Witam!
Poprzednio miałem takiego Golfa. Silnik 1.4 ABD 60KM. Pewnego razu w lecie zaczęła mrugać kontrolka od ciśnienia oleju, oraz włączył się brzęczyk w desce. Temperatura silnika 90 stopni. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem czujniki ciśnienia oleju (obydwa, niskiego 0,3 Bar i wysokiego 1,6 - 2,0 Bar ciśnienia). Trochę może się poprawiło, ale w korkach i tak piszczała deska. Pomyślałem wymienię olej i tak zrobiłem. Półsyntetyk 10W/40 Lotos + filtr oleju Filtron OP616. Sprzedawca polecił mi dodatek do oleju silnikowego: Wynns SuperCharge Proffesional. Kupiłem ten dodatek, bo pomyślałem, że przy przebiegu 210kkm nic silnikowi nie zaszkodzi, a raczej pomoże. Tym bardziej, że Wynns to raczej dobra firma. Pomogło! Ucieszyłem się. Po przejechaniu 1500km problem wrócił. Pewnie świerzy olej z dodatkiem lepiej odprowadzał ciepło i przy wysokich temperaturach nie rozrzedzał się tak, jak ten stary, przez to przez pierwsze 1500km był spokój. Wytłumaczenie już miałem, ale co jest przyczyną piszczenia i mrugania kontrolki? Otóż wpadłem na pomysł, że może wentylator chłodnicy się nie włącza. Ale on działał prawidłowo. Temp. nieco ponad 90 stopni i wentylator się włączył, czyli jest ok. Zaczął mnie trafiać szlag. Wiedziałem, że to musi być jakaś pierdoła. Pomimo, iż wszystko wskazywało, że termostat wody jest sprawny (temp. 90 stopni, chłodnica gorąca, wentylator się włącza) postanowiłem go wymienić. Jak zobaczyłem gdzie on jest, to powiedziałem sobie: o nie kupuję tylko oryginał VW i tak zrobiłem. Wymieniłem go i nastał błogi spokój. Jeździłem jeszcze przez dwa lata tym autkiem i już ani razu brzęczyk nie piknął.
Wniosek: Przez uszkodzony termostat świeci kontrolka ciśnienia oleju i włącza się piszczyk.
Potem, jak już wszystko było ok., zająłem się starym termostatem. Ugotowałem go w garnku i się okazało, że działał, ale otwierał się tylko na 1/3, a widać to było za mało.
PS. Sorki, że się tak rozpisałem, ale moje przejścia z mrugającą kontrolką to prawie doktorat
[ Dodano: 29 Lip 2007 15:43 ]
oli1980 pisze:wymieniłem pompe na nowa
olej z półsyntetyka na mineral
wymieniłem czujnik
Wymiana pompy oleju była nie potrzebna. Te pompy są prawie dożywotnie. A jako nowe cholernie drogie.
Olej minerał to błąd. Te silniki powinny jeździć na półsyntetykach, a to dlatego, iż mają hydrauliczne samoregulatory luzu zaworowego.
Od czujnika powinieneś zacząć, a nie od pompy oleju.
oli1980 pisze:teraz mam zamiar wymienic panewki
Panewek na razie nie dotykaj.
oli1980 pisze:uwazam ze golfy to jedne z najbardziej przereklamowane samochody co prawda pali 2 - 2.5 litra mniej na sto ale co miesiac stoi u mechanika mimo ze dbam o niego jest strasznie niewdzieczny
Z tego co widzę to Ty dbasz o niego, ale Twój mechanik nie. Zmień mechanika. Niech zgadę, nie za bardzo się znasz na mechanice, a wymianę pompy i panewek zaproponował Ci Twój mechanik. Zgadza się?
oli1980 pisze:pozdrawiam fanów golfow bo ja donich juz nienaleze
Ja Ciebie też pozdrawiam, przekonaj się z powrotem do Golfa, bo to autko jest zajefajne.
Co do Twojego problemu, przeczytaj mój doktorat
.