Strona 1 z 1

stukanie zaworów

: sob lip 28, 2007 19:19
autor: Kiciak
mam kolejny problem. Wczoraj została wymieniona pompa wodna w golfie II 1.6. Przy wymianie został ruszony rozrząd. ustawienie go powodowało problemy, ale zostal ustawiony niepoprawnie, gdyż przy zmianie biegów na wyższe słychać jak delikatnie stukają zawory. Wczoraj były jeszcze mało słyszalne, ale słychać je coraz bardziej zwłaszcza po rozgrzaniu silnika. Zaznaczam, iż w chwili obecnej żaden mechanik nie ma czasu zająć się moim samochodem. W związku z powyższym bardzo proszę o pomoc w odpowiednim ustawieniu rozrządu oraz o podpowiedź jakie mogą byc ewentualne skutki stukania zaworów. Zaznaczam, że muszę dojeżdzać nim do pracy 20 km.

: sob lip 28, 2007 19:23
autor: PAWEL89
rozrząd ustawiasz na znaki masz zaznaczony trójkąt na blaku silnika i na zębatce musisz je ustawić w jednej linii :bigok:

: sob lip 28, 2007 19:26
autor: Kiciak
tak było ustawiane no i jest problem

: pn lip 30, 2007 11:36
autor: T.O.B.I.
a zaplon byl ustawiany? czy tylko kola na znaki.

: pn lip 30, 2007 11:57
autor: Kiciak
Tylko kola na znaki. Robil to znajomy i mówil ze na znaki jest. W związku z tym czy coś może sie stać. Z mechanikiem jestem umówiona na 16, a niedługo jade na urlop golfikiem.

: pn lip 30, 2007 13:39
autor: T.O.B.I.
moglo byc tak ze poprzedni pasek byl lekko przesuniety w ktoras strone i do niego ustawiony zaplon, a teraz jest za wczesny (wtedy jest spalanie stukowe podobne do klepania zaworow) lub za pozny (ale wtedy chyba strzela w wydech), jedz na ustawienie zaplony i niech jeszcze raz sprawdzi ustawienie kol na znaki

: pt sie 03, 2007 16:33
autor: Kiciak
Byłam na ustawieniu rozrządu i teraz samochód mi "pyrka" ma nierówne obroty i czuje się "na luzie" jakby raz lekko hamował a raz przyspieszał. Pasek i napinacz wymieniony. Z deszczu pod rynne.