Strona 1 z 2

Problem z drążkiem stabilizatora

: śr lip 25, 2007 20:06
autor: Gutekspc
Witam. Na wstępie się przyznam, że nie szukałem, czy problem się pojawił u kogoś wcześniej.. Ale naprawa zawiasu w moim golfie kosztuje mnie tyle nerwów i kasy, że nie mam już na to sił..

Po kompleksowej diagnostyce zawieszenia, wymianie amorków, tulejek od wahaczy, sworzni, łożysk, a nawet śrub od belki przedniej (stare się pourywały) pojawił się nowy problem:
Drążek stabilizatora przy skręconych kołach obciera o drążki kierownicze po obu stronach.. Próbowałem zmniejszyć wysokość tego łączenia drążka na wahaczu, ale za mało to daje..

W związku z powyższym mam prośbę: Czy ma ktoś fotkę zamontowanego drążka stabilizatora w golfie? Bo padło podejrzenie, że drążek nie pochodzi od golfa..

Do tego mam pytanie: Czy były jakieś różnice w elementach przedniego zawiasu w golfie mk. II między wersją z przed 89' i po? Jeśli tak, to na czym one polegały?

Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 25 Lip 2007 20:07 ]
Aha, zapomniałem dodać, że mam springi 40/40 założone, może to rodzi problem? A jeśli tak, to zmniejszenie gleby pomoże?

: śr lip 25, 2007 21:09
autor: Przemo86
Do tego mam pytanie: Czy były jakieś różnice w elementach przedniego zawiasu w golfie mk. II między wersją z przed 89' i po? Jeśli tak, to na czym one polegały?
zwrotnica była inna, tzn. elementy, które do niej przychodziły było troszkę inne, np. sworzeń wahacza miał, montowany do 89r. miał mniejszą to "główkę" od tego montowanego po 89. była mniejsza po za tym cały sworzeń wygląda tak samo. O ile wiem łożysko w kole również było inne.

: śr lip 25, 2007 22:18
autor: Gutekspc
Jeśli to wszystko, to nie widzę problemu dot. drążka stabilizatora w różnicach konstrukcyjnych przed i po 89'..

Mam taką prośbę do wszystkich z obniżonymi mk. II - zróbcie zdjęcie drążka stabilizatora przy skręconym kole, w miejscu, gdzie drążek jest mocowany do wahacza.. Znacznie by mi to ułatwiło naprawę.

: czw lip 26, 2007 06:40
autor: Leon_Wechtel
Gutekspc, nie wiem czy o to Ci chodzilo ale mam taka fotkę tyle że on jest na seryjnym zawieszeniu
Obrazek
niestety nie mam fotki z kołem obróconym w druga strone bo to nie mój egzemplarz Golfa,tak cyknąłem fotke na wszelki wypadek gdybym chcial sobie zalożyc,to z rocznika 90 czy 91

[ Dodano: 26 Lip 2007 06:43 ]
może na tej fotce zorientujesz się czy to drązek z Golfa bo to cała rama z Golfa
Obrazek

: czw lip 26, 2007 10:56
autor: Gutekspc
Dzięki. Mniej więcej o to mi chodziło, ale gdyby pierwsza fota była trochę w prawo, to było by super.
Leon_Wechtel pisze:niestety nie mam fotki z kołem obróconym w druga strone bo to nie mój egzemplarz Golfa,tak cyknąłem fotke na wszelki wypadek gdybym chcial sobie zalożyc,to z rocznika 90 czy 91
Gdybyś drążek stabilizatora chciał sobie założyć? A to nie było go w serii?

A właśnie - czy drążek jest ten sam przed 89' i po? Łączniki są, bo są tylko jedne, tak jak wahacze, więc drążek też powinien być jeden model, czy źle myślę?

Leon_Wechtel, Ty masz obniżonego golfa, widziałem na stronce z Twoim autkiem, wymieniałeś tylko springi i amorki?

[ Dodano: 26 Lip 2007 12:12 ]
Chyba mam rozwiązanie mojego problemu - drążek powinien być ułożony wygięciem przy łączniku w dół, czy do góry? Jeśli w dół, i jeśli ja dobrze widzę na zdjęciach - może wystarczy go odwrócić?

: czw lip 26, 2007 14:10
autor: Leon_Wechtel
Gutekspc, no w serii nie było stabilizatora ,chyba dopiero był zakładany przy silnikach o mocy od 90KM ale pewności nie mam,w każdym razie wachacze i rama każdego Golfa jest przygotowana do założenia go
wymieniałeś tylko springi i amorki?
tak ,wymieniałem sprężyny i amortyzatory tyle że na gazowe

: czw lip 26, 2007 21:46
autor: Gutekspc
Leon_Wechtel pisze:w każdym razie wachacze i rama każdego Golfa jest przygotowana do założenia go
To wiem, bo wahacze są jedne, a mają dziury na łączniki do stabilizatora.

A Ty masz drążek stabilizatora? Jeśli tak, to jak masz go zamontowanego, po łączniku idzie w górę, czy w dół - w kierunku wahacza? A jeśli idzie w kierunku wahacza, to nie zachacza o niego?

: pt lip 27, 2007 06:39
autor: Leon_Wechtel
Gutekspc, nie posiadam stabilizatora jeszcze,jedynie te fotki mogą Ci pomóc które wkleiłem wcześniej i ta :
Obrazek
moze ewentualnie to cos pomoże ,ale chyba jakby był w dół odwrócony
Obrazek

: pt lip 27, 2007 07:38
autor: Gutekspc
Bardzo mi pomagasz. Dziś postaram się wrzucić fotkę tego, jak to u mnie wygląda.

: pt lip 27, 2007 13:14
autor: Leon_Wechtel
mam jeszcze rysunek z książki,zdecydowanie wygląda na to że od wachaczy idzie w dół ku tyłowi ramy silnika
Obrazek

: pt lip 27, 2007 13:17
autor: Bananicho
Witam.
A ja powiem szczerze nie mam stabilizatora. Czy to jest normalne ?? :-k

: pt lip 27, 2007 13:28
autor: Leon_Wechtel
Bananicho, tak,to normalne.Nie wszystkie wersje je posiadały,ja też go nie mam.Zakładane były chyba przy mocach 90KM wzwyż,seryjnie maja go wersje GT,GTI (także z tyłu). Samemu tez mozna go sobie dokupic i załozyc bo wachacze sa do tego przystosowane jak i rama silnika,kiedys sobie założe właśnie...

: pt lip 27, 2007 13:42
autor: Bananicho
Leon_Wechtel no jo chyba też go sobie założę.
A nie wiecie jakie są koszta ??

: pt lip 27, 2007 14:39
autor: _pączek_
Ja u siebie też stabilizatora nie miałem ale teraz już jest-niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy jest duża różnica w prowadzeniu po jego zamontowaniu bo od razu glebe wsadziłem i autko teraz idzie jak po szynach :bigok:
Mi udało się wyrwać stabilizator kompletny-tzn. ze wszystkimi gumami,blaszkami(stan super-tak mechanik mój stwierdził) itd. za 70 ale widziałem na allegro ze tak chodzą po ok.50zl za samą 'rure' + musiałbys dokupić te elementy gumowo-metalowe to w ok.90zl byś się zmieścił :bajer: