chłodzenie - dziwne zjawisko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Krzysiek86

chłodzenie - dziwne zjawisko

Post autor: Krzysiek86 » pn lip 30, 2007 20:11

Witam!
skorzystam z tego postu by nie tworzyc nowego poniewaz moj problem zwiazany jest z chlodzeniem.
mam dziwny problem jak dla mnie poniewaz obecnie mam zalany układ woda korek nowy i nie dokrecony do konca ale cofniety o jakies 2 mm. I w czasie jazdy wskazówka od temperatury jest na 3/4 skali i jak stane wentylator nie chodzi. Poczekam na postoju temperatura schodzi i wskaznik pokazjue 1/2 skali po chwili wentylator sie włacza i tak cały czas i temeperatura jest non stiop na połowie czyli jakies 90 stopni. Gdy tylko zaczne jechac to wchodzi na 3/4 a jade tak około 70km/h więc mysle że to nie wygórowane predkości.
Może ktos miał podobne obiawy??



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lip 30, 2007 20:37

jak dla mnie to cos czujnik od wentylatora szwankuje, nie zmieniałes go ostatnio?? wentylator powinien sie załączyc cos koło 95 stopni a wyłączyc koło 85. lepiej cos z tym zrób bo z tego co mówisz ze 3/4 skali to juz sie woda gotuje chyba . a tak wogóle nie uważam za dobry pomysł jeżdżenie na wodzie, w koncu płyn posiada jakies funkcje , nie tylko antykorozyjne. pozdro



Krzysiek86

Post autor: Krzysiek86 » pn lip 30, 2007 21:21

A jakie ma znaczenie czy korek jest dokreony do konca i układ jest w pełni szczelny a korek troszke poluzowany i słychac wyraźne syczenie przy scisnieciu weża górnego od chłodnicy. Jak powinno byc lub jak jest lepiej. Dodam ze mam jakis korek nie oryginalny tylko ze sklepu kupiony za 15zł bo oryginalny na pewno był uszkodzony.

pozdro



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lip 30, 2007 21:42

no ukłąd powinien byc szczelny bo musi sie stworzyc w nim cisnienie, korek powinien byc dokrecony tak zeby nic nie syczało, ja tez mam korek nieoryginalny i wszystko jest ok, może trafiłes na wadliwy, tez sie zdarza.



Krzysiek86

chłodzenie

Post autor: Krzysiek86 » wt lip 31, 2007 05:23

dzisiaj postram sie sprawdzic na dokreconym korku jak bedzie ale juz jeździłem na lekko poluzowanym i było jakis czas całkiem dobrze.



Awatar użytkownika
_Sandman_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: _Sandman_ » pt wrz 28, 2007 21:07

Mam pytanie dlaczego podczas postoju na zgaszonym silniku woda zanika ze zbiornika wyrównawczego?? Gdy się silnik zagrzeje to przy odkręconym korku aż wywala ją. Czy to prawda że przy LPG temperatura w rzeczywistości jest wyższa niż wskazuje na to licznik??


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/14524][img]http://www.motostat.pl/user_images/14524/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 28, 2007 22:28

_Sandman_ pisze:Mam pytanie dlaczego podczas postoju na zgaszonym silniku woda zanika ze zbiornika wyrównawczego??
masz za mało wody
_Sandman_ pisze:Gdy się silnik zagrzeje to przy odkręconym korku aż wywala ją
po co odkrecasz korek ? woda jak sie nagrzeje zwieksza objetosc a poza tym w ukladzie jest cisnienie i wszystko szuka najlatwiejszego ujscia.
_Sandman_ pisze:Czy to prawda że przy LPG temperatura w rzeczywistości jest wyższa niż wskazuje na to licznik??
czyli ze wskaznik pozkazuje 70 a w rzeczywistosci jest 90 ? Nie bardzo czaje, czujnik nie wie czy masz LPG czy nie i wskazuje taka temperature jaka jest, a LPG to ma wieksza temperature ... ale spalania :)
Pozdrawiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
ssuchyy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
Kontakt:

Post autor: ssuchyy » ndz wrz 30, 2007 18:42

prawdowpodobnie masz problem z termostatem zmien go lub wyzuc jesli sie to bedzie powtarzac to na bank głowica do roboty miałem to samo u mnie była głowica drogi wydatek potworzyły sie micro kanały w głowicy i robiło sie podcisnienie :satan:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 333 gości