Strona 1 z 1

Sprężarka klimatyzacji rechocze, stuka głośno

: pt lip 27, 2007 23:44
autor: romusek
Witam, mam mały problem z klimatyzacja w moim golfie.
Mianowicie po załączeniu klimatyzacji na wolnych obrotach silnika sprężarka zaczyna strasznie rechotać, słychać z niej bardzo głośny stukot. Po chwili dosłownie po ok 15- 20 sek uspokaja sie i już jest dobrze, w czasie tego stukania jak podgazuje trochę to od razu stukot ustaje. Wymieniłem sprzęgiełko bo miało dosyć duży luz na frezie ale to nic nie dało. Samochód przywiozłem z Niemiec 3 mies temu, na dzień dobry bylem u gościa i dobił mi trochę klimatyzacje bo słabo chłodziła. Mówił ze jest wszystko w porządku ale dobił trochę ponad normę i teraz chłodzi moim zdanie dobrze. Nie będę nic sugerował. Nezeli ktoś zna temat to będę wdzięczny jak sie ze mną podzieli. Pozdrawiam[size=18][/size]

TDI MK4 Sprężarka lkimatyzacji rechocze, stuka głośno

: pn lip 30, 2007 22:29
autor: bart30
Witam. Wiesz może to nie sprężarka tylko napinacz też tak mam i wybadałe, że to właśnie napinacz :)

: pn lip 30, 2007 23:25
autor: romusek
Teraz stuka coraz bardziej i bylem u kilku fachowców i mowili mi tez ze to napinacz. Okazalo sie jednak ze to spreżarka od klimy podobno sie juz konczy. Możliwe ze da sie ja jeszcze uratować, zalezy co tak szczela bo sa momenty ze sie uspakaja i jest dobrze. Jak dojde konca z tym problemem to opisze w tym temacie. Dzieki za odpowiedz. Pozdr.

: wt lip 31, 2007 18:51
autor: Gitner
Nie ten dzial. Czytaj najpierw regulamin forum!

: ndz sie 05, 2007 00:34
autor: -hektor-
Miałem podobny problem i pomogła wymiana łożyska w sprężarce,tego zaraz za sprzęgiełkiem.

: ndz kwie 13, 2008 23:42
autor: romusek
Witam, w pewnym stopniu naprawiłem kompresor od klimy. Rozebrałem kompresor i okazało sie że jeden zaworek wydechowy w głowicy a jest ich 6 pękł i wpadł do komory sprężania i tłokiem tak waliło w niego i o głowice sprężarki i stad te stuki u mnie były. Wyczyściłem resztki tego zaworka i osełka wyrównałem wżery jakie powstały na tłoczku i głowicy i poskładałem, teraz śmiga na pięć tłoków i powiem ze wydajność w niewielkim stopniu spadła bo spręża teraz kompresor na ok. 14bar a fabrycznie daje ok. 18. Budowa sprężarki jest bardzo prosta, myslę ze wiekszosc nie bedzie miala z tym problemow. Ja zrobiłem tak, pojechałem na stacje obsługi od klimy, wyciągnęli mi czynnik z układu, zrobiłem remont to co wyżej opisałem i udałem się spowrotem do tej stacji i nabili mi klimatyzacje i sprawdzili szczelność. Koszt niewielki bo zapłaciłem 70zł w tym 40 zł koszt oleju. Pozdrawiam