Strona 1 z 2

Zbyt czesto spala sie zarowka swiatel mijania

: wt lip 24, 2007 12:33
autor: Gitner
Witam
Mam lampy H1+H1. Juz 3 raz w ciagu pol roku padla mi zarowka swiatel mijania, zawsze strona kierowcy, ostatni komplet wymienialem w Czechach, na poczatku maja i znow mi nie swieci. Co moze byc nie tak z instalacja?

Gitner

: wt lip 24, 2007 12:53
autor: szatanek
Kolego sprawdz sobie miernikiem jakie masz napięcia na żarówkach sprawdz prawą i lewą, skoro jedna czesto sie przepala to albo masz tam większe napięcie, albo wewnątrz tej lampy masz większe drgania niz w drugiej, sprawdz na jakiejs ścianie czy nie drży za bardzo snop światła na pracującym silniku, pozdrawiam.

: wt lip 24, 2007 17:42
autor: zodiak
Ja przystajęraczej przy wersji z "latającą" lampą. Sprawdź czy jest dobrze przykręcona.

: wt lip 24, 2007 18:58
autor: krisvw
zarowki wymienia sie parami wtedy sie nic nie przepala:) :food:

: wt lip 24, 2007 19:14
autor: zodiak
krisvw pisze:zarowki wymienia sie parami wtedy sie nic nie przepala:) :food:
Wytłumacz mi jaki to ma wpływ na żywotność żarówek bo jakoś nie widzę żadnej zależności. (Poza tym że ta "starsza" żarówka teoretycznie powinna się spalić pierwsza ale to ma się nijak do jej żywotności).

: wt lip 24, 2007 20:08
autor: krisvw
zodiak,

wiem to z własnego doswaidczenia na moje to oporność żarówki jest inna sa to pewnie znikome wartosci ale sa :)

: wt lip 24, 2007 20:11
autor: zodiak
krisvw Nie no, spoko ale dalej się będę opierał że to nie ma żadnego wpływu na trwałoaść poszczególnych żarówek (bo są połaczone równolegle, co innego jakby były w szeregu).
Pozdrawiam.

: wt lip 24, 2007 20:30
autor: Gitner
krisvw pisze:zarowki wymienia sie parami wtedy sie nic nie przepala:) :food:
Przeciez napisalem ze wymieniam komplet, pomimo tego przepala sie lewa, znow wymieniam komplet.. takich rzeczy nie musisz mnie uczyc :P

Gitner

: wt lip 24, 2007 20:49
autor: szatanek
U mojego brata w Audi B4 właśnie odbłysniki wewnatrz lampy drzały za bardzo i tez zarówki paliły sie dośc często, sprawdz to, wczesniej pisałem o napięciu ale podejrzewam ze nie masz u siebie przekaźników na światłach (chyba ze je sam załozyłeś) więc napięcie na zarówkach na pracującym silniku masz pewnie niewiele ponad 10V więc przy takim napięciu zarówki powinny byc dość zywotne, więc tylko drgania wchodzą w gre.

: wt lip 24, 2007 21:32
autor: krisvw
Gitner, nie mialem zamiaru Cie pouczac fakt nie doczytalem :)
wygłosiłem tylko swoja opinie na temat tego posta
pozdrawiam

: wt lip 24, 2007 23:24
autor: greg
Gitner, weź no zobacz czy aby na pewno lustro lampy nie lata na dołkach, no bo inna ewentualność to tylko ze lampa mijania przekazuje masę dla innych ale to musiałbyś mieć coś naszamane w kablach

: śr lip 25, 2007 00:24
autor: zoso8894
krisvw pisze:zarowki wymienia sie parami wtedy sie nic nie przepala:) :food:
ale sie usmialem ... niezłe ...


a tak serio :

1. lampa źle przykręcona - np :rusza się odbłyśnik (wyskakuje z kołka od regulacji i lata)
2. zły styk np: masy, najprędzej przy żarówce itp
3. dostaje się woda do oprawy i szlag trafia żarówkę

: śr lip 25, 2007 07:13
autor: krisvw
ale sie usmialem ... niezłe ...

wiec wytłumacz mi kolego zoso8894, dlaczego w moim służbowym aucie (passat b5) przepalały sie zarowki jak wymieniałem po jednej stronie??

dla przykładu :
spaliła sie prawa strona wiec wymieniłem po mniej wiecej dwuch tyg. przepala sie lewa wymieniam lewa i znow historia zatacza koło!! dopóki nie wymieniłem po obu stronach nie miałem spokoju z przepalającymi sie zarowkami dodam ze kupowałem zarowki takie jak były:) wiec uwazam ze nie ma sie co tu smiać!!!! :-" :-"

: śr lip 25, 2007 12:28
autor: greg
krisvw, prawda jest taka że żywotność żarówki mniej więcej jest taka sama i dlatego w krótkim czasie pada jedna po drugiej a nie dlatego że nei wymieniłeś obu - to co jak w żyrandolu co masz halogeny 12V - to wymieniasz jedną żarówkę czy cały komplet np 5 szt?