Strona 1 z 2
niebieski czujnik
: wt lip 17, 2007 22:52
autor: zielu
obok czujnika od tem. wody mam identyczny tylko ze niebieski
od czego on jest
i jakie sa objawy jesli jest on popsuty
: wt lip 17, 2007 23:22
autor: marcino
Wyłącznik Termiczny Zwłoczny - niebieski
Wskaźnik Temperatury - czarny
: wt lip 17, 2007 23:34
autor: zielu
Wyłącznik Termiczny Zwłoczny - co to
do czego to
i jak poznać ze popsute
: wt lip 17, 2007 23:56
autor: marcino
Silniki sa chłodzone w obiegu zamkniętym. Wentylator elektryczny jest załączany za pomocą wyłącznika termicznego w twoim przypadku jest to ten niebieski czujnik obok czujnika temperatury.Tak mi się bynajmniej wydaje że to jest to. Wentylator włącza się gdy temperatura silnika signęła 93...98 stopni, a wyłącza sie gdy temperatura spadnie do 88...92 stopnie
[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 23:59 ]
na rysunku numer 4
: śr lip 18, 2007 00:00
autor: zielu
źle Ci wydaje bo czujnik od wentylatora jest na dole chłodnicy...
: śr lip 18, 2007 00:13
autor: Golf GTi
Jasne ze mu sie zle wydaje, ten czujnik odpowiada za rozruch zimnego auta, generalnie steruje obrotami jalowymi poprzez sterowniik,i nie tylko dawka paliwa na zimnym/cieplym silniku tez.
: śr lip 18, 2007 00:16
autor: marcino
Z góry serdecznie przepraszam za wprowadzenie w błąd otworzyłem książkę serwisową i jak jest pokazane w załączonym zdjęcie myślałem że chodzi o to ... mądry polak po szkodzie...Sorki jeszcze raz
Wystarczyło w szukajce poszukać a nie siedzieć w książce
Odpowiedzialne za ssanie jest niebieski czujnik na krućcu przy silniku. Można go zwykłym omomierzem sprawdzić jego opór zmienia sie ze wzrostem temp. płynu
Jeśli by był padnięty ten czujnik, to sterownik cały czas by trzymał wysokie obroty, tak, jakby nie było sygnału
: śr lip 18, 2007 01:35
autor: bodzio_j
Quatro7 pisze:obok czujnika od tem. wody mam identyczny tylko ze niebieski
od czego on jest
i jakie sa objawy jesli jest on popsuty
Tak jak koledzy napisali - to ssanie. Najprościej sprawdzisz zdejmując z niego wtyczkę na gorącym silniku, obroty powinny wzrosnąć. Albo jeśli masz to miernikiem. Na zimno opoorność rzędu kilku kohm (2000-3000 ohm) na gorąco - ok 300ohm.
: śr lip 18, 2007 09:27
autor: kudemac
a za co odpowiada siwy czujnik przepraszam ze sie wtrace
: śr lip 18, 2007 11:20
autor: zielu
siwy
a gdzie go masz
: wt lip 24, 2007 16:42
autor: kudemac
mam czerwony,czarny i wlasnie ten siwy wszystkie sa na kruccu od silnika,z tego siwego wychodza takie same kolory kabli jakie mam przy gazniku na wolnej wtycce
: wt lip 07, 2009 11:12
autor: Jajcek
Też mam 3 czujniki: czerwony, siwy (na górze) i czarny (na dole) w kruccu i mam przeczucie iż którys z nich jest walnięty. Wentylator w Jettcie 1,8 cm3, z silnikiem GU (gaźnik) mi się rozłączał dopiero średnio po 20 min od wyłączenia silnika. Kupiłem nowy czujnik wkręciłem go w chłodnicę i nadal wentylator rozłącza mi się po ok 20 min (tzn rozłącza mi się po ok 1 min od wyłączenia silnika ale po 30 sekundach załącza mi sie ponownie
). Pozatym problem mam jeszcze jeden gdyż ssanie chodzi w granicach 15-20 min od włączenia silnika (niezależnie czy to jest lato, czy zima). Jak ktoś może to prosze o pomoc lub chociaż opis tych 3 czujników bo podejrzewam że to one coś mieszają
: wt lip 07, 2009 11:25
autor: Paweł Marek
W gaźniku niewiele ci mieszają. Za ssanie odpowiadają inne elementy przy samym gaźniku. A czujniki to dwa z nich sa właściwie wyłącznikami od grzania kolektora ssącego i grzałki od układu ssania w gaźniku (nie ma zasadniczego wpływu na czas dziłania ssania), a trzeci będzie czujnikiem od wskazówki na liczniku.
: wt lip 07, 2009 12:34
autor: Jajcek
To gdzie szukać problemu z długo chodzącym wentylatorem??? No chyba że to normalne że wentylator wyłącza się po wyłączeniu silnika po ok 1 min i to że powtórnie załącza się i chodzi znów ok 20 min