Strona 1 z 3

Sciaga w prawo podczas jazdy, co zrobic?

: sob lip 28, 2007 16:49
autor: Gashkas
Witam, gdy jade prosto po rownej (jak na polskie drogi) nawierzchni sciaga samochod na prawo. Co sprawdzic? Cisnienie we wszystkich oponach sprawdzalem.

: sob lip 28, 2007 16:56
autor: Golfiarz217
Może masz zle wyważone jedno koło i takie cuda. Na wulkanizacje podjechać :bigok:

: sob lip 28, 2007 17:10
autor: PAWEL89
musisz kąty ustawić zbieżność itd posprawdzaj to

: sob lip 28, 2007 17:18
autor: Gashkas
Golfiarz217 pisze:Może masz zle wyważone jedno koło i takie cuda. Na wulkanizacje podjechać :bigok:
kolko raczej nie, zmienilem jakis czas temu lewe na prawa strone i na odwrot. tak samo.

[ Dodano: 28 Lip 2007 17:19 ]
PAWEL89 pisze:musisz kąty ustawić zbieżność itd posprawdzaj to
duzo roboty u mechanika ? czy na stacji diagnostycznej lepiej?

: sob lip 28, 2007 17:23
autor: PAWEL89
możesz to zrobić na stacji roboty dużo nie jest

: sob lip 28, 2007 18:07
autor: Dzaba83
moze stworzen wachacza

: sob lip 28, 2007 19:33
autor: koonrad
tak jak już ktos napisał wczesniej, zacznij od udania się na stację diagnostyczną na ustawianie geometrii kół przednich.
najlepiej gdy bedziesz miał pewnośc że zawieszenie w aucie jest ok- drążki, tulejki, poduszki będa OK. bo lepiej taakie rzeczy najpierw wymienić i jechać na geometrie niz później płacić 2 razy.

koszt ustawiania geometrii to ok 70zł

pozdrawiam

: sob lip 28, 2007 19:48
autor: majekMK2
ja mam pytanie bo tak samo mi sciaga na prostej drodze w prawo i jak wymienialem wszystkie czesci z przodu to zapomnialem jednego sworznia wymienic i wymienilem tylko z lewej strony a z prawej nie i czy moze byc tego przyczyna???

: sob lip 28, 2007 20:37
autor: Caveman
najczestsze przyczyny:
Przod:
nierowna wysokosc opon
zle ustawienie geometrii (spowodowane zuzyciem elementow zawieszenia)
koncowki drazkow
sworznie wahaczy
tuleje metalowo-gumowe wahaczy
poduszka McPerson'a (z lozyskiem)

i badzo czesto zapominany
tyl:
tuleje metalowo-gumowe belka skretna

Sugestje :
warsztat diagnostyczny, sprawdzenie elementow zawieszenia(guma z lozyskiem najlepiej odkrecic i sprawdzic stan-ciezko okreslic bez rozbierania chyba ze jest juz tragicznie) i na koniec ustawienie geometrii.

: ndz lip 29, 2007 02:34
autor: koonrad
majekMK2 pisze:ja mam pytanie bo tak samo mi sciaga na prostej drodze w prawo i jak wymienialem wszystkie czesci z przodu to zapomnialem jednego sworznia wymienic i wymienilem tylko z lewej strony a z prawej nie i czy moze byc tego przyczyna???
a czy po tej wymianie tych elementów byłes na ustawianiu geometrii??
jeśli nie, to właśnie masz przyczynę ściagania auta
pozdrawiam

: ndz lip 29, 2007 18:20
autor: Gashkas
koncowki drazkow
sworznie wahaczy
tuleje metalowo-gumowe wahaczy
poduszka McPerson'a (z lozyskiem)
jaki jest koszt samych czesci?

: ndz lip 29, 2007 18:57
autor: majekMK2
tak bylem na zbierznosci i dalej sciaga ale zauwarzylem tez ze mi stuka amortyzator prawy i gorzej trzymie niz lewy a niedawno byly wymieniane amory i mam poduszke na gorze amortyzatora walnieta to moze ta przyczyna???

: ndz lip 29, 2007 23:01
autor: koonrad
majekMK2 pisze:tak bylem na zbierznosci i dalej sciaga ale zauwarzylem tez ze mi stuka amortyzator prawy i gorzej trzymie niz lewy a niedawno byly wymieniane amory i mam poduszke na gorze amortyzatora walnieta to moze ta przyczyna???
na 98% tak
bo...
podczas odkrecania kolumny mcpersona napewno "poszły" katy kół i to może byc przyczyna ściagania auta.

: ndz lip 29, 2007 23:25
autor: majekMK2
to mam pytanie bo slyszalem ze mozna odkrecic srube od gory amortyzatora i bez problemu wymienic ta poduszke bez zbierznosci czy to prawda???a w najblizszych dniach jade wszystko powymieniac w zawieszeniu i zobaczymy czy ustapia te rozne stuki i sciagania.