Strona 1 z 1

Włączam wycieraczki - silnik szarpie.

: śr lip 25, 2007 15:59
autor: kacjen
Jestem posiadaczem Golfa III 1,4 z 93 roku Mam dziwny problem - od dłuższego czasu. Kiedy włączam wycieraczki to podczas końcowej fazy ich pracy czuję mocne szarpnięcie silnika. Tak jakby ktoś na ułamek sekundy wyłączył zapłon... czy coś. Szarpnięcie czuć praktycznie tylko wtedy kiedy przyspieszam, na wolnych obrotach prawie nic się nie dzieje. Byłem z tym u mechanika, oczywiście nie naprawił tego, bo stwierdził, że wszystko działa. Gmerał tylko na podszybiu, bo jak twierdzi instalacja w tamtym miejscu jest w kiepskim stanie.

Kiedy nie używam wycieraczek wszystko jest OK. Kiedy użyję spryskiwacza pojawia się problem, a podczas deszczu jest najgorzej. Dziś samochód zwariował zupełnie. Spadł deszcz i zacząłem raz po raz włączać wycieraczki na chwilę, bo wiedziałem, jakie są problemy. Po pewnym czasie silnik przestał chodzić na niskich obrotach, dławił się i wskakiwał tylko na wysokie a jak puściłem gaz to na każdych światłach gasł. Jazda przypominała galop. Po pewnym czasie (wkurzony) włączyłem wycieraczki na full i objawy ustały. Po deszczu wróciły stare objawy - tylko pojedyncze szarpnięcia. Kompletne wariactwo.

Co to może być. Nie wiem czy jechać z tym doi mechanika skoro ostatnia wizyta poza wielką dziurą w portfelu nic nie dała.

: śr lip 25, 2007 16:13
autor: T.O.B.I.
moze mechanik ma racje ze to od instalacji elektrycznej, ja bym sprawdzil przekaznik od wycieraczek jeszcze, jak zalanczasz na maxa wycieraczki to chodza non stop czyli dostaja caly czas napiecie, a jak ustawisz je na wolniejszy bieg to przerywa ich prace przekaznik wlasnie i moze to on powoduje problemy nr przekaznika 99 chyba, sprawdz ktory cyka

: śr lip 25, 2007 16:48
autor: gopiter
T.O.B.I. pisze:nr przekaznika 99 chyba
99 lub 19...

: śr lip 25, 2007 17:23
autor: kacjen
T.O.B.I. pisze:moze mechanik ma racje ze to od instalacji elektrycznej, ja bym sprawdzil przekaznik od wycieraczek jeszcze, jak zalanczasz na maxa wycieraczki to chodza non stop czyli dostaja caly czas napiecie, a jak ustawisz je na wolniejszy bieg to przerywa ich prace przekaznik wlasnie i moze to on powoduje problemy nr przekaznika 99 chyba, sprawdz ktory cyka
Jak mam go sprawdzić? wymienić na sprawny?
Pytanie nr 2 - w jaki sposób może on wpływać na pracę silnika?

: śr lip 25, 2007 17:46
autor: Paweł Marek
Wydaje sie że przekaźnik nie jest winien. W jakiś sposób praca wycieraczek powoduje niedostatek prądu zasilającego sterownik silnika albo układ zapłonowy. Myślę że to któryś kabel będzie mocno naderwany lub wtyczka zaśniedziała. Może mechanizm wycieraczek koliduje z kablem od wiązki sterownika na podszybiu.

: śr lip 25, 2007 18:04
autor: kacjen
Może pociągnę rownolegle nowe kable do wycieraczek? Na początek prowizorycznie - jesli problem ustanie to bedę wiedział co poszło?

Tylko ile kabli odpowiada za strowanie wycieraczkami?

: śr lip 25, 2007 18:15
autor: Paweł Marek
kacjen pisze:Może pociągnę rownolegle nowe kable do wycieraczek?
wcale nie wiadomo czy to kable od wycieraczek są winne. Na Twoim miejscu sprawdziłbym wzrokowo wiązki na podszybiu łącznie z wtyczką od sterownika silnika. Wina równie może być gdzieś w manetkach przy stacyjce. To chyba rzecz do sprawdzenia dla elketryka.