wymiana rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: wt maja 29, 2007 23:24
- Lokalizacja: Gostynin
wymiana rozrządu
Gdzie znaleść punkty do ustawienia rozrządu w VW golf IV 1,9 TDI (90KM), moze ma ktos jakis rysunek?
- pczerniej
- Forum Master
- Posty: 1928
- Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
- Lokalizacja: nord-vag
- Kontakt:
MOŻE TO CI COŚ POMORZE VOLKSWAGEN Golf IV 1.9 TDi (ALH) 1997 - 2003
Ustawienie rozrządu
Informacje ogólne
Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod systemu audio chroniący przed kradzieżą
Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu
Sprawdzanie naprężenia paska
Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu
Wcisnąć pasek rozrządu mocno dociskając go kciukiem
Oznaczenie na naprężaczu powinno przesuwać się na boki
Naprężacz musi powracać do swojego pierwotnego położenia
Demontaż
Wymontować prawy reflektor
Wyjąć filtr powietrza i przewód wlotu powietrza
Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu
Wyjąć pompę próżniową
Zdjąć osłonę akustyczną
Zdjąć pomocniczy pasek napędowy
Dopasować oznaczenia rozrządu
Pojazdy wyposażone w ręczną skrzynię biegów:
Pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów:
Unieruchomić wał rozrządczy A
Wykorzystać przyrząd specjalny T10098
Przymocować kołek zabezpieczający pompy wtryskowej 3359
Odkręcić śruby
Nie rozluźniać 2 !!!
Przymocować silnik do pręta podpory silnika 10-222A, 10-222A/1
Zdemontować podporę silnika
Wyjąć wspornik podpory silnika
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdemontować dolne pokrywy paska rozrządu
Zdjąć pasek rozrządu
Instalacja
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Lekko obluzować śruby koła zębatego wału rozrządczego 360°
Przy pomocy specjalnego przyrządu przytrzymać wał rozrządczy 3036
Obluzować koło zębate wału rozrządczego
Przy pomocy przyrządu specjalnego: T40001
Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunku a->b->c->d->e->f
Wyregulować pompę wtryskową
Przesunąć koło zębate na centralne położenie w otworach podłużnych
Zamocować pasek rozrządu razem z kołem zębatym wału rozrządczego
Obrócić naprężacz aby dopasować iglicę do oznaczenia
Przy pomocy przyrządu specjalnego: Matra V159
Dokręcać dużą śrubę na naprężaczu do momentu obrotowego równego: 20 Nm
Sprawdzić dopasowanie
Unieruchomić wał rozrządczy
Urządzenie mocujące koło zębate wału rozrządczego: 3036
Dokręcić śruby koła zębatego wału rozrządczego 45 Nm
Śruba zabezpieczająca pompy wtryskowej:
Typ 1
Wymienić śrubę(y)
Dokręcić śrubę 20 Nm + 90°
Typ2
Dokręcić śrubę 25 Nm
Wyjąć przyrządy specjalne
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Ponownie zamocować przyrządy specjalne
Sprawdzić ustawienie naprężacza
Naprężenie jest ustawione, jeśli oznaczenia znajdują się w odpowiednim położeniu
W razie potrzeby powtórzyć procedurę
Zamocować wspornik podpory silnika
Ponownie zamocować podporę silnika
Wyjąć pręt podpory silnika
Dalszy montaż w kolejności odwrotnej do demontażu
Ustawienia momentu obrotowego
Informacje ogólne
Śruby koła zębatego wału rozrządczego: 45 Nm
Śruba zabezpieczająca pompy wtryskowej:
Typ 1 20 Nm + 90°
Typ2 25 Nm
Naprężacz (nakrętka): 20 Nm
Pompa próżniowa: 20 Nm
Podpora silnika: a=40Nm+90°, b=25Nm, c=100Nm, d=14 mm
wykorzystać nową śrubę(y) a, c
Wspornik podpory silnika: 45 Nm
Przyrządy specjalne
Przyrząd zabezpieczający pompę wtryskową: 3359
Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego: T10098
Urządzenie mocujące koło zębate wału rozrządczego: 3036
Klucz do naprężacza: Matra V159
Ściągacz: T40001
Pręt podpory silnika: 10-222A, 10-222A/1
Ustawienie rozrządu
Informacje ogólne
Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod systemu audio chroniący przed kradzieżą
Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu
Sprawdzanie naprężenia paska
Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu
Wcisnąć pasek rozrządu mocno dociskając go kciukiem
Oznaczenie na naprężaczu powinno przesuwać się na boki
Naprężacz musi powracać do swojego pierwotnego położenia
Demontaż
Wymontować prawy reflektor
Wyjąć filtr powietrza i przewód wlotu powietrza
Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu
Wyjąć pompę próżniową
Zdjąć osłonę akustyczną
Zdjąć pomocniczy pasek napędowy
Dopasować oznaczenia rozrządu
Pojazdy wyposażone w ręczną skrzynię biegów:
Pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów:
Unieruchomić wał rozrządczy A
Wykorzystać przyrząd specjalny T10098
Przymocować kołek zabezpieczający pompy wtryskowej 3359
Odkręcić śruby
Nie rozluźniać 2 !!!
