49
autor: jajko
Wymień pompę wody, może nie wymusza wystarczającego obiegu. Jak to nie pomoże to uszczelka pod głowicą 100%. Ja mam właśnie u siebie walniętą uszczelkę i nie wyrzuca mi płynu przez zbiornik nawet jak odkręcę korek na gorącym, także to nie jest reguła.

: śr sie 01, 2007 15:33
autor: jakub1000
słuchajcie a pompa mogła sie jakoś ukręcić czy coś i jak sprawdzić czy jest dobra czy zła???

: śr sie 01, 2007 17:32
autor: jajko
Sporadycznie zdaża się, że wirnik luzuje się na ośce i nie obraca tak szybko jak powinien, ale chyba jedyną metodą sprawdzenia tego jest wyjęcie pompy.

: śr sie 01, 2007 22:01
autor: regitmc
Dokłądnie taką samą sytuacje miałem niecały miesiąc temu i okazało się że uszkodzeniu uległa pompa wody. Wymieniłem termostat, czujniki temperatury w chłodnicy i niestety nic nie pomagało tak jakby cały czas był mały obieg i gotowało się ciągle chłodziwo. Przyczyna tkwiła w braku wogle obiegu chłodziwa, pompa wody całkiem się rozsypała. Koło napędzające chłodziwo zrobione jest z plastiku i czasem potrafi się rozsypać doszczętnie w drobny mak, tak było u mnie. U ciebie istnieje jeszcze jedna możliwość, a mianowicie możesz mieć zatkany gdzieś układ chłodzenia... Ale raczej obstawiałbym pompę....

: pt sie 03, 2007 08:27
autor: jakub1000
regitmc, trochę mnie podbudowałeś ale teraz sobie przypominam ze jak wymieniałem termostat to jak włożyłem tam śrubokręt to mi sie kółko zakręciło
:bigok: a nie skojarzyłem że nie może bo przecież jest na rozrządzie zaczepione:)
dziś od 9 stoi u mechanika do wieczora...

: pt sie 03, 2007 15:47
autor: regitmc
Daj znać co mechanik wyczaił bo to z nimi różnie bywa. Ja ze swoim problemem byłem u trzech i dwóch pierwszych stwierdziło że na pewno termostat pomimo że zapewniałem ich o wymianie termostatu na nowy.

: pt sie 03, 2007 21:46
autor: jakub1000
regitmc, dzięki dokładnie tak jak napisałeś pompa wcale sie nie obracała:D ale już jest luzik ogrzewanie tempera turka wszystko ok :bigok: forum to dobra rzecz bo jeden znachor by mi zdjął głowice załozył uszczelkę i głupka rżnął a tu pompa 180 zł przy okazji rozrząd i samochodzik smiga :mrgreen:

: pt sie 03, 2007 22:37
autor: regitmc
No to super że kolejny problem rozwiązany.... :bajer:

: pt sie 03, 2007 22:44
autor: Paweł Marek
Jeszcze tak przy okazji. Bo ja mam metalowy wirnik w pompie, a jest chyba orginalna od nowości. Czy ktoś wie czy orginalnie były montowane zawsze z plastykowymi wirnikami, czy metalowymi czy takie i takie?

: sob sie 04, 2007 14:42
autor: regitmc
Paweł Marek pisze:Jeszcze tak przy okazji. Bo ja mam metalowy wirnik w pompie, a jest chyba orginalna od nowości. Czy ktoś wie czy orginalnie były montowane zawsze z plastykowymi wirnikami, czy metalowymi czy takie i takie?
Na to pytanie chyba będzie musiał ktoś inny ci odpowiedzieć bo ja w tej kwestii nie mam pojęcia... :crazy: