Strona 1 z 1

Wyciek po lewej stronie silnika (okolice wałka)

: pn lip 23, 2007 11:10
autor: krzysiek82
Witam
Silnik ma wyciek jakby z okolicy wałka rozrządu, na pewno nie jest to uszczelka pod głowicą bo jest nowa, uszczelniacz wałka był wymieniany przy okazji wymiany rozrządu. Co teraz mogę z tym zrobić? Czy są jakieś nadmiarowe uszczelniacze wałka zamiast seryjnego? Wyciek jest minimalny, pasek nie jest upaprany olejem bo jest osłonięty od strony silnika. Jak myślicie robić to czy sobie darować :)?

: pn lip 23, 2007 11:19
autor: kristo
Jezeli jestes pewny, że to nie uszczelniacz wałka, to uszczelka dekla. Częsta przypadlość ABU.
1. sprawdź, czy masz dobrze dokręcone śruby na deklu (3 szt. najpierw środkowa i pozostałe)
2. Jezeli to nic nie da to odkrecasz dekiel dobry silikon, czekasz chwilę aż ciutkę wyschnie (jakies 10 min) i dokręcasz.
Może pomoże. Na forum było o tym wiele razy, poczytaj sobie - opcja szukaj.
Ja mam to samo ale czasu brak więc co jakiś czas szmatką wycieram pocenie bo nie lubie syfu pod maską, ale oleju szkoda.
POWODZENIA.

: pn lip 23, 2007 11:21
autor: krzysiek82
uszczelka pod pokrywą zmieniona i tam nie cieknie na 100%, ja także nie lubię syfu pod maską :)

: pn lip 23, 2007 11:21
autor: kristo
Ps. Widzę po niku że 25.07.2007. :drinkers: :majkel:

[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 11:24 ]
Ja uszczelkę zmieniłem jak wymieniałem szklanki i za 2 dni poty wyszły właśnie od strony paska i ap. zapł, czyli tak jak przed wymianą. Niktórzty radza kupić uszczelkę w ASO ale wiesz cena powala jakieś z 70 zł. Na 99% jestem przekonany że to uszczelka dekla.

[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 11:27 ]
Wiesz do uszczelki pod głowicą masz tylko uszczelke pod deklem, uszczelniacz wałka i dopiero uszczelka pod głowicą. nic po drodze nie ma. wiec jeżeli nie głowica to deliel lub uczelniacz innej opcji nie ma. Może jeszcze z pod korka wlewu oleju cieknąc, ale byś to zauważył na deklu.

: pn lip 23, 2007 11:28
autor: krzysiek82
A jak już się nie mogę doczekać 25 :) :drinkers: :kufel: :partyman:

Po zdjęciu pokrywy w tym miejscu było sucho, wyciek widać na łączeniu głowicy z blokiem tam ścieka, więcej nie widać bo tam jest ta plastikowa osłona rozrządu, wole się to tego nie dotykać bo jak źle zmontuje rozrząd to będę miał problem bo silnik kolizyjny przecież jest :)

: pn lip 23, 2007 11:35
autor: kristo
UY mnie tak właśnie było widać olej boczkiem boczkiem i rozpływał sie po uszczelce głowicy. I dalej tak mam wprawdzie o wiele mniej bo nie dochodzi do głowicy ale sie poci. Zresztą to jest "norma" w autach gdzie tak jest dokręcany deliek jak w naszych.
Powiedziałem ile wiedziałem, może ktoś ci coś więcej doradzi.
Powodzenia.

: pn lip 23, 2007 12:34
autor: krzysiek82
Dzięki Kristo :)

: pn lip 23, 2007 13:39
autor: kristo
Dzięki za pkt. mam nadzieję, że choc trochę pomogłem. Poczekaj z rozkrecaniem silnika, może jeszcze ktoś się odezwie i coś innego podpowie.

: pn lip 23, 2007 13:51
autor: agrala
posluchaj kiolegi i zaloz uszczelke pod dekklem na silikon, bardzo czesto leci tamtedy olej. Bardzo prawdopodobne jest to ze olej leci nad uszczelniaczem walka (spod dekla) i to tylko wyglada na uszczelniacz. Prawdopodobnie leci miedzy uszczelka a tym aluminiowym kWALKIEM KTORY SCISKA USZCZELNIACZ, JEGO TEZ ZALOZ NA SILIKON. Jak zakladasz uszczelke na silikon to skrec tylko leciutko i po jakiejs godzince dokrec mocniej w przeciwnym wypadku uszczelka ci sie moze zeslizgnac na silk=ikonie i wtedy sie bedzie lalo.
Co do uszczelniacza to moze sie zepsuc, u kumpla zerwala sie sprezyna po jakims tygodniu od zalozenia ale wtedy to widac od razu bo leje sie bardzo (to byl uszczelniacz na wale korbowym ale moze na walku rozrzadu mniej sie leje)