Przymocować silnik do pręta podpory silnika 10-222A, 10-222A/1
Zdemontować podporę silnika
Wyjąć wspornik podpory silnika
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdemontować dolne pokrywy paska rozrządu
Zdjąć pasek rozrządu
Instalacja
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Lekko obluzować śruby koła zębatego wału rozrządczego 360°
Przy pomocy specjalnego przyrządu przytrzymać wał rozrządczy 3036
Obluzować koło zębate wału rozrządczego
Przy pomocy przyrządu specjalnego: T40001
Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunku a->b->c->d->e->f
Wyregulować pompę wtryskową
Przesunąć koło zębate na centralne położenie w otworach podłużnych
Zamocować pasek rozrządu razem z kołem zębatym wału rozrządczego
Obrócić naprężacz aby dopasować iglicę do oznaczenia
Przy pomocy przyrządu specjalnego: Matra V159
Dokręcać dużą śrubę na naprężaczu do momentu obrotowego równego: 20 Nm
Sprawdzić dopasowanie
Unieruchomić wał rozrządczy
Urządzenie mocujące koło zębate wału rozrządczego: 3036
Dokręcić śruby koła zębatego wału rozrządczego 45 Nm
Śruba zabezpieczająca pompy wtryskowej:
Typ 1
Wymienić śrubę(y)
Dokręcić śrubę 20 Nm + 90°
Typ2
Dokręcić śrubę 25 Nm
Wyjąć przyrządy specjalne
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Ponownie zamocować przyrządy specjalne
Sprawdzić ustawienie naprężacza
Naprężenie jest ustawione, jeśli oznaczenia znajdują się w odpowiednim położeniu
W razie potrzeby powtórzyć procedurę
Zamocować wspornik podpory silnika
Ponownie zamocować podporę silnika
Wyjąć pręt podpory silnika
Dalszy montaż w kolejności odwrotnej do demontażu
Ustawienia momentu obrotowego
Informacje ogólne
Śruby koła zębatego wału rozrządczego: 45 Nm
Śruba zabezpieczająca pompy wtryskowej:
Typ 1 20 Nm + 90°
Typ2 25 Nm
Naprężacz (nakrętka): 20 Nm
Pompa próżniowa: 20 Nm
Podpora silnika: a=40Nm+90°, b=25Nm, c=100Nm, d=14 mm
wykorzystać nową śrubę(y) a, c
Wspornik podpory silnika: 45 Nm
Przyrządy specjalne
Przyrząd zabezpieczający pompę wtryskową: 3359
Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego: T10098
Urządzenie mocujące koło zębate wału rozrządczego: 3036
Klucz do naprężacza: Matra V159
Ściągacz: T40001
Pręt podpory silnika: 10-222A, 10-222A/1
Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: wt maja 29, 2007 23:24
- Lokalizacja: Gostynin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości