Licznik kilometrów przestał liczyć ....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Licznik kilometrów przestał liczyć ....

Post autor: Chicony » czw lip 19, 2007 09:08

Witam. Mam mały problem, przestał mi liczyć licznik kilometrów, 2 dni temu robiłem mu reset, naliczył sobie 156 km i umarł .. (Samochód jest z 1987 roku, ma 190 tyś na liczniku, raz na 3 miesiące robioną ma małą kontrole w celu wyeliminowania przykrych niespodzianek związanych z korozją .. W samochodzie na bieżąco wszystko jest wymieniane. I teraz ten licznik.. Uhhhhh ..

Co może być przyczyną, jak można to zbadać .. Jeśli mam coś odkręcać, grzebać - bardzo bym prosił o fotki ...

Z góry dzięki za pomoc. :kufel:


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 19, 2007 09:12

A reset robisz na postoju czy w czasie jazdy?
Kasowanie licznika w czasie jazdy po pewnym czassie uszkadza licznik :/


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » czw lip 19, 2007 09:23

Kurcze, wcześniej miałem Golfa 1.6 benzyna MK2 robiłem reset podczas jazdy setki razy, wszystko było ok ....

Odpowiadając: Tak robiłem reset podczas jazdy...

Uszkadza licznik w jakim sensie ? Linka się zrywa, coś się w środku łamie ?


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » czw lip 19, 2007 09:26

zodiak pisze:A reset robisz na postoju czy w czasie jazdy?
Kasowanie licznika w czasie jazdy po pewnym czassie uszkadza licznik :/
też tak słyszałem
kiedyś mój tata się na mnie wydarł bo zrobiłem reseta podczas jazdy
coś w tym jest bo licznik padł za niedługi czas



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw lip 19, 2007 09:32

w tym liczniku sa koleczka zebate, ktore niekoniecznie musza sie popsuc od resetowania podczas jazdy ale rowniez z wieku itd. Jezeli predkosciomierz dziala a tylko nie rusza sie licznik kilosow, to niestety to nie wina linki tylko tego mechanizmu naliczania kilometrow. Mozesz jeszcze w archiwum poszukac bo byly juz takie problemy i moze jakos ludzie je rozwiazali, niewymieniajac licznika.



Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » czw lip 19, 2007 09:48

hmmm, mogę go zamienić na jakiś elektroniczny zewnętrzny ?
Tzn - wymontuje mi mechanik linkę i w jakiś sposób chciałem podpiąć coś zewnętrznego.

Chyba że są jakieś inne możliwości podpięcia liczników zewnętrznych (jeśli takowe istnieją)..


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw lip 19, 2007 10:55

Chicony pisze:hmmm, mogę go zamienić na jakiś elektroniczny zewnętrzny ?
Tzn - wymontuje mi mechanik linkę i w jakiś sposób chciałem podpiąć coś zewnętrznego.

Chyba że są jakieś inne możliwości podpięcia liczników zewnętrznych (jeśli takowe istnieją)..
zamiast kupowac inne zewnetrzne kup sobie nowy liecznik lub cale zegary

http://allegro.pl/search.php?string=gol ... egory=4134



Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » czw lip 19, 2007 16:26

Jest możliwość przerobienia zegarów z (zegarkiem) na obrotomierz ??


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw lip 19, 2007 17:19

Chicony pisze:Jest możliwość przerobienia zegarów z (zegarkiem) na obrotomierz ??

jest, mozna dokupic sam obrotomierz a licznik wywalasz. Jednak musisz sprawdzic czy masz podlaczony przewod od alternatorra pod ten przysszly obrotomierz. Teoretycznie powinienes miec chyba koloru niebieskiego ale nie jestem pewien. Jezeli nie posiadasz to sam mozesz sobie go podciagnac. Mowimy oczywiscie o dieslu

[ Dodano: 19 Lip 2007 17:22 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 98#1258014


to plus w szukajce jest sporo o obrotkach :)



Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » czw lip 19, 2007 18:43

Ok, jednak u mnie licznik jest na prędkościomierzu ... A zegarek z Prawej Strony..

Tutaj Zdjęcie

Jeśli chciałbym zamontować coś takiego ?

Tutaj Zdjęcie

Będzie pasował do Diesla 1.6 ?

Wtedy to ustawie sobie przebieg na taki jaki był na starym liczniku i jestem podwójnie zadowolony.


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lip 19, 2007 19:46

Chicony pisze:Będzie pasował do Diesla 1.6 ?
Nie będzie. To jest licznik od benzyny (popatzr na obrotomierz) diesle mają do 5000chyba.

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 19:47 ]
Kolejna sprawa to sterowanie obrotomierza. Sygnał w dieslu idzie z alternatora, wyjście W. Możesz go nie mieć, a wtedy wymiana altka, albo przeróbka.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw lip 19, 2007 20:16

Chicony, Wiec jezeli chcesz wyminic zegary to musisz pamietac o :

starsze liczniki maja dwie kostki na kable, mlodsze po 89 jest juz jedna.
Druga sprawa to pamietaj o przelozeniu predkosciomierza, ta liczba napisana jest tarczy licznika, pod licznikiem kilometrow np 950 i nowy predkosciomierz musi miec te sama wartosc, bo inaczej bedzie przeklamywac. Dalej koniecznie pamietaj, ze masz diesla :) tutaj przykladowy zegar http://allegro.pl/item215679056_vw_golf ... tkiem.html

Do diesla sygnal na obrotomierz idzie od alternatora ( wyjscie W ) z tylu. Natomist od benzyny idzie z cewki. Zanim kupisz zegar sprawdz czy masz to wyjscie lub czy masz juz kabelek do kabiny podciagniety.

Nio to chyba wszystko.

A tu dla przykladu masz licznik na jedna wtyke ale do benzyniaka

http://allegro.pl/item215752603_golf_ii ... e_gti.html
Ostatnio zmieniony czw lip 19, 2007 20:18 przez Mis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » pt lip 20, 2007 10:24

Dziękuje za info ...

Wielka szkoda że nie ma firmy która zajęła by się produkcją nowych zegarów do golfa.
Jeździ tego sporo po całej Europie - na pewno pomysł znalazł by zainteresowanie..

Pozdrowienia .. :kufel:


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

majsterus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw cze 28, 2007 14:46
Lokalizacja: nowy tomyśl

Post autor: majsterus » pt lip 27, 2007 14:16

a mi w T4 2,4d obrotek nie działa... podczas jazdy coś nieraz wzdrygnie i opadnie i tyle.
co to może być??
brak sygnału z alternatora czy uszkodzony obrotek??
Vw mają takie same rozwiązania więc sie pytam
kupiłem auto z niedziałającym juz....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 323 gości