Nie da sie wrzucic biegu gdy zapalony silnik G3 2.0l.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kaziu7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 04, 2006 08:19
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Nie da sie wrzucic biegu gdy zapalony silnik G3 2.0l.

Post autor: Kaziu7 » czw lip 26, 2007 21:03

Witam

Ostatnio mialem problemy ze szkrzyna, zakupilem skrzynie po przegladzie wymienilem i wszystko dzialalo pieknie do dzis... W trakcie jazdy nic sie nie wydazylo, przed zakretem zredukowlem bieg i kiedy wyszedlem na prosta chcialem zmienic na 3 i napotkalem na duze opory, nie moglem wrzucic zadnego biegu... dojechalem do celu na 3...

Przy wymianie skrzyni wymienilem tez tarcze sprzegla. docisku nie ruszalem.

Kilka czynnosci ktore juz wykonalem...
gdzy silnik wylaczony, wciskam sprzeglo i wszystkie biegi chodza bardzo plynnie.
przy wlaczonym biegu , wcisnietym sprzegle zapalam silnik to samochod stoi w miejscu czyli wysprzeglenie jest, natomiast ciezko jest z biegu wrzucic na luz.
Troszke poprzerzucalem biegi na wylaczonym silniku i po pewnym czasie udalo mi sie zmieniac biegi z lekkimi oporami na wlaczonym silniku, jedynie problem mialem ze wstecznym duzy opor i zgrzyt.

Jeszcze co zaobserwowalem po wymianie skrzyni a teraz tego nie ma.... przy chlodnym silniku chwile po odpaleniu zaplonu slychac spod karoserii taka grzechotke, jeden znajomy powiedzial ze to katalizator - hmm zastanawiam sie teraz czy to nie ma nic wspolnego z wodzikami przy zmianie biegow.
Moze jakis wodzik sie poluzowal i gdy jest wlaczony silnik zmienia sie lekko kat prowadzenia wodzika? a moze do wymiany bedzie docisk ?



Hinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 22, 2005 23:05
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » czw lip 26, 2007 23:48

To są typowe objawy ciągnącego sprzęgła. Wymienisz sprzęgło - przejdzie jak ręką odjął :)



Kaziu7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 04, 2006 08:19
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: Kaziu7 » pt lip 27, 2007 07:27

Hinek pisze:To są typowe objawy ciągnącego sprzęgła. Wymienisz sprzęgło - przejdzie jak ręką odjął :)
Czyli dokladnie co idzie do wymiany? juz troszke sie zamotalem

Tarcze sprzegla wymieniłe. zostaje docisk i ....? no wlasnie na tych rzeczach sie nie znam mozesz mi troche rozswietlic umysl?

Kris



Hinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 22, 2005 23:05
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » ndz lip 29, 2007 22:47

Masz sprzęgło sterowane hydraulicznie. Układ mógł sie np. zapowietrzyć na skutek zbyt niskiego poziomu płynu. Sprawdź ten poziom. Jeśli jest niski - uzupełnić, sprawdzić szczelność i odpowietrzyć.To wariant optymistyczny. Wariant pesymistyczny - to docisk
sprzęgła, skoro tarcze wymieniłeś. Tak w ogóle, to warto było wymienić docisk razem z tarczą. Muszą zweryfikować Ci w warsztacie stan sprzęgła i łożyska dociskowego.
Pozdrawiam.



Kaziu7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 04, 2006 08:19
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: Kaziu7 » śr sie 01, 2007 12:08

Witam

Już jestem po naprawie.

Informacja dla wszystckich planujących wymianę wyłącznie tarczy sprzęgła. Jak wymieniać to tylko całe sprzęgło!!!
Mnie znajomy namówił, żebym wymienił tylko tarczę i to był mój błąd.

Okazało się, że uszkodzeniu uległ docisk sprzęgła a dokładnie taki talerzyk miedzy tarczą a dociskiem. W talerzyku są wycięte 3 takiz zabki i jeden z tych ząbków sie wyłamał.

Pozdrawiam
Kris



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 230 gości