Strona 1 z 1

Swap z RP na PF - czy zmieniac pompe paliwa

: ndz lip 29, 2007 21:51
autor: gumiś
witam,czy przy swapie z silnika mono rp,na wielopunkt pf trzeba zmienic pompke paliwa na bardziej wydajniejsza?

: ndz lip 29, 2007 21:55
autor: Paweł Marek
Tak. Musi być cisnienie 3 bary, A rp ma ciut ponad jeden.

: ndz lip 29, 2007 22:05
autor: gumiś
a mi jeden kolega mówił ze ta pompa spokojnie moze obsłuzyc kra,i juz nie wiem

: ndz lip 29, 2007 22:29
autor: Paweł Marek
Jakie kra? Pytałeś o pf, tam jest wtrysk wielopunktowy na 3 bary, KR to jest mechaniczny na kolo 7 barów. Rp ma monowtrysk na 1 bar.

: śr sie 29, 2007 19:16
autor: tomek860
hej, a oprucz pompy to co jeszcze trzeba wymienić???

: śr sie 29, 2007 19:27
autor: Paweł Marek
tomek860 pisze:hej, a oprucz pompy to co jeszcze trzeba wymienić???
skonkretyzuj pytanie

: śr sie 29, 2007 19:34
autor: tomek860
Jutro jadę do mechanika i okaże się czy remont czy swap. Jesli swap to chciałbym coś innego niż RP. Co oprucz silnika musiałbym dokupić od PFa

: śr sie 29, 2007 19:39
autor: Paweł Marek
O pompie już było. PF to całkiem inny zespół wtryskowy, z innymi wiązkami i komputerem. Znajdziesz komplet z rozbitka to swapuj, jeśli nie znajdziesz to nawet bez sensu zaczynać, bo zanim wszystko skompletujesz to wiosna nadejdzie.

: śr sie 29, 2007 19:56
autor: zajac
tylko teraz o ktorej pompie mowimy bo sa dwie w zbiorniku i pod belka z tylu wedlug ksiazki napraw i zalaczonych tam obrazkow nie ma zadnej wzmianki ze wielopunkty maja inna pompe paliwa ta zewnetrzna niz monowtrysk

: śr sie 29, 2007 20:06
autor: Paweł Marek
zajac pisze:bo sa dwie
ta w zbiorniku to tzw zasilająca, dostarcza tylko paliwo do drugiej pod podłogą.
Wg schematów RP zależnie od rocznika mogły mieć jedną lub dwie pompy. Ale chodzi o to że w sumie muszą dawać do RP ok 1,2 bara, a do PF 3 bary. A jak się to osiągnie to pikuś. Najlepiej i najprościej byłoby wsadzić w zbiornik 3-barową pompę od MK3 i wywalić pompę spod podłogi, włożyć tam tylko filtr paliwa od trójki i tyle.

: śr sie 29, 2007 20:14
autor: zajac
tyle ze mi sie rozchodzi o to czy pompe z pf albo pb mozna wsadzic do rp i czy to bedzie dzialac bo wlasnie oblukalem ksiazke serwisowa jeszcze raz i nie ma mowy innej pompie tylko o cisnieniu poszczegolnych ukladow


a nie jest czasem tak ze ta pompa zewnetrzna ma wymienny wklad w srodku

: pt sie 31, 2007 10:44
autor: Borys
zajac pisze:tyle ze mi sie rozchodzi o to czy pompe z pf albo pb mozna wsadzic do rp i czy to bedzie dzialac bo wlasnie oblukalem ksiazke serwisowa jeszcze raz i nie ma mowy innej pompie tylko o cisnieniu poszczegolnych ukladow


a nie jest czasem tak ze ta pompa zewnetrzna ma wymienny wklad w srodku
ma jak najbardziej wymienny wkład tylko musi bten wkłąd byc dokładnie od PF i pochodnych, ma swoją specyficzną budowę.

ja kiedys jeździłem przez pewien czas PFem na pompie z RP
dawao rade jechac
o wyscigach nie ma co myslec bo brakuje cisnienia
ale jak ktos ma LPG to do odp[alenia wystarczy i pompa z RP